Waar ben jij nostalgisch naar?

Dit programma toch bijna wekelijks gekeken samen met mijn ouders en broer.

'Nattehaartjestelevisie'. Wat een prachtig woord. :love:
Maar werd De Droomfabriek niet altijd op vrijdagavond uitgezonden ipv zondagavond?
Vroeger ook altijd naar gekeken. Het kan misschien goed worden maar ik vind het spijtig dat ze weer iets uit het verleden gaan herkauwen. Liever iets origineel dan.

Het kan misschien goed worden maar ik vind het spijtig dat ze weer iets uit het verleden gaan herkauwen.
Nostalgie verkoopt. ;)

Ik kijk er toch naar uit, iets om samen met mijn kinderen te kijken.
Nattehaartjestelevisie, here we come! :laugh:

@shellshock
Klopt, werd vroeger op vrijdagavond uitgezonden.

Het valt wel op hoe het nu de beurt van onze generatie is om "nostalgie naar je jeugd" aangesmeerd te krijgen. Ik verwacht me ook wel aan veel reacties over hoe het origineel beter was, zoals dat meestal gaat wanneer er geen emotioneel-nostalgische band is met de nieuwe versie.

'Nattehaartjestelevisie'. Wat een prachtig woord. :love:
Maar werd De Droomfabriek niet altijd op vrijdagavond uitgezonden ipv zondagavond?
@shellshock
Klopt, werd vroeger op vrijdagavond uitgezonden.
Ze hebben het al aangepast. 😀

Ik ben eigenlijk wel verbaasd waarom ze weer voor Bart Peeters kiezen en niet voor Niels Destadsbader. Ze hebben die bij de VRT met veel tromgeroffel binnen gehaald, maar heeft buiten Zomerhit nog niets mogen presenteren.

Ik ben eigenlijk wel verbaasd waarom ze weer voor Bart Peeters kiezen en niet voor Niels Destadsbader. Ze hebben die bij de VRT met veel tromgeroffel binnen gehaald, maar heeft buiten Zomerhit nog niets mogen presenteren.

8b32fafd184183ea138945b6d171470d407b2de1.gif

Aah nee? Weer 2 maanden elke dag Ronaldinho in de kampioenen :unsure:

Jaaaaa dat waren de platen.
Hoewel ik compleet niet technisch ben, vond ik deze lessen wel altijd plezant.
We kregen dit in het eerste middelbaar
Ha die platen :love2:
Ik weet nog dat we de cursussen voor het middelbaar kregen en ik de TO cursus met die platen (een heel jaar les) na een uurtje doorgelezen had. Ik heb dan maar een heel jaar zitten verkeerslichten en zo programmeren. Herinner mij nog dat dat door beperkingen van het systeem (of de kabeltjes die we hadden) een Scandinavisch licht was dat rood + oranje gaf voor groen.

Grote wereldkaarten in het klaslokaal.

Met daar dan klinkende namen op zoals Zaïre, Joegoslavië, ... :unsure:
Dat was voor scholieren overal een drama toen de USSR en Joegoslavië ontploften.

Plots was het leren van de europese hoofdsteden een pak moeilijker.

Ik herinner me nog dat in het 6de stdiejaar we een kaart hadden van vloer tot plafond.

Dat was voor scholieren overal een drama toen de USSR en Joegoslavië ontploften.

Plots was het leren van de europese hoofdsteden een pak moeilijker.

Ik herinner me nog dat in het 6de stdiejaar we een kaart hadden van vloer tot plafond.
Die kaart die veranderde elk jaar, zeker daar in Joegoslavië. Maar kom, ze komen daar nu nog met moeite overeen behalve de dag dat het Eurosong is.

Niet dat ik er écht nostalgisch naar ben, maar bestaat dat nog; die Afrikaanse "studenten" die boekjes verkopen om hun "studies" te betalen?

*10-jarige shellshock doet op een doordeweekse zondagmiddag nietsvermoedend de deur open*
"Aaaaaaaaah, dag kleijne voeriend!!!! Jaij moet niet bang zijn van zwoearte maaaan!!!! Zaijn joew auwders thoijs????? Baboemgo leuke boekjes verkopen!111!11!!!!!!1!"

