Vernieuwende games (gamen beu)

SpeedyP

Well-known member
Hey

Ik ben het gamen wat beu...

Of wel ligt het echt aan me leeftijd ben nu 30 maar ik verlies de focus op games zo rap.

Ik ben echt hyped voor games maar na 2 uur ben ik deze al beu. Ik mis de vernieuwing in games. Het is precies van. Dit heb ik al gespeeld in een ander jasje.

Wat was voor jullie een game dat jullie echt dachten ja daarvoor game ik nog?

Alvast bedankt

Sea of Thieves, Cyberpunk, The Witcher 3, Baldurs Gate 3, Fallout 4, Skyrim, Disco Elysium, Frostpunk, Pentiment, Detroit, Prey, Dishonored 1-2, Persona 5

Laatst bewerkt:
Laatste keer dat ik dat gevoel heb gehad zal toch wel Elden Ring geweest zijn denk ik. En ik ben dan nog niet eens zo'n grote soulsborne fan. Eigenlijk voordien enkel Bloodborne gespeeld.

Yakuza 0, ws mijn eerste kennismaking met Yakuza en was onmiddellijk gecharmeerd op de manier waarop het verhaal verteld werd, is toch totaal anders of westerse games

Yakuza en Elden ring eens proberen.

Cyberpunk gedaan maar ben echt geen fan meer van open world games. Geef mij maar een lineaire game met enkel focus op verhaal.

Laatste keer dat ik dat gevoel heb gehad zal toch wel Elden Ring geweest zijn denk ik. En ik ben dan nog niet eens zo'n grote soulsborne fan. Eigenlijk voordien enkel Bloodborne gespeeld.
Hier ook. Herken het gevoel van OP heel hard. Weinig games kunnen me nog boeien en val eigenlijk altijd terug op dezelfde games. Elden Ring (ondanks dat ik nog nooit een Souls-like game had gespeeld) was de eerste in héél lange tijd die me echt te pakken kreeg.

Is wel iets dat velen hebben rond hun 30ste, ik merk het bij mezelf en mensen rond mij ook, eens de 30 is de zin om te gamen niet per se weg, maar het is alsof dat eens jou ouder en ouder wordt je echt nood hebt aan die uniekere ervaringen. Als je jonger bent is gamen ook gewoon fun en je wil gewoon gaan, hoe veel van ons hebben als kind niet 1 game 100 keer herspeeld zonder dit beu te worden. Als volwassene heb je andere prioriteiten en je tijd om te gamen is meer beperkt, je bent vaker ook iets sneller moe of je denkt onderbewust aan andere zaken. Als je dan games speelt waarvan je denkt, ej dit heb ik precies al eens gedaan voelt dit meer een sleur soms terwijl iets nieuw en uniek je dan net iets langer kan vast houden. Het is denk ik een vrij vaak voorkomend fenomeen.

Voor mij heeft het niet echt met leeftijd te maken. Maar gewoon de flow van het gamen. Mis idd echt de games, waar je gewoon kan blijven spelen ipv oh ik heb iets opgeraapt en dan kan dit wapen aanpassen en dan dit en zo dat nog. Terug even verder gaan terug in een menu gaan om iets aan te passen. Terwijl je vroeger gewoon hup andere gun opgeraapt en verder gaan. En geen dingen die je duizenden keren kan aanpassen.

Ik heb dat met periodes, ben zelf 38 en soms kan ik elke dag een uurtje spelen. Vorige maand elke dag Far Cry 6 gespeeld en echt uitkijken naar het einde van de werkdag als de kinderen nog niet thuis zijn, snel die ps5 opstarten en wat gamen.

En nu is het meer dan 3 weken geleden dat ik het nog heb aangeraakt, geen zin meer.

Quote van mezelf over Outer Wilds
Dit is een spel dat me dingen deed voelen die ik nog in geen enkel ander spel ben tegengekomen. Ik was eigenlijk jarenlang van overtuigd dat games mij steeds minder en minder konden boeien. Na honderd games heb je alles wel een keer gezien, en zie je dezelfde patronen steeds maar terugkomen. De vlam die ik als kind voelde bij het ontdekken van een nieuwe game is steeds kleiner en kleiner geworden. Outer Wilds doet gewoon zoveel dingen anders dan andere spellen dat die magie weer volledig terugkwam. Echt, zo hard ben ik in meer dan 10 jaar niet meer in een game gezogen. Het enige nadeel is dat, door de aard van het spel, de replaywaarde erg beperkt is. Wat wel erg leuk is is om gameplay van streamers te bekijken die alles voor de eerste keer ervaren. Dat zegt ook wel hoe compleet geobsedeerd ik ben door Outer Wilds, dat ik streamers ga opzoeken om te kijken naar hun gameplay. Dat doe ik letterlijk bij geen enkele andere game ooit.

