Waar ben jij nostalgisch naar?

Nostalgie zit diepgeworteld bij mij. Ik ben ondertussen eind de 30 en soms denk ik terug aan de begintijden van multiplayer gamen zo'n 28 jaar geleden.
Thuis komen van school, boekentas op de kamer zwieren en PC opstarten en internetverbinding maken. The all-seeing-eye opzetten om een goede server te vinden en dan de half life mod "firearms" opzetten. Onsterfelijk was ik daarin.. Om de zoveel tijd denk ik er nog eens aan en krijg ik tranen in m'n ogen.
Daarna geswitched (met vrienden) naar MOHAA en ook blijvende herinneringen gemaakt...

Eigenlijk is dat ongelofelijk wat voor een effect een virtuele wereld op mij heeft gemaakt. Eigenlijk maken al die supergoede graphics niet veel uit. Het zag er goed uit zoals het was.
FIREAAAAAAAAAAAAAAAAAAARMS

M16/203 combo en gaan.
Of toen de FAMAS nog kapot overpowered was. :unsure:

FIREAAAAAAAAAAAAAAAAAAARMS

M16/203 combo en gaan.
Of toen de FAMAS nog kapot overpowered was. :unsure:
Hoe lang is dat geleden! Ik was vooral fan van de aug.
Ik weet niet of je nog iets herinnerd van die tijd maar ik zat in de clan [Belgian Para's] en later BwU.
Ik koester deze herinneringen.

153355033_4360301183984781_2668858508935816570_n.jpg

Die koek bovenop dat ijs was altijd mals bij mij. Degoutant.
Met de Cornetto's van nu heb je dat ook voor een stuk. Vroeger niet. Of ik herinner me het anders.

Die koek bovenop dat ijs was altijd mals bij mij. Degoutant.
Toen ik deze at als klein manneke zaten die koekjes daar altijd appart bij. ( Artic expo ijsje)
Je had het ijsje dat in een niet doorschijnend zakje zat, en de koekjes zaten appart in een doorzichtig plastiekje.
Dus die waren altijd krokant, tenzij je het ijsje al even vast had.

Kweet wel niet meer of dat zo was nog voordat ijsboerke dat overname.

En zo zijn we terug nostalgisch!

Maar ach, de goede man wordt nu betaald om zijn meningen te schrijven, ik zou het ook wel weten.

Wat was zijn forumnaam alweer? Jeukt in mijn herinnering iedere keer ik hbvl lees.

Hier nooit de kans gehad om mijn grootmoeders uit te vragen, grootvaders nooit gekend helaas. Van één grootmoeder weet ik wel dat de "vuil Pruisen" voor eeuwig hadden afgedaan, was dan ook zeer zwaar toen haar oudste zoon hertrouwde met een. Haar ouderlijk huis was een van de getroffenen bij de bombardementen op Runkst. Beide ouders om het leven gekomen en zij moest dan als oudste dochter voor de 7 kinderen zorgen. Veel gesmokkeld blijkbaar om aan de kost te geraken.

Andere grootouders waren dienstmeid en stalknecht op een kasteel en met de oorlog is de grootvader gaan vechten. Waar en wat is onbekend maar het was voor de goei. Enige verhaal dat ik ken is dat hij op een dag terug aan kwam op het kasteeldomein en in de beek sprong omdat hij zot werd van de vlooien en luizen die hij had. Niet lang daarna naar België gemigreerd om in de mijn te gaan werken. Paar weken in een houten barak en erna een HOB delen met nog 2 andere gezinnen. Een ervan waren Duitsers die vrienden voor het leven waren geworden.

Maar inderdaad, wat een leven die mensen hadden. Ik sta er echt wekelijks bij stil hoe goed ik het heb. Een grootvader 56 geworden en laatste 15jaar van zijn leven te ziek om te werken (stoflong). De ander er van afgekomen met enkele maanden ziekenhuis met een gebroken rug bij de mijnramp van Marcinelle. Ook zijn pensioen niet gehaald. Maakt het warme weer allemaal wat dragelijker!

OG 9lives was anders ook wel geestig met oa Boeffel en Elvis.

Er was ook een erg arrogante dude, Diogenes?

Grappig hoe de tijden veranderen..

