Als VLD (centrum rechts liberaal) met links groen en rood gaat is het wel goed zeker, maar o wee omgekeerd. Wat moet OVLD dan zeggen, niets en meedoen met links als ik zie hoe rechts of liberaal MDC zijn beleid nog was (zo ver de liberalen nog liberaal zijn vantegenwoordig) ... Politieke machtsspelletjes gewoon, progressief of niet. Die nota was absoluut niet te rechts.
Maar ja ze gaan de afspraken veranderen achteraf, alweer BULLSHIT. Of zijn we hier amateurs of kleine kinderen of de maffia? Wie zegt dat, je glazen bol? Waarom akkoorden sluiten? "Veur den hond z'n kluten dan" om het in het Gents te zeggen? Of "veur de shjow"?
Vooruit blijkt nu gewoon een onbetrouwbare partner met hun kartel bokkensprongen, dat doet groen tenminste niet, of niet zo opzichtelijk. Groen moet hun naam misschien (terug) wijzigen in Agalev (ja flauwe grap). Vera Dua (Agalev), was scherp in de oppositie blijkbaar in een decennia oud Gents verleden en zei de politiek vaarwel .... of toch niet blijkbaar.
Gents DNA MOET blijkbaar links zijn. Vergeet progressief, anders waren ze zo enggeestig niet. Dat woord 'progressief' is ook al ferm uitgehold in de politiek vandaag.
Een groot deel van dat Gents DNA is het feit dat het een unief en studentenstad is zoals Leuven. Daar zie je wat meer progressieve (3x!

) en jonge stemmers. NVA zijn zwakte zou de anti woke zijn volgens HLN, kuh bulsshit. Regenboog toestanden genoeg in andere steden en zelfs dorpen nu.
Bovenstaande zie ik los van dat verkeersplan hé, dat dit er komt als de bevolking en het verkeer zwaar toeneemt is te begrijpen. Ik woonde in 22 jaar Gent nooit in drukke straten bij keuze, ook na invoer verkeersplan, welk mijn straten zelfs niet zo veel wijzigden, of minimaal. Bv eenrichting aan rosse buurt wijken aan Zuid, lang voor verkeersplan 2016.
Afijn ik haalde dat keer op keer aan om te tonen hoe het kan komen dat er verdeeldheid is betreft de persoon F Watteeuw. Zie je hier evengoed over oa hoe sommige anders denken over de auto in de stad. Zijn wat autoritaire manier waarop heeft veel stof doen opwaaien bij burgers en dus ook medebestuurders, tot zelfs de burgemeester van Destelbergen ivm de knip Gentbrugge brug.