Verkiezingen in Nederland: Wilders stapt uit regering

Bedrijfswagens moeten verplicht vergroenen. En dat zijn nu de overgrote meerderheid van de groene wagens.

Particulieren stappen maar heel traag/niet over naar elektrisch. Je doet alsof de meeste consumenten elektrische wagens verkiezen wat op dit moment helemaal niet klopt.

Anekdotisch in mijn omgeving al helemaal. Hoor vooral geklaag op hunne elektrische bedrijfswagen van vrienden en familie.

Sommige "geklaag" moet je als overheid dan ook gewoon straal negeren.

Heel onze planeet gaat naar de kl*ten met gigantische economische, sociaal-economische, ecologische, geopolitieke, ... lange termijn gevolgen maar "boehoe, Janneke en Mieke hebben nu geen bolide meer in hun garage staan die hen op elk moment van de dag 24/7 helemaal naar het Zuiden van Frankrijk kan brengen in één trek zonder pauzes te nemen! :cry::cry::cry:" Of ze moeten, godbetert, een stekker insteken. :eek2: :eek2::eek2:

Op dat soort rotverwaand gedrag kan je maar één juiste reactie hebben. En dat is de reactie: IGNORE.

Sommige "geklaag" moet je als overheid dan ook gewoon straal negeren.

Heel onze planeet gaat naar de kl*ten met gigantische economische, sociaal-economische, ecologische, geopolitieke, ... lange termijn gevolgen maar "boehoe, Janneke en Mieke hebben nu geen bolide meer in hun garage staan die hen op elk moment van de dag 24/7 helemaal naar het Zuiden van Frankrijk kan brengen in één trek zonder pauzes te nemen! :cry::cry::cry:" Of ze moeten, godbetert, een stekker insteken. :eek2: :eek2::eek2:

Op dat soort rotverwaand gedrag kan je maar één juiste reactie hebben. En dat is de reactie: IGNORE.

Wel mijn punt is dat de grote groei van elektrische wagens in België komt door de verplichting met bedrijfswagens, niet omdat de consument zo een fan is van elektrische wagens.

Slechts 19% van de elektrische wagens in 2023 was van een particulier (stond niet op een vennootschap). En in andere landen zie je dan nog dat de put van 'adopters' dan ook uitput, maar een klein procent consumenten verkiest momenteel een elektrische wagen.

Je ziet dat veel automerken hun elektrische plannen ook bijstellen omdat ze zien dat de markt toch niet zo enthousiast is.

Je kan dan alsnog fan zijn van meer overheidsverplichtingen, maar dat het dan duidelijk is dat dit weer een zoveelste verplichting is, en geen 'natuurlijk' fenomeen. Zodat mensen eerlijk kunnen stemmen en hun niet wijsgemaakt word dat het allemaal vrije keus of onvermijdelijk is.

Je ziet dat zelfs snelheidslimieten terug omhoog kunnen, en zo kunnen ecologische beloftes ook terug worden omgedraaid. Niks eist dat we niet kunnen afzien van full elektrisch tegen 2035 (of 2026 in Vlaanderen ? Dat wil ik nog wel is zien na deze verkiezingen)

1) Jij denkt het stikstofdebat te herleiden tot één cijfertje?
2) De impact van het wegverkeer wordt altijd schromelijk ONDERschat, als je ook in rekening brengt welke toename van het wegverkeer er al is geweest de afgelopen decennia en nog steeds aan de gang is. Wegverkeer, die nog ontelbare andere schadelijke neveneffecten heeft overigens.

1) Waar zeg ik dat?
2) Stel voor dat je even contact opneemt met TNO en even laat weten dat hun studies nergens op slaan en dat jij het veel beter weet.

Ik ben zelfs al zo vriendelijk geweest om voor jou hun contactgegevens op te zoeken:
Kijk, er zijn zelfs vacatures!
Misschien een oplossing om van uw werkfrustraties af te raken?
Graag gedaan!

Wel mijn punt is dat de grote groei van elektrische wagens in België komt door de verplichting met bedrijfswagens, niet omdat de consument zo een fan is van elektrische wagens.

Slechts 19% van de elektrische wagens in 2023 was van een particulier (stond niet op een vennootschap). En in andere landen zie je dan nog dat de put van 'adopters' dan ook uitput, maar een klein procent consumenten verkiest momenteel een elektrische wagen.

Je ziet dat veel automerken hun elektrische plannen ook bijstellen omdat ze zien dat de markt toch niet zo enthousiast is.

Je kan dan alsnog fan zijn van meer overheidsverplichtingen, maar dat het dan duidelijk is dat dit weer een zoveelste verplichting is, en geen 'natuurlijk' fenomeen. Zodat mensen eerlijk kunnen stemmen en hun niet wijsgemaakt word dat het allemaal vrije keus of onvermijdelijk is.

Je ziet dat zelfs snelheidslimieten terug omhoog kunnen, en zo kunnen ecologische beloftes ook terug worden omgedraaid. Niks eist dat we niet kunnen afzien van full elektrisch tegen 2035 (of 2026 in Vlaanderen ? Dat wil ik nog wel is zien na deze verkiezingen)
Dat heeft natuurlijk ook te maken met de prijs, dat mensen niet enthousiast zijn voor electrisch te rijden.

1) Waar zeg ik dat?
2) Stel voor dat je even contact opneemt met TNO en even laat weten dat hun studies nergens op slaan en dat jij het veel beter weet.

Ik ben zelfs al zo vriendelijk geweest om voor jou hun contactgegevens op te zoeken:
Kijk, er zijn zelfs vacatures!
Misschien een oplossing om van uw werkfrustraties af te raken?
Graag gedaan!