Goeie uitlachTV uit de oude doos:

Je kan enkel respect hebben voor al die ouders die hun kinderen hebben leren autorijden...
Dit zou verplichte leerkost moeten zijn voor alle beginnende studenten... het kan altijd erger dan dat het voor u aanvoelt.

En als het bij u toch erger is. Dan steekt dat u een hart onder de riem. Hij heeft zijn rijbewijs uiteindelijk ook behaald. Dus dat zal u dan ook wel lukken.

Ik heb enorm veel respect voor mijn vader, ik was 100 keer erger dan den Jozef... terwijl mijn vader met engelengeduld, luide stem (en gij se lomp kieken Renegade) er toch ook voor gezorgd heeft dat ik het heb gehaald. Want als het enkel van mij had afgehangen had ik dat dus niet gehaald op die jonge leeftijd...

Je kan enkel respect hebben voor al die ouders die hun kinderen hebben leren autorijden...
Dit zou verplichte leerkost moeten zijn voor alle beginnende studenten... het kan altijd erger dan dat het voor u aanvoelt.

En als het bij u toch erger is. Dan steekt dat u een hart onder de riem. Hij heeft zijn rijbewijs uiteindelijk ook behaald. Dus dat zal u dan ook wel lukken.

Ik heb enorm veel respect voor mijn vader, ik was 100 keer erger dan den Jozef... terwijl mijn vader met engelengeduld, luide stem (en gij se lomp kieken Renegade) er toch ook voor gezorgd heeft dat ik het heb gehaald. Want als het enkel van mij had afgehangen had ik dat dus niet gehaald op die jonge leeftijd...
Ach ik denk dat iedereen wel stomme stoten heeft uitgehaald bij het leren rijden. Ik kan me een geval herinneren waar ik op een grote weg aan de lichten stond te wachten om naar links af te slaan. Was een kruispunt waar er twee rijvakken voorzien waren om af te slaan naar links. Ik stond op het rechterrijvak, dus ik zou de buitenkant van de bocht nemen om het zo te zeggen. Ik was de enige auto op het kruispunt. Licht springt op groen en ik begin af te slaan. Op dat moment zie ik dat er in de tegenovergestelde richting een auto klaar staat om ook in te voegen zodra ik gepasseerd ben (die had geen licht, gewoon haaientanden).

Hoffelijk als ik ben besluit ik in het midden van mijn bocht plots naar het linkerrijvak uit te wijken zodat die andere auto de baan vrij had om in te voegen. Nog nooit mijn vader zo horen brullen. :lol: Op dat moment leek alles in orde omdat er links van mij toch geen auto reed. :unsure:

Ach ik denk dat iedereen wel stomme stoten heeft uitgehaald bij het leren rijden. Ik kan me een geval herinneren waar ik op een grote weg aan de lichten stond te wachten om naar links af te slaan. Was een kruispunt waar er twee rijvakken voorzien waren om af te slaan naar links. Ik stond op het rechterrijvak, dus ik zou de buitenkant van de bocht nemen om het zo te zeggen. Ik was de enige auto op het kruispunt. Licht springt op groen en ik begin af te slaan. Op dat moment zie ik dat er in de tegenovergestelde richting een auto klaar staat om ook in te voegen zodra ik gepasseerd ben (die had geen licht, gewoon haaientanden).

Hoffelijk als ik ben besluit ik in het midden van mijn bocht plots naar het linkerrijvak uit te wijken zodat die andere auto de baan vrij had om in te voegen. Nog nooit mijn vader zo horen brullen. :laugh: Op dat moment leek alles in orde omdat er links van mij toch geen auto reed. :unsure:
Ik ben zo eens een baan ingereden die de verkeerde rijrichting bleek van van een 2x2 vaksbaan met verhoogde middenberm. :unsure:
(Dat gebeurde ook enkel omdat die leeg was, en ik had het wel meteen door zodat ik me snel kon draaien zonder te lang spookrijder te zijn.)

Nu dat gezegd zijnde, ik ben wel blij dat ik met de rijschool heb leren rijden en ik dan alleen de baan op mocht in die leerperiode. Op die domme stoot hierboven na toch wel redelijk ok rondgereden en ik kan me niet inbeelden dat ik met een van mijn ouders beter af zou geweest zijn.

Nostalgisch naar de tijd dat ik nog tijd wou en kon vrijmaken om naar de winkel(s) te gaan als ik iets nodig had.

Terug
Bovenaan