Cattadelic
Banned
Als ik een wat oudere film opleg, en deze MGM intro zit erin, altijd instant throwback naar mijn jeugd
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
![]()
Dit keer worden de beertjes minder belangrijk: Gloria Monserez en Bart Peeters blazen nieuw leven in ‘De droomfabriek’
‘De droomfabriek’ keert terug. Zevenentwintig jaar na het laatste seizoen blazen Bart Peeters (63) en Gloria Monserez (21) het format nieuw leven in. “‘<i>Een droomfabriekske doen</i>’, iedereen weet meteen wat dat betekent”, aldus Peeters die het verder met Gloria heeft over de...www.hln.be
Dit programma toch bijna wekelijks gekeken samen met mijn ouders en broer.
Vroeger ook altijd naar gekeken. Het kan misschien goed worden maar ik vind het spijtig dat ze weer iets uit het verleden gaan herkauwen. Liever iets origineel dan.![]()
"De droomfabriek" komt terug met Gloria Monserez en Bart Peeters en je kan nu al je dromen insturen | VRT NWS Nieuws
Na een kwarteeuw komt het legendarische VRT-programma “De droomfabriek” volgend jaar weer op tv. Bart Peeters en Gloria Monserez presenteren de nieuwe show en roepen kijkers nu al op om hun grote en kleine dromen in te sturen. Dat kan zelfs per gele briefkaart . “Een beter format dan wensen van...www.vrt.be
'Nattehaartjestelevisie'. Wat een prachtig woord.
Maar werd De Droomfabriek niet altijd op vrijdagavond uitgezonden ipv zondagavond?
Nostalgie verkoopt.Het kan misschien goed worden maar ik vind het spijtig dat ze weer iets uit het verleden gaan herkauwen.

![]()
"De droomfabriek" komt terug met Gloria Monserez en Bart Peeters en je kan nu al je dromen insturen | VRT NWS Nieuws
Na een kwarteeuw komt het legendarische VRT-programma “De droomfabriek” volgend jaar weer op tv. Bart Peeters en Gloria Monserez presenteren de nieuwe show en roepen kijkers nu al op om hun grote en kleine dromen in te sturen. Dat kan zelfs per gele briefkaart . “Een beter format dan wensen van...www.vrt.be
'Nattehaartjestelevisie'. Wat een prachtig woord.
Maar werd De Droomfabriek niet altijd op vrijdagavond uitgezonden ipv zondagavond?
Ze hebben het al aangepast.@shellshock
Klopt, werd vroeger op vrijdagavond uitgezonden.

Ik ben eigenlijk wel verbaasd waarom ze weer voor Bart Peeters kiezen en niet voor Niels Destadsbader. Ze hebben die bij de VRT met veel tromgeroffel binnen gehaald, maar heeft buiten Zomerhit nog niets mogen presenteren.
Aah nee? Weer 2 maanden elke dag Ronaldinho in de kampioenenIk ben eigenlijk wel verbaasd waarom ze weer voor Bart Peeters kiezen en niet voor Niels Destadsbader. Ze hebben die bij de VRT met veel tromgeroffel binnen gehaald, maar heeft buiten Zomerhit nog niets mogen presenteren.

Ha die platenJaaaaa dat waren de platen.
Hoewel ik compleet niet technisch ben, vond ik deze lessen wel altijd plezant.
We kregen dit in het eerste middelbaar

Grote wereldkaarten in het klaslokaal.
Met daar dan klinkende namen op zoals Zaïre, , ...![]()
Dat was voor scholieren overal een drama toen de USSR en Joegoslavië ontploften.Grote wereldkaarten in het klaslokaal.
Met daar dan klinkende namen op zoals Zaïre, Joegoslavië, ...![]()
Die kaart die veranderde elk jaar, zeker daar in Joegoslavië. Maar kom, ze komen daar nu nog met moeite overeen behalve de dag dat het Eurosong is.Dat was voor scholieren overal een drama toen de USSR en Joegoslavië ontploften.
Plots was het leren van de europese hoofdsteden een pak moeilijker.
Ik herinner me nog dat in het 6de stdiejaar we een kaart hadden van vloer tot plafond.
Die verkopen nu DamiaanstiftenNiet dat ik er écht nostalgisch naar ben, maar bestaat dat nog; die Afrikaanse "studenten" die boekjes verkopen om hun "studies" te betalen?
*10-jarige shellshock doet op een doordeweekse zondagmiddag nietsvermoedend de deur open*
"Aaaaaaaaah, dag kleijne voeriend!!!! Jaij moet niet bang zijn van zwoearte maaaan!!!! Zaijn joew auwders thoijs????? Baboemgo leuke boekjes verkopen!111!11!!!!!!1!"
Of zijn die allemaal plots voor dode Nigeriaanse prins aan het spelen om zo een erfenis kwijt te kunnen raken?

Die moesten we vroeger in het lager verkopen. En dan elk jaar maakte het zesde tekeningen rond lepra en TBC. Elk jaar hing de school vol met tekeningen van Pater Damiaan en zwarte kinderen met rottende voeten en handen. Elk jaar weer dat verhaal van hoe Pater Damiaan naar Molokaï ging om de leprozen te verzorgen. Elk jaar weer in geuren en kleuren dat verhaal van hoe hij zijn lichaam voelde wegrotten. Elk jaar rond die tijd in foetushouding slapen zodat ik mijn voeten kon voelen omdat ik bang was dat ik 's nachts lepra ging krijgen en die dan 's ochtends zouden weggerot zijn.Die verkopen nu Damiaanstiften![]()

Ja, tot aan "elk jaar hetzelfde verhaal en stiftjes verkopen" was ik mee, bij het permanent trauma en de body horror wat minder.Die moesten we vroeger in het lager verkopen. En dan elk jaar maakte het zesde tekeningen rond lepra en TBC. Elk jaar hing de school vol met tekeningen van Pater Damiaan en negerkes met rottende voeten en handen. Elk jaar weer dat verhaal van hoe Pater Damiaan naar Molokaï ging om de leprozen te verzorgen. Elk jaar weer in geuren en kleuren dat verhaal van hoe hij zijn lichaam voelde wegrotten. Elk jaar rond die tijd in foetushouding slapen zodat ik mijn voeten kon voelen omdat ik bang was dat ik 's nachts lepra ging krijgen en die dan 's ochtends zouden weggerot zijn.![]()
En dan enkel "OK" terugkrijgen want ze konden niet zo goed typen.Vooral nostalgisch hier naar de pre-smartphone tijd toen GSM's net begonnen. Gaan trekken ergens in Ierland, heel die trip twee berichten gestuurd naar mijn ouders met uiteraard de Nokia 3310, iets in de trant van:
"Geland in Dublin, alles ok"
en
"Om 16u weer thuis"
Dat kostte toen waarschijnlijk een euro per SMS.