Voor Gent kiest voor N-VA in plaats van Groen

Er bestaat zoiets als een wegcategorie, uitgevonden door Vlaanderen. Het enige wat je kan zeggen van het Groene beleid is dat ze gewoon de auto's duwen naar de juiste wegcategorie.
Het is wat mij betreft een ongelukkig feit dat Vlaanderen zich bemoeit met lokale wegen. Maar hoe dat je die categorie interpreteert op lokaal niveau is nog steeds een keuze.

Het is juist de bedoeling om meer mensen naar stedelijk gebied te krijgen. Je moet er maar eens de visie van de vlaamse bouwmeester op nalezen.
Liever niet. Wollige beleidsteksten over ruimtelijke ordening hebben de neiging om mij in een depressie te duwen.

Liever niet. Wollige beleidsteksten over ruimtelijke ordening hebben de neiging om mij in een depressie te duwen.

Ja, zie dat je iets zou doen aan onze rampzalige ruimtelijke ordening. De vlaming heeft het liefst open bebouwing, groot, 2 firmawagens en zicht op weides. Dan begrijp ik dat je depressief wordt van dergelijke teksten die de harde realiteit tonen.

Tegenstanders trollen noemen is niet productief in een discussie. Idem Watteeuw een rat noemen (zie tegendraadse Gentenaars).

Ik pleit ook niet voor minder verkeer. Al die mensen die toen de keuze maakten om daar aan te schuiven moesten ergens zijn in de stad maar blijven nu misschien thuis.
Opnieuw stel je hier iets wat niet staaft met de werkelijkheid.
Bij de tellingen voor het circulatieplan in de binnenstad bleek dat ongeveer 40% (!) van het verkeer geen herkomst of bestemming had binnen de R40.

1. Dat is mijn mening dat dit budgetair niet zou lukken. Gent heeft de schuldenberg enkel maar laten groeien de laatste legislatuur en ik zie zo'n project niet haalbaar zijn qua prioriteit om budget aan te besteden. Maar wederom: wat zou het helpen aan de bereikbaarheid van Gent indien ze het wel doen? Want daar was mijn antwoord op.
2. Maar dat is niet wat ze vragen, dit is de letterlijke zin uit hun programma: "We eisen het afschaffen van het principe van budgetneutraliteit zodat De Lijn meer middelen kan krijgen." Dit is een Vlaamse bevoegdheid.
4. Slecht verwoord in hun programma, maar sure. Ze kunnen inderdaad een gratis buzzy-pass geven zoals ze nu doen. Dat gaat echter weer niks veranderen aan de bereikbaarheid ven Gent...

1. Extra shuttles op P+R die rechtstreek/sneller gaan dan gewone Lijnbussen. Specifiek vervoer van bijvoorbeeld treinstation naar voetbalstadion voor matchen die betalend zou worden dan. Iedereen denkt heer precies bij een "eigen vervoersbedrijf" direct aan een hele busmaatschappij met 20 bussen" :p. Je begint met iets heel kleins daarmee. Niet direct 20miljoen dumpen aan een hele vloot :p.

2. Ik zei dat misschien veel breder dan het pure punt. Maar Gent kan nog altijd middelen insteken bij De Lijn voor specifieke zaken wat bereikbaarheid kan verhogen. In punt 7 spreekt men bijvoorbeeld over het voetbalstadion. Enfin, het stadsbestuur kan altijd druk zetten op "Vlaanderen" voor meer middelen in de Lijn maar dat is echt wel een leeg punt dan.

4. Bereikbaarheid heeft een kost voor de burger. Als je het goedkoper maakt, maak je het bereikbaarder. Zoals men in Leuven 5euro abonnement verkocht van De Lijn zodat studenten van verder konden komen of verder op kot konden zitten? Ik weet de drijfveer er niet meer van of of het nog altijd bestaat.
(Ik denk ergens dat men die 5euro abonnementen uitdeelde omdat de helft van de studenten toch in het zwart reed of omdat ze de wieltjes van de koffers niet meer wilden horen op zondagavond :p)

Het enige wat hier leegstaat, is winkelcentrum Zuid waar de autostrade rechtstreeks op uitkomt en een grote parking onder staat.
Winkelcentrums doen het gewoonweg overal slecht.