Heb van hetzelfde last tegenwoordig. Recent twee games begonnen en deze niet uitgespeeld wat ik vroeger zelden deed. Begin dit jaar ook gestopt als trophy hunter omdat ik hiervoor de goesting echt niet meer kon vinden.
Ben van plan om terug enkele games van vroeger te herspelen waarvan ik weet dat ik ze enorm graag gespeeld heb en telkens verlangde om verder te spelen zoals Dragon Age Origins, RDR2, Greedfall,... De laatste tijd ook heel wat PS3 games gekocht waar ik toch hoop terug die goesting om te gamen wat terug te vinden.
Nu ben ik bezig met Persona 3 Reload en die bevalt mij nog altijd heel goed na 10u+ spelen.

Ik heb dat ook bij periodes, soms zelfs heel lang. Ik game dus soms en dan kan ik een jaar niet gamen. Ligt eraan hoe druk het is, of de kinderen veel hulp nodig hebben bij huiswerk etc. Je leven evolueert nu eenmaal en gaming is nu niet bepaald het belangrijkste.
Ik ben geswitched naar SIM racen en doe dat eigenlijk alleen nog maar. Is ook makkelijk om even een half uur of uurtje tussendoor te rijden, je kan stoppen wanneer je wil (buiten officiele wedstrijden) etc.

Misschien komt de zin om te gamen terug, misschien ook niet :).

Sinds The Last Of Us 2 niets meer gevonden die ook maar in de buurt komt.

Helldivers nu vind ik ook heel plezant met vrienden. Ik game 1 keer per week of per 2 weken. Dat is nu echt iets wat ik heel graag doe, maar weinig tijd voor heb.

Ik herken het gevoel ook wel. Aandachtsspanne die helemaal naar de kl.. is en het gevoel hebben alles al eens gezien/gespeeld te hebben. Ik probeer nu wel vaker wat rustigere games te spelen met wat muziek op. Civilization, Two Point Hospital/Campus, Jurassic World Evolution, Rimworld.

Ook heb ik vaak het gevoel dat als ik al een avond vrij heb, ik precies moét gamen. Dan zit ik soms tegen mijn goesting te gamen en elke 10 minuten iets anders tot het tijd is om te gaan slapen. :unsure:

Ook heb ik vaak het gevoel dat als ik al een avond vrij heb, ik precies moét gamen. Dan zit ik soms tegen mijn goesting te gamen en elke 10 minuten iets anders tot het tijd is om te gaan slapen. :unsure:
Amai, zo herkenbaar. Ne avond gamen waarbij ge 80% van uwen tijd op Reddit zit en een reden zoekt om toch eens naar de keuken of badkamer te gaan, terwijl ge eigenlijk niet moet pissen of helemaal niet zo veel dorst hebt xD

Het zo snel verliezen van focus herken ik wel. Ik word volgende maand 38 en heb al jaren last van focus snel verliezen. In de voorbije 5 jaar zijn er maar 2 games geweest waar ik vele uren zonder pauze kon spelen: Anno 1800 en Elden Ring. En anders speel ik een game voor een halfuurke ofzo, om dan te alt-tabben en surfen op internet voor ne uur of 2 vooraleer ik weer terug naar de tabbed game ga (of een ander spel opstart).

Ben eigenlijk ook niet zeker waarom dat is. Misschien omdat ik de meeste games al zo vaak herspeeld heb en dat er weinig games uitkomen die de moeite zijn om te spelen? Dit jaar was het Horizon Forbidden West (heb ik wel langer dan een halfuur kunnen spelen voor ik alttabbed maar geen uren gelijk ER) en Poppy's Playtime maar deze laatste duurt sowieso niet lang.

Vorig jaar kocht ik maar liefst 28 games (meeste tijdens Steam Sales) waaronder BG3, Dead Space remake, Company of Heroes 3 en PC-versie van The Last of Us. En enkel BG3 heb ik nog niet uitgespeeld. Da's dus 25 games gekocht zonder volledig uitgespeeld te hebben. :unsure:

Tis echter mijn enige hobby en ben ne PC-addict. Ik beschouw het nog niet als een probleem dat ik wil oplossen.

Ik heb een jaar of 2 geleden Control gratis gekregen bij de Epic Game Store en dat was voor mij dat jaar zonder twijfel de GOTY. Waanzinnig goed spel, als het thema je bevalt. Ik heb ook recent de DLC gekocht, maar die moet ik nog spelen.
Echt, ik kan die game niet hard genoeg aanraden.

Ik speel nu ook Starfield, en de game is te pruimen, maar exploration is, omdat de werelden té groot en te voltallig zijn, weinig nuttig imo. Er is té veel te doen en te veel is copy-paste van andere gebieden. Ik volg nu gewoon de main quest omdat ik die zeker wil zien. Ik doe ook side quests, maar die kom ik door de main tegen.

Base building zegt me in deze game ook helemaal niks.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan