Waar ben jij nostalgisch naar?

:p

Kinepolis heeft gewoon veel kleine/lokale cinema's uit de markt geduwd. Zou me verbazen moest het aantal bioscoopbezoeken per Belg per jaar niet gedaald zijn, alleen zal dat nu voor een groter deel in een Kinepolis gebeuren.
Paar jaar geleden eens met de jeugd naar de cinema geweest. Een verschrikkelijke film moeten zien (Fast and the furious X - zij mochten kiezen) en ik was 100 euro kwijt. Daarvoor nog iets gaan eten op restaurant, op 4 uur was ik meer dan 250 euro kwijt. Met 5 personen...

Anyway, een cinema is niet echt nostalgie voor mij want nooit echt een filmfan geweest. Als ik dan toch ergens nostalgisch naar ben, dan is het een videotheek en die geplastificeerde kaartjes die je moest gebruiken om een film te huren.

lijkt me vooral dat ze ouders met kinderen kunnen lokken, aangezien ze spreken over ‘A Minecraft Movie’ en ‘Lilo & Stitch’. Allez, Minecraft had ook nog een uitgebreider publiek, maar lijkt me toch wel hetgeen te zijn waar ze vooral met scoren.

eigen nostalgie: net deze gezien:
nooit geweten dat dat maar een kwartiertje lang is. Uren op gespeeld, veel geld aan kwijt gespeeld, maar kwas er eigenlijk superslecht in en nooit ver geraakt. :p De arcadehallen op de kermis waren toen nog echt met arcadegames, nu zijn het allemaal van die muntenvergaarbakken en grijpers.
en die warning "winners dont do drugs" vond ik ook wel geinig vroeger. bij het starten van de game.

golden axe, waren er 3 van dacht ik, en nog een remake op de PS3.... idd straf dat dit maar een kwartier lang is, maar is natuurlijk de ultra snelle versie en doorgewinterde player die dit speelt natuurlijk

Cinema is overrated.

Ik zit liever thuis. Heb een grote oled tv. Dolby Atmos surround, goeie zetels.

En vooral geen volk dat uw filmbeleving komt vergallen.

Hoogstens een kat die eens komt kijken.

Cinema is overrated.

Mja. Ik kan u hier wel volgen, maar cinema is toch meer dan enkel de film voor mij.
Een avondje met de vrienden stappen, drankje, burger king, film, en erna nog wat verder roddelen en klagen over het leven 😊

Kinepolis heeft gewoon veel kleine/lokale cinema's uit de markt geduwd. Zou me verbazen moest het aantal bioscoopbezoeken per Belg per jaar niet gedaald zijn, alleen zal dat nu voor een groter deel in een Kinepolis gebeuren.
Paar jaar geleden eens met de jeugd naar de cinema geweest. Een verschrikkelijke film moeten zien (Fast and the furious X - zij mochten kiezen) en ik was 100 euro kwijt. Daarvoor nog iets gaan eten op restaurant, op 4 uur was ik meer dan 250 euro kwijt. Met 5 personen...

Anyway, een cinema is niet echt nostalgie voor mij want nooit echt een filmfan geweest. Als ik dan toch ergens nostalgisch naar ben, dan is het een videotheek en die geplastificeerde kaartjes die je moest gebruiken om een film te huren.
ja, weet nog dat ik vroeger met ne maat naar de cinema in Boom ging. Als in de zaal naast u een actiefilm speelde kon je de bas heel de tijd horen. Maar dan is Metropolis gekomen en die hadden natuurlijk veel meer keuze en grotere en betere zalen. We combineerden dat dan ook met een namiddag in 't Stad rondslenteren en ben ook nooit meer naar die van Boom gegaan. Dus ben er wel mee schuldig aan. Op een bepaald moment gingen m'n maten en ik bijna elk weekend naar de cinema. Maar op een bepaald moment is dat gestopt en nu is het 1 of 2x per jaar, denk ik.

De tijd van videotheken is idd. wel nostalgie. Ge had dan zo'n aanbiedingen van 5 films voor 1 weekend.
Waar dat ik woonde hadden we ook een winkeltje waar ge games voor de gameboy en zo kon huren. Dat heeft wel niet lang bestaan, was ook een beetje een speciale vrouw. Die vertelde tegen ons (jonge tieners toen nog) dat ze haar overleden vader soms zag en zo :p

Mja. Ik kan u hier wel volgen, maar cinema is toch meer dan enkel de film voor mij.
Een avondje met de vrienden stappen, drankje, burger king, film, en erna nog wat verder roddelen en klagen over het leven 😊
Dit dus, voor de film zelf moet je het niet doen maar ik ga graag met mijn vrouw dan bv eerst hapje eten etc de totaal beleving.
Btw in brugge hebben we eens een volledige zaal voor ons alleen gehad was niet zo een klein zaaltje. Lee en cindy C ne vlaamse film laatste voorstelling en blijkbaar ni echt veel volk die er naar kwam kijken lol

