O, maar daar ben ik het volkomen mee eens. Het is natuurlijk niet sowieso fout om van migratie hét spilpunt te maken als dat wel degelijk in jouw visie de manier voorwaarts is voor dit land. Ik had het over de tactische/strategische keuze van de VVD, denken dat je daarop de PVV gaat verslaan. Inderdaad, de marktleider. De mensen voor wie een strikter migratiebeleid belangrijk is, die hebben hun keuze al gemaakt, dus dan voer je minstens deels campagne voor de PVV ipv voor je eigen VVD.Dit lees ik zo vaak, en keer op keer ben ik verbaasd dat dit blijft leven. Er is helemaal niets sowieso fout aan. Je kan het hooguit onhandig vinden omdat de PVV sowieso marktleider is op rechts over dat thema, maar niets belet je om de strijd aan te gaan. Als migratie effectief leeft onder de bevolking is het ergens ook wat minachtend om het dan enkel te hebben over de marge waar je dan wel marktleider in bent.
En voor mij is een ideologische campagne véruit te verkiezen boven een strategische, het is net van dat laatste dat ik echt wat walg. Dus op dat vlak is mijn 'sowieso fout' gewoon verkeerd uitgedrukt. Want als ze dat inderdaad vinden, is het wel degelijk de goeie keuze, maar de kans dat het de verliezende keuze is, is ook groot.