Ja die snelheidsverlaging was vooral een anti-auto symbool maatregel uiteindelijk. Voor bepaalde partijen zijn auto's slecht dus alle anti-auto wetten zijn goed. Daar kan je met cijfers niks gaan uithalen.

Dat polariseert natuurlijk ook wel het debat want de tegenstand word dan ook heel defensief als het over klimaatmaatregelen gaat. Omdat toegeven aan eender welke regel gewoon lijd tot nog een verdere nieuwe regel. Het zal nooit 'goed genoeg' zijn.

Dat heeft natuurlijk ook te maken met de prijs, dat mensen niet enthousiast zijn voor electrisch te rijden.
Ja dat speelt ook een rol, maar zeker in de grotere auto categorie gaat het nog heel lang duren voordat elektrische wagens goedkoper zijn.

Ja dat speelt ook een rol, maar zeker in de grotere auto categorie gaat het nog heel lang duren voordat elektrische wagens goedkoper zijn.

Daar beantwoord je zelf de vraag natuurlijk.
Als je geen zonnepanelen hebt en dus uw energie is niet veel goedkoper dan de courante brandstoffen, en de aankoopprijs is hoger. Wat is dan de incentive voor mensen om elektrisch te gaan rijden?

Over de 130kmh :

Ik moet meteen denken aan wat Ilja Leonard Pfeijffer schreef in De Morgen.

Wilders zit eigenlijk in een zetel. Zelf geen premier en zo in de positie zitten om elke

De vierde en laatste observatie waartoe het regeerakkoord uitnodigt, is wellicht de zorgwekkendste. Het convenant tussen de vier partijen staat vol met voorgestelde maatregelen die niet realistisch zijn.
...
Dit gebrek aan realisme komt niet voort uit incompetentie. Wilders hanteert een bewuste nederlagenstrategie. Het regeerakkoord garandeert dat zijn regering zal worden gedwarsboomd en de partijen die daarvan de schuld zullen krijgen, zijn reeds geïdentificeerd.
...
is het een godsgeschenk voor Wilders dat hij als fractievoorzitter van de grootste regeringspartij vanuit de Kamer en op de sociale media oppositie zal kunnen voeren tegen zijn eigen regering.

Daardoor kan hij zijn nederlagenstrategie met optimale efficiëntie ten uitvoer brengen. Omdat hij niet alleen het premierschap heeft opgegeven, maar ook afstand heeft gedaan van een aantal ongrondwettelijke standpunten kan hij zich met succes in de publieke opinie profileren als degene die uit verantwoordelijkheidsbesef verregaande concessies heeft gedaan, waardoor hij het zich zal kunnen permitteren om op een geschikt moment zijn eigen regering ten val te brengen, waarna hij electoraal munt zal kunnen slaan uit de door hemzelf georganiseerde tegenstand van de rechterlijke macht en Europese technocraten.

Ik benieuwd naar de reacties en dan vooral die van Wilders/PVV.

Bron:

Wilders zit eigenlijk in een zetel. Zelf geen premier en zo in de positie zitten om elke

Bron:
Dat onrealistische viel me idd ook al op bij het doorlezen van de grote lijnen en dan vooral inzake incompatibiliteit met Europese wetgeving. Van Wilders verwacht je zo'n populistische zever natuurlijk wel; wat die andere partijen allemaal aan het doen zijn weet ik toch ook niet goed.

Laatst bewerkt:
Oppositie voeren is duidelijk makkelijker dan zelf regeren. Wilders stapt uit de coalitie en blaast de regering op.

Oppositie voeren is duidelijk makkelijker dan zelf regeren. Wilders stapt uit de coalitie en blaast de regering op.

Stond in de sterren geschreven.

Allé, ik kijk al uit naar Tom Van Grieken die uitgenodigd zal worden in Terzake of De Afspraak om zijn expertise te komen brengen.

Ik meen me te herinneren dat Nederland als hét voorbeeld gold bij heel wat mensen om aan te tonen dat het VB moest en kon meeregeren.

Ik meen me te herinneren dat Nederland als hét voorbeeld gold bij heel wat mensen om aan te tonen dat het VB moest en kon meeregeren.
anderzijds een veto op premierschap wilders en dan de coalitiepartners die blijkbaar de programmapunten niet doorvoeren lijkt me nu ook wel een gedoemd recept om een stabiele regering op poten te zetten.

anderzijds een veto op premierschap wilders en dan de coalitiepartners die blijkbaar de programmapunten niet doorvoeren lijkt me nu ook wel een recept om een stabiele regering op poten te zetten.

Hoezo niet uitgevoerd? Het is de PVV dat een bestaand akkoord wilde aanpassen, dus ze zitten minstens in dezelfde boot.

Ik vind de timing bijzonder hoe dan ook.

Bron:
Profetische post wel.

en dan de coalitiepartners die blijkbaar de programmapunten niet doorvoeren lijkt me nu ook wel een gedoemd recept om een stabiele regering op poten te zetten.
Regering-Schoof verliest meerderheid: VVD, NSC en BBB willen afgesproken akkoord niet aanpassen

Het lijkt me dat Wilders reeds gemaakte afspraken wou wijzigen. Dus ik zie niet direct in waarom de coalitiepartners in het vizier komen?

Hoezo niet uitgevoerd? Het is de PVV dat een bestaand akkoord wilde aanpassen, dus ze zitten minstens in dezelfde boot.

Ik vind de timing bijzonder hoe dan ook.
ah dat had ik gisteren verstaan uit wilders zijn uitleg. Er moesten handtekeningetjes gezet worden.

Terug
Bovenaan