Opnieuw stel je hier iets wat niet staaft met de werkelijkheid.
Bij de tellingen voor het circulatieplan in de binnenstad bleek dat ongeveer 40% (!) van het verkeer geen herkomst of bestemming had binnen de R40.
Volgens welke bron? Ik heb het evaluatierapport van 2018 bekeken en daar beweren ze dat volgens kentekenonderzoek 20% van het verkeer doorgaand verkeer was in 2017 (pp. 116-117). En dat is inclusief verkeer dat via de Opgeëistenlaan/Nieuwewandeling reed.

En als ge niet in gent woont mag je er niet over discussiëren of wat?
Haha, iemand voelt zich aangesproken. 😃
Serieus, er is toch niemand die dat zegt?
Persoonlijk vind ik het wel bewonderenswaardig dat hier door sommigen zo hard gediscussieerd wordt over zaken die op stedelijk niveau gebeuren, terwijl ze er eigenlijk niks mee te maken hebben…
Ik ga mij echt niet druk maken over wat er in Antwerpen, Leuven of godbetert Bree gebeurt. Ik zal het mss wel eens met interesse lezen en er mss een mening over hebben, maar als je dan ziet wat sommigen hier doen qua discussie en intensiteit. Waaauuw, echt oprecht.

Haha, iemand voelt zich aangesproken. 😃
Serieus, er is toch niemand die dat zegt?
Persoonlijk vind ik het wel bewonderenswaardig dat hier door sommigen zo hard gediscussieerd wordt over zaken die op stedelijk niveau gebeuren, terwijl ze er eigenlijk niks mee te maken hebben…
Ik ga mij echt niet druk maken over wat er in Antwerpen, Leuven of godbetert Bree gebeurt. Ik zal het mss wel eens met interesse lezen en er mss een mening over hebben, maar als je dan ziet wat sommigen hier doen qua discussie en intensiteit. Waaauuw, echt oprecht.
Alle zeg, kwa waardeoordeel kan het vetgedrukte ook weer tellen.

En ik zie niet in waarom mensen niet zouden discussiëren over zaken waar ze eigenlijk niks mee te maken hebben (hoewel ik dat ook wel sterk durf te betwijfelen want sowieso gebruikt ieder bestuursorgaan middelen van de algehele Belgische bevolking dus indirect heeft iedereen er wel "iets" mee te maken, of men komt ook wel eens in een stad of gebruikt een faciliteit die voorzien wordt door een of andere stad). Zeker in gevallen van steden als Antwerpen of Gent is wat daar gebeurd wel van weerslag op andere niveaus, om nog maar te zwijgen van hoe zo'n zaken gewoon bij veel burgers een bepaald geven van hoe de politiek (niet) werkt.

Winkelcentrums doen het gewoonweg overal slecht.
Winkelcentra Dok Noord (moeilijker bereikbaar met de auto) en De Post (onbereikbaar met de auto) zouden graag een woordje willen.
Maar van mensen met auto's hoor ik niet anders dan dat ze gewoon wegblijven. Het lijkt mij onvermijdelijk dat handel, kantoren en bedrijvigheid uiteindelijk ook het centrum zullen verlaten.
Dat wordt elke keer gezegd. 50 jaar geleden, toen de Langemunt en Veldstraat autovrij werden. 30 jaar geleden, toen ze de parkings op Korenmarkt, Koren- en Graslei en Sint-Baafsplein sloten. 10 jaar geleden, toen het circulatieplan voor de binnenstad werd aangekondigd.

Telkens opnieuw werd er gezegd dat dat het einde was van de middenstand. Winkeliers waren daar zo van overtuigd dat ze kogels opstuurden naar schepenen en burgemeesters. Die mensen hun winkelpanden zijn nu meer in waarde gestegen dan goud 🧐

Laatst bewerkt:
Dat wordt elke keer gezegd. 50 jaar geleden, toen de Langemunt en Veldstraat autovrij werden. 30 jaar geleden, toen ze de parkings op Korenmarkt, Koren- en Graslei en Sint-Baafsplein sloten. 10 jaar geleden, toen het circulatieplan voor de binnenstad werd aangekondigd.

