Waar ben jij nostalgisch naar?

Naar de prijzen van 15j geleden. Voor corona is ook goed...
Wat een tijden, vooral voor eten.
Ik weet nog de tijd 2003-2005.

In de frituur een groot pak friet met een groot potje koude saus en ne bicky, ik gaf 5 euro en ik kreeg nog 70 cent terug.
Of na het uitgaan ne grote kebab weg steken voor 5 euro of een kapsalon voor 5,50.

Ik mis ook de tijden waar niet iedereen verwacht dat je altijd 24/7 bereikbaar kan zijn.
Als je niet online was op MSN messenger bv dan was de enige andere optie hopen dat je belwaarde had om een sms te sturen of wachten tot die persoon online kwam ( ik spreek dan over tiener te zijn )

Nu krijg je een Whatsapp bericht, als je niet antwoord krijg je nog een Insta bericht ( geen idee waarom, als ik niet antwoord op je WA ga ik ook niet antwoorden op je Insta ) en soms durven ze dan ook nog te bellen, en niet voor important shit maar voor "wat ben je aant doen " of " waar zit je ".

Verder was het ook een betere tijd om uit te gaan, je raakte meer aan de praat met mensen, of als je per ongeluk tegen iemand aanbotst had je niet meteen een onweersblik.

Daarop aansluitend ben ik gwn nostalgisch naar heel mn tienerjaren, ja iedereen heeft van die momenten die ze als "piek" beschouwen maar opgroeien in de late 90's/00's was gewoon piek.

Playstation 1/2, Xbox/360, de booming jaren van CS 1.6/source of World of warcraft.
Fastfood plekken en frituren hadden nog een ziel ipv die steriele koele aankledingen of modern hipster gedoe.

Tegenwoordig is de fun uit al die dingen.
Consoles en de games hitten niet meer zoals toen.
Community feelings krijg je nooit meer terug dankzij smartphones en 24/7 verbonden te zijn.

Uitgaan is vermoord door het uitsterven van menig clubs en de prijzen op drank.

En een frituur bezoek voor 2 tegenwoordig kost je een halve dag werken voor wat aardappel en geperst vlees afgetopt met wat water en bouillon als stoofvleessaus.

IMG_4948.jpeg

Kauwgomballenautomaten (hoeveel punten levert dit op met Scrabble?). Vroeger zag je die bij elke supermarkt. Kostte vijf frank voor een gewone en twintig frank voor een grote. In sommige automaten had je van die geribbelde met in het midden een zuur poeder. Heerlijk. :love:

6f0972a592709f25dc3260d6a829e510.jpg

Leukste waren die grote automaten waar de kauwgom eerst door een spiraal naar beneden liep:

ua460.52-kauwgombal-automaat-groot_1603109093.jpg

Kauwgomballenautomaten (hoeveel punten levert dit op met Scrabble?). Vroeger zag je die bij elke supermarkt. Kostte vijf frank voor een gewone en twintig frank voor een grote. In sommige automaten had je van die geribbelde met in het midden een zuur poeder. Heerlijk. :love:

ua460.52-kauwgombal-automaat-groot_1603109093.jpg
deze hebben we thuis nog staan. Staat jammer genoeg ergens stof te vergaren.

Als je niet online was op MSN messenger bv dan was de enige andere optie hopen dat je belwaarde had om een sms te sturen of wachten tot die persoon online kwam ( ik spreek dan over tiener te zijn )
Of sturen met de gsm van uw ma/pa met : “ik stuur met nummer van mijn ma want mijn belwaarde is op, ik moet morgen herladen”.

Ik heb nostalgie naar de jongere jaren waar je nog verwonderd kon zijn, hoe ouder je wordt hoe meer je al gezien en ervaren hebt.
Soms maakt je dat een beetje vlakker vind ik.

Pas zo'n retro gameding gekocht met 20 000 games op, in de garage bij mijn ouders stond een arcade kast die uit een oud cafe was gekomen.
2x 5 frank erin en "elevator action" dus na 30 jaar nog eens kunnen spelen! (en niet eens rechtstaand zoals vroeger!)

