Ednolb
Active member
Ik denk dat de enige juiste conclusie is van dit hele debacle. Die man denkt enkel en alleen aan zijn sjerp. Het was al geweten en hij heeft het bij deze nog eens bevestigd. Ik snap eerlijk gezegd niet hoe die man nog zoveel voorkeurstemmen heeft gekregen.…MDC is een platte opportunist.
Zijn hele campagne heeft hij zijn eigen beleid afgekraakt ten koste van Watteeuw en Groen.
Los van individuele figuren was ik best wel tevreden met het beleid dat de voorbije jaren gevoerd werd in Gent. De move van MDC om in kartel te gaan met Vooruit vond ik op zijn minst shady en een voorbode van wat momenteel aan het gebeuren is.
Ik heb lang getwijfeld of ik voor Groen of Voor Gent zou stemmen. Echter, toen MDC in media begon te verkondigen dat hij geen ambt wilde opnemen onder een groene brugemeester was het duidelijk dat ik op Groen zou stemmen. Iemand die zich zo kinderachtig opstelt wil ik liever niet als burgemeester en krijgt toch zeker niet mijn stem. Ik heb op Groen gestemd omdat ik kies voor behoud, in de hoop dat ze zich wel opnieuw zouden verenigen. Niet dus. Desalniettemin geen seconde spijt van mijn stem, integendeel. MDC deliverde en blijft zich gedragen als een platte opportunist.
De Clercq zocht een partner om samen mee in kartel te gaan en dus de grootste "partij" te kunnen zijn zodat hij zijn sjerp kon veiligstellen. Wat daar gebeurd is was dus 100% klaar en duidelijk.