Of zijn die allemaal plots voor dode Nigeriaanse prins aan het spelen om zo een erfenis kwijt te kunnen raken?

Niet dat ik er écht nostalgisch naar ben, maar bestaat dat nog; die Afrikaanse "studenten" die boekjes verkopen om hun "studies" te betalen?

*10-jarige shellshock doet op een doordeweekse zondagmiddag nietsvermoedend de deur open*
"Aaaaaaaaah, dag kleijne voeriend!!!! Jaij moet niet bang zijn van zwoearte maaaan!!!! Zaijn joew auwders thoijs????? Baboemgo leuke boekjes verkopen!111!11!!!!!!1!"

Of zijn die allemaal plots voor dode Nigeriaanse prins aan het spelen om zo een erfenis kwijt te kunnen raken?
Die verkopen nu Damiaanstiften 🤷‍♂️

Die verkopen nu Damiaanstiften 🤷‍♂️
Die moesten we vroeger in het lager verkopen. En dan elk jaar maakte het zesde tekeningen rond lepra en TBC. Elk jaar hing de school vol met tekeningen van Pater Damiaan en zwarte kinderen met rottende voeten en handen. Elk jaar weer dat verhaal van hoe Pater Damiaan naar Molokaï ging om de leprozen te verzorgen. Elk jaar weer in geuren en kleuren dat verhaal van hoe hij zijn lichaam voelde wegrotten. Elk jaar rond die tijd in foetushouding slapen zodat ik mijn voeten kon voelen omdat ik bang was dat ik 's nachts lepra ging krijgen en die dan 's ochtends zouden weggerot zijn. :cry:

Laatst bewerkt door een moderator:
Die moesten we vroeger in het lager verkopen. En dan elk jaar maakte het zesde tekeningen rond lepra en TBC. Elk jaar hing de school vol met tekeningen van Pater Damiaan en negerkes met rottende voeten en handen. Elk jaar weer dat verhaal van hoe Pater Damiaan naar Molokaï ging om de leprozen te verzorgen. Elk jaar weer in geuren en kleuren dat verhaal van hoe hij zijn lichaam voelde wegrotten. Elk jaar rond die tijd in foetushouding slapen zodat ik mijn voeten kon voelen omdat ik bang was dat ik 's nachts lepra ging krijgen en die dan 's ochtends zouden weggerot zijn. :cry:
Ja, tot aan "elk jaar hetzelfde verhaal en stiftjes verkopen" was ik mee, bij het permanent trauma en de body horror wat minder.

Vooral nostalgisch hier naar de pre-smartphone tijd toen GSM's net begonnen. Gaan trekken ergens in Ierland, heel die trip twee berichten gestuurd naar mijn ouders met uiteraard de Nokia 3310, iets in de trant van:
"Geland in Dublin, alles ok"
en
"Om 16u weer thuis"

Dat kostte toen waarschijnlijk een euro per SMS.

Foto's met zo'n wegwerpcamera. En tsjoolen naar de toeristische dienst om stafkaarten te gaan kopen voor de regio waar we door gingen trekken. Bus nemen was kijken op de affiche aan het bushokje en dan 3 uur wachten tot er effectief een bus passeerde. En dan aan de chauffeur vragen of we op de juiste plaats waren afgestapt en laten tonen op de kaart. Al die pubers op de bus ook braaf "thank you sir" bij het afstappen.

Vooral nostalgisch hier naar de pre-smartphone tijd toen GSM's net begonnen. Gaan trekken ergens in Ierland, heel die trip twee berichten gestuurd naar mijn ouders met uiteraard de Nokia 3310, iets in de trant van:
"Geland in Dublin, alles ok"
en
"Om 16u weer thuis"

Dat kostte toen waarschijnlijk een euro per SMS.
En dan enkel "OK" terugkrijgen want ze konden niet zo goed typen.

Terug
Bovenaan