Ook Icari warriors van op de NES bij mijn neven(ik was te klein om een NES te mogen), brengt prachtige herinneringen terug.

Of sturen met de gsm van uw ma/pa met : “ik stuur met nummer van mijn ma want mijn belwaarde is op, ik moet morgen herladen”.

Ik heb nostalgie naar de jongere jaren waar je nog verwonderd kon zijn, hoe ouder je wordt hoe meer je al gezien en ervaren hebt.
Dat is trouwens de reden waarom veel volwassenen het gevoel hebben dat de tijd sneller gaat dan vroeger, las ik onlangs. Omdat kinderen meer stilstaan bij dingen die ze voor het eerst zien.

Dit. Dit is wat er echt aan de gang is wanneer iemand zegt dat de games/flms/weetikwat van vandaag niet meer even memorabel zijn of niet meer dezelfde impact hebben als die van vroeger.

Ik heb dat ook ervaren toen mijn neefke terug kwam van kamp en kei enthusiast vertelde hoe de andere kinnekes hem easter eggs in Kirby & The Forgotten Land hadden verklapt. Hij kon niet wachten om die uit te proberen. Voor mij is dat een spel dat ik zonder veel investering eens speel als ik tijd heb maar hij praat daarover net zoals ik als kind over mijn NES-spellekes praatte. :)

Wat een tijden, vooral voor eten.
Ik weet nog de tijd 2003-2005.

In de frituur een groot pak friet met een groot potje koude saus en ne bicky, ik gaf 5 euro en ik kreeg nog 70 cent terug.
Of na het uitgaan ne grote kebab weg steken voor 5 euro of een kapsalon voor 5,50.

Ik mis ook de tijden waar niet iedereen verwacht dat je altijd 24/7 bereikbaar kan zijn.

Nu krijg je een Whatsapp bericht, als je niet antwoord krijg je nog een Insta bericht ( geen idee waarom, als ik niet antwoord op je WA ga ik ook niet antwoorden op je Insta ) en soms durven ze dan ook nog te bellen, en niet voor important shit maar voor "wat ben je aant doen " of " waar zit je ".

Verder was het ook een betere tijd om uit te gaan, je raakte meer aan de praat met mensen, of als je per ongeluk tegen iemand aanbotst had je niet meteen een onweersblik.

Daarop aansluitend ben ik gwn nostalgisch naar heel mn tienerjaren, ja iedereen heeft van die momenten die ze als "piek" beschouwen maar opgroeien in de late 90's/00's was gewoon piek.

Playstation 1/2, Xbox/360, de booming jaren van CS 1.6/source of World of warcraft.
Fastfood plekken en frituren hadden nog een ziel ipv die steriele koele aankledingen of modern hipster gedoe.

Tegenwoordig is de fun uit al die dingen.
Consoles en de games hitten niet meer zoals toen.
Community feelings krijg je nooit meer terug dankzij smartphones en 24/7 verbonden te zijn.

Uitgaan is vermoord door het uitsterven van menig clubs en de prijzen op drank.

En een frituur bezoek voor 2 tegenwoordig kost je een halve dag werken voor wat aardappel en geperst vlees afgetopt met wat water en bouillon als stoofvleessaus.
De cinema's gaan ook kapot door al die streaming diensten. OK 't is gemakkelijk om in uwe luie zetel naar een film te zien maar het kan toch niet op tegen de cinema ervaring. Als er vroeger een nieuwe Marvel uitkwam was dat een grote blockbuster en nu bekijken de meeste hem op Disney+. De kwaliteit is er trouwens ook niet op vooruitgegaan.

Tegenwoordig gaan alle goede café's en clubs dicht, ik denk dat de jeugd niet meer buiten komt tegenwoordig. 't Is ook niet meer te betalen als ge geen vaste job hebt. Als ge tegenwoordig op 100 euro uitgaat is het nog goedkoop. Waar heb je tegenwoordig nog pintjes voor een euro? Laat staan voor 2 euro.

Ga ik naar het frietkot, dan ben ik 12 euro kwijt voor mij alleen.

