Die 320 hebben gewoon 1000 volmachten mee320 van de 1400 leden zijn aanwezig volgens VRT. Gaat er ook televoting gehouden worden? Anders is het resultaat wel geheel voorspelbaar.

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Die 320 hebben gewoon 1000 volmachten mee320 van de 1400 leden zijn aanwezig volgens VRT. Gaat er ook televoting gehouden worden? Anders is het resultaat wel geheel voorspelbaar.

Als het bij die achterban effectief NVA is dat het probleem is en men wou dat het groen was moest men toch gewoon voor groen gestemd hebben.Ik begrijp het nog steeds niet... Rousseau zegt dat in zijn mail dat het akkoord op bepaalde vlakken quasi 100% het Vooruit partijprogramma is. Zit Rousseau dan gewoon te liegen?
Ik begrijp oprecht die focus op de coallitie op zich niet. Het is toch het programma dat van belang is? Als je u programma kan uitvoeren, wat maakt het dan uit dat dit met N-VA of Groen is? Hebben ze bij Vooruit dan zoveel schrik dat ze tijdens de komende 6 jaar voor acute zaken gestrongarmed gaan worden door de 2 andere partijen?![]()
Ik begrijp het nog steeds niet... Rousseau zegt dat in zijn mail dat het akkoord op bepaalde vlakken quasi 100% het Vooruit partijprogramma is. Zit Rousseau dan gewoon te liegen?
Ik begrijp oprecht die focus op de coallitie op zich niet. Het is toch het programma dat van belang is? Als je u programma kan uitvoeren, wat maakt het dan uit dat dit met N-VA of Groen is? Hebben ze bij Vooruit dan zoveel schrik dat ze tijdens de komende 6 jaar voor acute zaken gestrongarmed gaan worden door de 2 andere partijen?![]()
Het is gelijk FVDB: "Groen is onze geprivilegeerde partner". Het gaat puur om het signaal, niet om de inhoud van het akkoord.Zit Rousseau dan gewoon te liegen?
Er is toch een duidelijk verschil tussen teleurgesteld zijn en je afkeer tonen ten opzichte van een partij en coalitie (wat we nu in Gent zien) enerzijds en het in vraag stellen van de democratie anderzijds (elke keer VB niet mag meedoen)? Het eerste is helemaal prima, het andere is staatsgevaarlijk.
De hypocrisie lijkt me hier toch vooral te komen van zij die continue schande spreken en de democratie in vraag stellen wanneer hun partij niet mag meedoen, en nu vinden dat kiezers van andere partijen hun teleurstelling niet mogen tonen wanneer zij uit de boot vallen.
Veel minder aandacht? Seriously?Maar wanneer Vivaldi gevormd werd en er een veel groter aantal mensen "benadeeld" werden (NVA en VB kiezers), was daar in verhouding veeeeel minder aandacht voor.

Veel minder aandacht? Seriously?
De kranten en dit forum stonden jarenlang en ellenlange pagina's vol met geleuter over hoe ondemocratisch het was dat een hele bevolkingsgroep 'uitgesloten wordt' en "men niet moest verwonderd zijn dat er een zwarte zondag komt!"
Waarna 500 keer herhaald moest worden dat het de coalitie is die telt en dat daar absoluut niets ondemocratisch aan is.
En het is inderdaad niet vreemd dat (zeer) links daar dezelfde zaken roept als de (zeer) rechtsen daar.
Hetzelfde zie je wereldwijd, de uiteinden van het spectrum zijn rationeel zot geworden.
Integendeel, het is 1 van de grootsteden in Vlaanderen, het is polariserend, en er is veel emotie mee gepaard bij de betrokkenen.Maar de vraag of de groenen mogen meedoen in Gent is toch gewoon politiek gezever waar de overgrote meerderheid van het land weinig boodschap aan heeft.
De bevolking in Gent denkt gewoon te provinciaal. Minder groen, meer prestige projecten. Waar blijft onze metro?gewoon om antwerpen na te doen? ik denk niet dat er mensen zijn in Gent die dat nodig vinden?
Bongobong: " Sint-Pieters raakt niet af. Laten we dus een nog veel groter stationsproject starten! " Teveel aan de bong gezeten?![]()
Als je de flyover afbreekt, dan zou je daar een soort mini Central Park kunnen creëren wat een enorme opwaardering zou zijn voor de gehele buurt. Het huidige Zuidpark lijkt mij zo'n plek waar de lucht binnen gezonder is dan buiten door het schoorsteeneffect tussen de gebouwen.
allez, de leden van vooruit gaan dus tegen stemmen, ook al is het akkoord goed voor hun.
ze gaan dus hun eigen programma opofferen voor een groene burgemeester, omwille van NVA.
hoe dom kunt ge zijn.
In dat geval zou MDC daar nog iets van kunnen leren, de opportunistische postjespakker.Sioen zou schepen van cultuur worden en pleit nu toch tegen het akkoord. Opmerkelijk.
Sioen zou schepen van cultuur worden en pleit nu toch tegen het akkoord. Opmerkelijk.
De anti-politiek blijven voederen door dat 'postjes' gezever mag ook stoppen. Beleid voer je via uitvoerende mandaten, uiteraard zijn die belangrijk.In dat geval zou MDC daar nog iets van kunnen leren, de opportunistische postjespakker.
Ook in verhouding. Dat is toch puur jouw gevoel hoor, zeker de 'toen moest het gewoon aanvaard worden'. Dat het nu veel over Gent gaat is toch niet onlogisch, tweede grootste stad van Vlaanderen en het is pure popcorn. Eenmaal het stadsbestuur er is, zal de aandacht ook weer wegebben. In tegenstelling tot Vivaldi waar we een hele legislatuur het mogen aanhoren hebben.In verhouding veel minder aandacht. Vorming Vivaldi ging over het hele land en miljoenen kiezers. Het gaat hier over ocharme Gent en het gaat er elke dag over in het nieuws. Ik vind het merkwaardig dat er zoveel aandacht gaat naar een enkele stad. Het is niet zoiets als het doorbreken van het cordon, dat is iets historisch en mag uitvoerig besproken en becommentarieerd worden. Maar de vraag of de groenen mogen meedoen in Gent is toch gewoon politiek gezever waar de overgrote meerderheid van het land weinig boodschap aan heeft.
Maar het akkoord kan met Groen misschien beter zijn?allez, de leden van vooruit gaan dus tegen stemmen, ook al is het akkoord goed voor hun.
ze gaan dus hun eigen programma opofferen voor een groene burgemeester, omwille van NVA.
hoe dom kunt ge zijn.
Waar respecteren ze de democratie niet?Linkse verdraagzaamheid...
Als je de democratie al niet kunt respecteren, wat dan wel...
Redelijk cringe. Als je wou dat Groen in het bestuur zat, dan hadden ze maar meer zetels moeten halen...