Telkens opnieuw werd er gezegd dat dat het einde was van de middenstand. Winkeliers waren daar zo van overtuigd dat ze kogels opstuurden naar schepenen en burgemeesters.
Nu niet dat ik het eens ben met @Bongobong dat het beleid zal zorgen dat handel, kantoren en bedrijvigheid zou wegblijven maar het zorgt er wel voor dat veel aannemers de stad mijden ofwel hogere prijzen aanrekent voor zaken in steden. En dat lijkt me ook weer de leefbaarheid (veel zaken die niet aangepakt worden, verkrotting) en burger (kostprijs voor wonen in de stad gaat nog maar eens wat hoger liggen) niet ten goede te komen

Ik zie veel niet Antwerpenaren wel ferm palaveren omtrent de Oosterweel (nu gaande op dit forum!) . Omdat het om de impact op breder niveau gaat, en de impact op een pak meer mensen dan Antwerpenaren alleen. Zo is de traffiek op de ring van Gent en naar de haven oa ook een punt voor bezoekers of mensen uit de rand ... Het circulatieplan In Gentbrugge of het centrum dan minder, maar het plan in Gentbrugge botste op veel tegenstand lokaal van oa zaakvoerders en burgers zoals minder mobiele oudjes, ja en bitsige koppigaards ook die Watteeuw graag een rat of dictator noemen. Groen wil zelfs parkeergeld vragen aan mantelzorgers en thuisverpleging, komaan.... dan krijg je al een hoop mensen die kribbig worden los van de pros en contra's van zo een groot plan.
Of misschien omdat de impact wat nu in Gent gebeurt met de Vooruit achterban de relatie met NVA Vlaams en federaal terug ferm kunnen verzuren met impact op de lopende regeringsvorming? Heeft de Vooruit achterban een groter plan, of groeit dat? Zij maar zeker dat er wat ouwe Sossen zijn en groenen die NVA maar al te graag in een cordon willen, of soort van. Meer of terug macht voor hen dan. Dat deden bijna 200 Vooruit leden in Gent uiteindelijk. NIET met hen , wat dan ook.

Ik vind dit jaar de lokale bestuursvorming op sommige locaties dus zeer bitsig, bijna federaal backstabbing of palaver niveau, veel op het spel voor veel partijen denk ik. En die in een hoekje maken rare sprongen.

Laatst bewerkt:
Ik ben een jaar of 10 geleden weggelopen uit Gent wegens hun mobiliteitsgedoe. Ik woonde niet ver van Dampoort, dichtbij een knip die ging ingevoerd worden

Allemaal leuk en wel met de fiets en zo, maar eens je geen tijd op overschot hebt of kinderen hebt, is dat gewoon niet realistisch. Ik ga graag naar de Colruyt met de fiets, maar 24 dozen melk of 6 dozen melkpoeder of 3 dozen Corn Flakes en 2 kinderen mee? Good luck. Ik sta dan liever 10 min in de file en dan shoppen ipv 17x te mogen over en weer rijden. Ik heb nog andere dingen te doen op een zaterdag.

Ik moest deze week in Gent zijn. Om 9h moest ik in Zwijndaarde zijn. Om 10h moest ik rond Dok Noord zijn. Om 12h aan UZ. Om 13h in centrum. Om 16h op kantoor. Dat is niet echt realistisch met fiets of openbaar vervoer. Ik kan ook dat over 5d spreiden in het licht van efficientie, of ik kan af en toe eens 10min in file staan en het gedaan krijgen.

Toen ik nog in Gent woonde, woonde ik aan Coupure en werkte ik daar in de buurt - 5 min te voet. Ik moest 2-3x per week naar UZ voor vergaderingen. Ik heb alles geprobeerd. Fiets, tram, auto, bus, combi. Het enige dat consistent me van A naar B bracht, was de auto. Ja, ik stond 30 min in de file, maar ik kwam er op tijd. Ik moest gewoon 30 min voor en na extra blokkeren. Met de fiets was langer onderweg en helft van de keer doorregend. Met de tram hopen op aansluiting niet missen @ st Pieters. Soms ben je er op 30 min, soms op een uur. Met de bus stond je gewoon in dezelfde file als de auto.

Soms lijkt het alsof die mobiliteitprogramma's gemaakt worden door 20 jarigen zonder kinderen, werk achter de hoek en de flexibiliteit om alles te plannen wanneer het het algemene goed uitkomt. Dat is voor veel gezinnen gewoon niet realistisch. Ik ga mijn vrijheid niet gratis opofferen voor het algemene goed. Net zoals ik geen onrendabele thuisbatterij zal hangen als die zwaar verlieslatend is. Als ik moet kiezen tussen 7% spaarboek en 7% thuisbatterij investering, dan ga ik wel voor de thuisbatterij. Maar 7% vs -3%, I am sorry. Ik doe zaterdag ochtend de kinderen naar de turnles, ik rij 10min naar Colruyt, prop alles in de auto en kom getimed toe om ze van de turnles op te halen. Ondertussen zit de madam thuis met nr 3. Als we dat zouden moeten doen met openbaar vervoer (lol) of bakfiets (we hebben een bakfiets), dan starten we zaterdag om 8h en zijn we klaar om 17h s avonds. Neen, dank u.