Die OST staat hier regelmatig op de achtergrond te draaien. Tijdloos
Die games waren toch veel duisterder dan de cartoony shit die het tegenwoordig geworden is.
Toen stond de GAMEPLAY nog centraal. Tegenwoordig is het enkel de $$$. Blizzard is echt een flauw afkooksel van zichzelf geworden.
Met World of Warcraft hetzelfde. Tot TBC enorm goed, maar toen zijn ze van uitdaging naar instant gratification gegaan. Ik herinner me nog de tijd dat het clearen van een heroic soms 5 uur duurde in de goede oude tijd, en dat gaf veel voldoening als je dan een shadow labs of arcatraz heroic run succesvol kon afwerken.

De cinema's gaan ook kapot door al die streaming diensten. OK 't is gemakkelijk om in uwe luie zetel naar een film te zien maar het kan toch niet op tegen de cinema ervaring. Als er vroeger een nieuwe Marvel uitkwam was dat een grote blockbuster en nu bekijken de meeste hem op Disney+. De kwaliteit is er trouwens ook niet op vooruitgegaan.

Tegenwoordig gaan alle goede café's en clubs dicht, ik denk dat de jeugd niet meer buiten komt tegenwoordig. 't Is ook niet meer te betalen als ge geen vaste job hebt. Als ge tegenwoordig op 100 euro uitgaat is het nog goedkoop.
Kinepolis heeft over de eerste zes maanden van dit jaar een hogere omzet en winst gerealiseerd, mede dankzij internationale blockbusters in het tweede kwartaal. Dit bleek donderdagmorgen uit een persbericht van het bedrijf.

In de eerste jaarhelft van 2025 ontving Kinepolis 14,3 miljoen bezoekers, een stijging van 2,2 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2024. De groei werd voornamelijk gerealiseerd in het tweede kwartaal, waar het aantal bezoekers met 17,3 procent toenam ten opzichte van dezelfde periode in 2024.
:p

Die games waren toch veel duisterder dan de cartoony shit die het tegenwoordig geworden is.
Toen stond de GAMEPLAY nog centraal. Tegenwoordig is het enkel de $$$. Blizzard is echt een flauw afkooksel van zichzelf geworden.
Met World of Warcraft hetzelfde. Tot TBC enorm goed, maar toen zijn ze van uitdaging naar instant gratification gegaan. Ik herinner me nog de tijd dat het clearen van een heroic soms 5 uur duurde in de goede oude tijd, en dat gaf veel voldoening als je dan een shadow labs of arcatraz heroic run succesvol kon afwerken.
5 uur in zo ne dungeon was er ook wel los over 😜

Voor de rest akkoord, gameplay was in het algemeen veel beter, nu draait het meer om de gfx en de snelle ervaring veelal. Voor fps bv vaak geen community servers meer, maar random servers met bijgevolg weinig contact tussen spelers.

lijkt me vooral dat ze ouders met kinderen kunnen lokken, aangezien ze spreken over ‘A Minecraft Movie’ en ‘Lilo & Stitch’. Allez, Minecraft had ook nog een uitgebreider publiek, maar lijkt me toch wel hetgeen te zijn waar ze vooral met scoren.

eigen nostalgie: net deze gezien:
nooit geweten dat dat maar een kwartiertje lang is. Uren op gespeeld, veel geld aan kwijt gespeeld, maar kwas er eigenlijk superslecht in en nooit ver geraakt. :p De arcadehallen op de kermis waren toen nog echt met arcadegames, nu zijn het allemaal van die muntenvergaarbakken en grijpers.

De arcadehallen op de kermis waren toen nog echt met arcadegames, nu zijn het allemaal van die muntenvergaarbakken en grijpers.
Ik heb me er onlangs nog aan laten vangen toen ik in Hasselt een keet binnenstapte die trots verkondigde dat ze 40 arcade games! had staan. Bestond dus uit welgeteld een Mario Kart en voor de rest grijpers, air hockey, basketballen in een ring gooien en andere onzin.

O'Learys is meer een sportsbar.

In Antwerpen, Brussel en Gent zijn er Gamestate-vestigingen, waar wat meer arcadekasten staan.

Terug
Bovenaan