Dit dus, voor de film zelf moet je het niet doen maar ik ga graag met mijn vrouw dan bv eerst hapje eten etc de totaal beleving.
Btw in brugge hebben we eens een volledige zaal voor ons alleen gehad was niet zo een klein zaaltje. Lee en cindy C ne vlaamse film laatste voorstelling en blijkbaar ni echt veel volk die er naar kwam kijken lol
Nochtans geen slechte film, als ik me niet vergis :)

Tegenwoordig gaan alle goede café's en clubs dicht, ik denk dat de jeugd niet meer buiten komt tegenwoordig. 't Is ook niet meer te betalen als ge geen vaste job hebt. Als ge tegenwoordig op 100 euro uitgaat is het nog goedkoop. Waar heb je tegenwoordig nog pintjes voor een euro? Laat staan voor 2 euro.
Is gewoon erg doodgebloed in Belgie denk ik, niet zozeer dat de jeugd niet meer wilt uitgaan.
Als je opties en plaatsen weg neemt daalt automatisch ook mensen die uitgaan, zeker in kleine of medium steden.

Naar de nachtwinkel gaan en gwn buiten chillen in een groep savonds laat is ook een opgave, zeker in niet grootsteden sluiten nachtwinkels tegen 1u ofzo en de prijzen helpen ook niet.

Laatste stad waar ik zat had 5-6 clubs en nachtwinkels waren 24/7 met supermarkt prijzen, veel jeugd zat gwn in parken of op banken en kocht daar drank.
Stad waar ik nu zit heeft ook 6-8 clubs en een uitgaans scene van ma-zo, in België ondenkbaar.

Om een uur of 2-3 zijn bijna alle cafés dicht. 20 jaar geleden was dat toch ondenkbaar en kon ge tot 6u 's morgens op café zitten en daarna nog naar de discotheek gaan.

Is gewoon erg doodgebloed in Belgie denk ik, niet zozeer dat de jeugd niet meer wilt uitgaan.
Als je opties en plaatsen weg neemt daalt automatisch ook mensen die uitgaan, zeker in kleine of medium steden.

Naar de nachtwinkel gaan en gwn buiten chillen in een groep savonds laat is ook een opgave, zeker in niet grootsteden sluiten nachtwinkels tegen 1u ofzo en de prijzen helpen ook niet.

Laatste stad waar ik zat had 5-6 clubs en nachtwinkels waren 24/7 met supermarkt prijzen, veel jeugd zat gwn in parken of op banken en kocht daar drank.
Stad waar ik nu zit heeft ook 6-8 clubs en een uitgaans scene van ma-zo, in België ondenkbaar.

Nu ben ik wel benieuwd waar je zit?
Berlijn?

Om een uur of 2-3 zijn bijna alle cafés dicht. 20 jaar geleden was dat toch ondenkbaar en kon ge tot 6u 's morgens op café zitten en daarna nog naar de discotheek gaan.

Dit gaat in België ook nog altijd.
Ik woon in Brussel en hier gaat dat dus ik veronderstel in Antwerpen ook

Hier zijn er clubs die pas tegen 6-7u open gaan nadat de cafés sluiten

Cinema is overrated.

Ik vind het juist zalig om een blockbuster te zien in de cinema, je volledig laten onderdompelen in een film zonder afleiding. Ik snap wat je bedoelt als er een volle zaal is dat het invloed op je beleving kan hebben, maar over het algemeen is de bezetting van een zaal aan de lage kant tegenwoordig.
Ik vind Kinepolis, zeker die in Antwerpen toch de beste zalen hebben qua beeld en geluid. In die van Hasselt is dat al een stuk minder. Om nog te zwijgen van UGC, een aantal keren in die van Antwerpen en Mechelen geweest, dat kan je idd niet vergelijken met Kniepolis qua beleving.

Ik heb me er onlangs nog aan laten vangen toen ik in Hasselt een keet binnenstapte die trots verkondigde dat ze 40 arcade games! had staan. Bestond dus uit welgeteld een Mario Kart en voor de rest grijpers, air hockey, basketballen in een ring gooien en andere onzin.
Daar staan er heeeeel veel 🤓

De geur van jaren '90 - begin '00 computers en randtoestellen.
Onlangs eens door een oude doos met dvd's gegaan en als je een spindel opendraait dan ruik je echt die typische geur van cd's/dvd's. Dat was efkes een nostalgie-trip. Idem met disketten (de 3.5" want de 5.25 floppy's van mijne C64 roken minder typisch). Als ik dat ruik, zie ik de space-time fabric scheuren en sta ik terug in de jaren '90

Terug
Bovenaan