Ik ben ook jong en single geweest. Ik ging de zaterdag met de fiets een doos melk halen, 2 saucissen en 1kg patatten. Smijt in mijn fietszak. Herhaal dinsdag, passeer donderdag langs de carrefour market om 23h na een after work zodat ik vrijdag eten heb. Maar jammergenoeg is de beschikbare tijd nu ietsje minder.

Het is zelfs zo dat we met slechts 1 auto gepoept zouden zijn. 1 van ons 2 doet de 3 kinderen naar school en creche - vertrek om 7.45. De andere vertrekt rechtstreeks naar het werk. S avonds is de duty omgekeerd. We zijn beide voor 8h weg en rond 17.00-18.00 thuis. We hebben dus 2 auto's met 3 kinder stoelen. Als iemand mij alternatieven kan voorstellen met fiets of openbaar vervoer dat sneller is, be my guest. Ik heb ze nog niet gevonden. Tenzij we 'vrouwen aan de haard', 'degrowth', andere linkse nonsense als oplossing voorstellen. Last time I checked zitten we met een sociale zekerheid en schuldenput die nogal groot is. Met dergelijke recepten gaan we er niet komen...

Toen ik nog in Gent woonde, woonde ik aan Coupure en werkte ik daar in de buurt - 5 min te voet. Ik moest 2-3x per week naar UZ voor vergaderingen. Ik heb alles geprobeerd. Fiets, tram, auto, bus, combi. Het enige dat consistent me van A naar B bracht, was de auto. Ja, ik stond 30 min in de file, maar ik kwam er op tijd. Ik moest gewoon 30 min voor en na extra blokkeren. Met de fiets was langer onderweg en helft van de keer doorregend.
Als je in 30 minuten niet van de Coupure naar het UZ kan fietsen, dan is er toch iets mis met je conditie.

Uiteraard is de fiets niet het meest gepaste vervoersmiddel voor elke situatie, maar dit is het toch wel weer op flessen trekken.

Wagen + Gent = vele valkuilen, naast alle andere zaken

Stel dat je een steekproef zou organiseren:
  • 100 bestuurders met > 10 jaar ervaring, zonder ongevallen, weinig tot geen boetes
  • niet woonachtig in Gent + beperkte kennis wegennet Gent
  • Men laat alle 100 een rijexamen afleggen in Gent
  • Hoeveel % zou slagen?
  • Hoeveel € boetes?
Het is dus wel een dingetje, die mobiliteit, in Gent, Antwerpen, Brussel, Leuven ... Vlaanderen

Als je in 30 minuten niet van de Coupure naar het UZ kan fietsen, dan is er toch iets mis met je conditie.

Uiteraard is de fiets niet het meest gepaste vervoersmiddel voor elke situatie, maar dit is het toch wel weer op flessen trekken.

Ik was dan in prime conditie. 3400m op de Cooper test, dank u.

Ja, misschien 20 min. Maar het doet er niet toe. Punt was dat het met de fiets of tram of bus niet rapper of comfortabeler was dan met de auto. Dan is er een probleem.

Ik zie dat er tegenwoordig toch al een directe lijn is zonder overstap om de 10 min. Dat is al een valabelere optie dan back in the days. Maar is nog altijd bijna 10min langer dan met de auto.

Stel dat je een steekproef zou organiseren:
  • 100 bestuurders met > 10 jaar ervaring, zonder ongevallen, weinig tot geen boetes
  • niet woonachtig in Gent + beperkte kennis wegennet Gent
  • Men laat alle 100 een rijexamen afleggen in Gent
  • Hoeveel % zou slagen?
  • Hoeveel € boetes?
En wat is de baseline waarmee je dat wil vergelijken? Als je die bestuurders eens opnieuw een rijexamen laat afleggen, denk ik dat je versteld zou staan van het lage slaagcijfer.

Waar mensen denken de weg te kennen gebeuren misschien wel meer flagrante overtredingen. Ga bv. eens kijken bij een tijdelijke eenrichtingsstraat, hoeveel bestuurders gewoon de wegversperringen en verkeersborden C1 negeren. Je in het verkeer begeven is geen ponykamp.
Maar is nog altijd bijna 10min langer dan met de auto.
Als je op de campus van het UZ wil parkeren, dan gaan 10 minuten meestal niet volstaan om tot aan de parkeertoren te geraken.

