Reverz
Well-known member
Dus je gelooft de sossen niet als ze zeggen dat ze oprechte onderhandelingen gevoerd hebben maar wél als ze zeggen verbaasd te zijn over het staken van de onderhandelingen met Groen. Is dat niet een beetje cherry picking?Het is omwille van die plotse schakeling dat ik toch enigszins geloof hecht aan degenen die zeggen dat het een schijnvertoning was. Ze zochten bij de VLD gewoon een excuus om hun donkerblauwe vleugel tevreden te stellen en met N-VA te besturen. Geen voorakkoorden, zover reikt het niet, maar wel een valstrikje om Groen buiten te sjotten. Maar de sossen die precies oprecht verbaasd zijn over de hele gang van zaken lijken toch te indiceren dat Groen zijn hand ook serieus overspeeld heeft.

De vraag is in hoeverre de partijleden van Vooruit echt oprecht verbaasd zijn en niet gewoon die verbazing veinzen, zij hebben er namelijk alle belang bij van hun achterban te doen geloven dat ze er álles aan gedaan hebben om Groen, als progressieve partner, mee aan boord te hijsen.
Het beste scenario voor Vooruit in deze is dat, los van de realiteit, de situatie zodanig geframed kan worden dat het vooral de Groenen zijn die stokken in eigen wielen hebben gestoken en dat Vooruit dus beslist heeft "de constructieve partij" te zijn in het verhaal.
Ik blijf toch benieuwd. Stel je voor dat Voor Gent & N-VA er niet uitkomen. De Groenen volgende week aan zet komen en er, plot twist!, in slagen van de 11?
sossen los te weken uit het kartel en een coalitie vormen met CD&V. Ik lach mij dood 
Als de sossen echt niet content zijn met de gang van zaken is er namelijk niemand die hen tegenhoud van alsnog uit het kartel te stappen...
Als je er over nadenkt is die twee weken wel een korte termijn om alles rond te krijgen, vanwaar die haast als het om een legislatuur van 6 jaar gaat?
. Zoveel bovengrondse vrije plekken zijn er toch niet meer in centrum Gent? Een paar op Sint-Jacobs of François Laurentplein en dat is het? Ik zou eigenlijk één van die pleinen een volledige handicap parking van maken zodat mensen met een handicap altijd dicht kunnen parkeren.