En wat is de baseline waarmee je dat wil vergelijken? Als je die bestuurders eens opnieuw een rijexamen laat afleggen, denk ik dat je versteld zou staan van het lage slaagcijfer.

Waar mensen denken de weg te kennen gebeuren misschien wel meer flagrante overtredingen. Ga bv. eens kijken bij een tijdelijke eenrichtingsstraat, hoeveel bestuurders gewoon de wegversperringen en verkeersborden C1 negeren. Je in het verkeer begeven is geen ponykamp.

Als je op de campus van het UZ wil parkeren, dan gaan 10 minuten meestal niet volstaan om tot aan de parkeertoren te geraken.

Ik parkeer wel op de voorgehouden plekken voor het gebouw waar ik moet zijn.

Je gaat me niet overtuigen hoor. Ik ben een paar keer met de fiets gegaan in de winter. Dolle pret als je na 3h meeting op je fiets mag in de sneeuw of thuiskomt en het water uit je schoen mag gieten.

Maar 1 oplossing voor: Metro in Gent.

Waarom heeft Antwerpen eigenlijk geen metro die naam waardig? Als steden zoals Rijsel of Marseille of Rennes of Toulouse of Napels of Turijn of Rotterdam of Porto (ik ben gewoon de wiki pagina afgegaan van grootste metro netwerken van europa) een metro hebben, moet in Antwerpen toch ook te doen zijn ? En waarom heeft Gent niks ? Er is toch voldoende toerisme, haven en werk op verspreide locaties dat ze dat kunnen organiseren onder de grond ipv overal trams te trekken boven de grond ?

Met daarnaast dat je nu rechtstreeks van Rozemarijnbrug naar UZ kan gaan met de tram. :p
Nu, ik denk dat sommigen niet snappen dat niet iedere persoonlijke levensstijl perfect in Gent kan (*past is misschien een beter woord).

Moest ik iedere werkdag een auto nodig hebben, dan verhuis ik direct uit Gent (Allez, zeker niet binnen de R40 alleszins. ik zoek dan wel iets in Zwijnaarde ofzo) Dat zou mij ook zot maken. Iedere dag zoeken naar een parkeerplaats, hopen dat er geen Franse halve gare ertegen heeft gereden 's nachts, Een weekendtoerist die er tegen staat te kotsen of pissen, iedere keer een andere plek zoeken omdat er weer verbodsborden staan voor een werf of evenement,...

Als je vaak een auto nodig hebt voor redenen, dan moet je ook niet gaan wonen/blijven wonen binnen de R40, vind ik persoonlijk.
Juist zoals iemand die geen rijbewijs/auto kan of wil hebben, ook niet moet wonen in West-Vleteren :p.

Laatst bewerkt:
Ik ben een jaar of 10 geleden weggelopen uit Gent wegens hun mobiliteitsgedoe. Ik woonde niet ver van Dampoort, dichtbij een knip die ging ingevoerd worden

Allemaal leuk en wel met de fiets en zo, maar eens je geen tijd op overschot hebt of kinderen hebt, is dat gewoon niet realistisch. Ik ga graag naar de Colruyt met de fiets, maar 24 dozen melk of 6 dozen melkpoeder of 3 dozen Corn Flakes en 2 kinderen mee? Good luck. Ik sta dan liever 10 min in de file en dan shoppen ipv 17x te mogen over en weer rijden. Ik heb nog andere dingen te doen op een zaterdag.

Ik moest deze week in Gent zijn. Om 9h moest ik in Zwijndaarde zijn. Om 10h moest ik rond Dok Noord zijn. Om 12h aan UZ. Om 13h in centrum. Om 16h op kantoor. Dat is niet echt realistisch met fiets of openbaar vervoer. Ik kan ook dat over 5d spreiden in het licht van efficientie, of ik kan af en toe eens 10min in file staan en het gedaan krijgen.

Toen ik nog in Gent woonde, woonde ik aan Coupure en werkte ik daar in de buurt - 5 min te voet. Ik moest 2-3x per week naar UZ voor vergaderingen. Ik heb alles geprobeerd. Fiets, tram, auto, bus, combi. Het enige dat consistent me van A naar B bracht, was de auto. Ja, ik stond 30 min in de file, maar ik kwam er op tijd. Ik moest gewoon 30 min voor en na extra blokkeren. Met de fiets was langer onderweg en helft van de keer doorregend. Met de tram hopen op aansluiting niet missen @ st Pieters. Soms ben je er op 30 min, soms op een uur. Met de bus stond je gewoon in dezelfde file als de auto.

Soms lijkt het alsof die mobiliteitprogramma's gemaakt worden door 20 jarigen zonder kinderen, werk achter de hoek en de flexibiliteit om alles te plannen wanneer het het algemene goed uitkomt. Dat is voor veel gezinnen gewoon niet realistisch. Ik ga mijn vrijheid niet gratis opofferen voor het algemene goed. Net zoals ik geen onrendabele thuisbatterij zal hangen als die zwaar verlieslatend is. Als ik moet kiezen tussen 7% spaarboek en 7% thuisbatterij investering, dan ga ik wel voor de thuisbatterij. Maar 7% vs -3%, I am sorry. Ik doe zaterdag ochtend de kinderen naar de turnles, ik rij 10min naar Colruyt, prop alles in de auto en kom getimed toe om ze van de turnles op te halen. Ondertussen zit de madam thuis met nr 3. Als we dat zouden moeten doen met openbaar vervoer (lol) of bakfiets (we hebben een bakfiets), dan starten we zaterdag om 8h en zijn we klaar om 17h s avonds. Neen, dank u.

Ik ben ook jong en single geweest. Ik ging de zaterdag met de fiets een doos melk halen, 2 saucissen en 1kg patatten. Smijt in mijn fietszak. Herhaal dinsdag, passeer donderdag langs de carrefour market om 23h na een after work zodat ik vrijdag eten heb. Maar jammergenoeg is de beschikbare tijd nu ietsje minder.

Het is zelfs zo dat we met slechts 1 auto gepoept zouden zijn. 1 van ons 2 doet de 3 kinderen naar school en creche - vertrek om 7.45. De andere vertrekt rechtstreeks naar het werk. S avonds is de duty omgekeerd. We zijn beide voor 8h weg en rond 17.00-18.00 thuis. We hebben dus 2 auto's met 3 kinder stoelen. Als iemand mij alternatieven kan voorstellen met fiets of openbaar vervoer dat sneller is, be my guest. Ik heb ze nog niet gevonden. Tenzij we 'vrouwen aan de haard', 'degrowth', andere linkse nonsense als oplossing voorstellen. Last time I checked zitten we met een sociale zekerheid en schuldenput die nogal groot is. Met dergelijke recepten gaan we er niet komen...
En wat is uw punt? Als je met de auto wil gaan omdat dat het makkelijkste is, doe dat dan, dat gaat nog steeds. Nog quasi elke plek in Gent is bereikbaar met de auto.

Goed dat je kinderen aanhaalt, sinds het circulatieplan (en vele andere fietsrealisaties van Groen) zijn een heel aantal plaatsen aangenamer en veiliger geworden om te fietsen, dus vanaf een bepaalde leeftijd kan je ze langs die veilige fietsroutes sturen. Scheelt je als ouder een hoop taxi spelen.

Moest ik iedere werkdag een auto nodig hebben, dan verhuis ik direct uit Gent (Allez, zeker niet binnen de R40 alleszins. ik zoek dan wel iets in Zwijnaarde ofzo) Dat zou mij ook zot maken. Iedere dag zoeken naar een parkeerplaats, hopen dat er geen Franse halve gare ertegen heeft gereden 's nachts, Een weekendtoerist die er tegen staat te kotsen of pissen, iedere keer een andere plek zoeken omdat er weer verbodsborden staan voor een werf of evenement,...

Als je vaak een auto nodig hebt voor redenen, dan moet je ook niet gaan wonen/blijven wonen binnen de R40, vind ik persoonlijk.
Juist zoals iemand die geen rijbewijs/auto kan of wil hebben, ook niet moet wonen in West-Vleteren :p.
Toen het circulatieplan ingevoerd werd woonde ik binnen de R40 en moest ik dagelijks met mijn auto naar het werk. Dat was mákkelijker dan ervoor want in plaats van samen met al het doorgaand verkeer in de file te staan richting mijn wijk was het ineens een stuk rustiger.
Ook zijn er sindsdien veel zones duurder geworden om te parkeren voor bezoekers, of enkel bewonersparkeren gemaakt. Vloeken voor bezoekers maar als bewoner opnieuw een pluspunt.

Terug
Bovenaan