Waar ben jij nostalgisch naar?

Er gaat niets boven deze top 50 uit Wordt Gevolgd van Man Bijt Hond:

Zoveel klassiekers, naast de reeds genoemde o.a.:
- fietsen es fietsen
- het koppel dat gebroken Engels met elkaar praat (rollchair i.p.v. wheelchair)
- verstaat gij Aimé
- met die obussen
- vrouw die verslaafd is aan Tetrus
- ene die niet kan/wil betalen, waardoor er tekort is in de kas, en ze gaan die dan een sms sturen
- koppel dat vindt dat het programma in de herhaling 's middags trager gaat
- koppel waarvan de vrouw als eerste in de wachtzaal van de dokter wil zitten

Aaaah de goeie jaren 90, toen politieke correctheid nog niet uitgevonden was. Het is hier niet voor niets de nostalgie-thread hè ;)
Haha ja nee, ca va ze. Ik vond het gewoon echt raar voor mezelf toen ik begon te kijken, zo die tieners die dan wat zitten te friemelen en ik die dan dacht "uh wil ik dit eigenlijk wel zien, wtf, da's kei awkward en die zijn zelfs minderjarig, ik wil dat niet zien" :p

Haha ja nee, ca va ze. Ik vond het gewoon echt raar voor mezelf toen ik begon te kijken, zo die tieners die dan wat zitten te friemelen en ik die dan dacht "uh wil ik dit eigenlijk wel zien, wtf, da's kei awkward en die zijn zelfs minderjarig, ik wil dat niet zien" :p
Als ge het nuchter bekijkt is het inderdaad vreemd om dit als 40-jarige te bekijken :unsure: Maar ik denk dan terug aan toen ik het als jonge gast voor de eerste keer bekijk en toen even oud was... saved... :thinking:

Waar ik soms ontzettend nostalgisch naar kan zijn: kunnen binnenlopen bij mijn grootouders.
Ze zijn in 2004 en 2009 overleden, en al in 2002 naar het rusthuis gegaan.
En hoewel ik die laatste jaren bij hen thuis ook al veel hielp, was het daar een soort van sanctuary die ik thuis niet had.

De spreekwoordelijke maar ook de letterlijke warmte 😄
Enerzijds de stilte en de tikkende klokken, anderzijds de te luide tv met de typische programma's.
Oma's eten, het meubilair van andere tijden, de curiosa in de kasten, de geuren, ...
De vanzelfsprekende aanvaarding, goedkeuring en lof, de totale gezapigheid, de geborgenheid ...

Met het verdwijnen van 9Lives ook een beetje terug gedacht aan de begindagen van internet en gaming enzo, spelletjesgarnaal, arena51,..

en dan wat googlen en dan artikel over gevonden, leuk om te lezen

Ik word de laatste tijd vaak gegrepen door een nostalgisch gevoel als ik vanonder de douche kom en er wat water in mijn neus of oren zit. Dan word ik instant teruggekatapulteerd naar uitstapjes naar het zwembad, en proef ik weer meteen de fristi en de hotdog die we nadien vaak aan een kraampje mochten eten.

Mijn persoonlijke Proustiaanse ervaring.

Met mijn ouders op vakantie op de camping. Daar waar je je nog mocht uitleven ipv die regeltjes op een hotel.
Elke dag de douche in en de voeten schrobben op het vuil weg te krijgen 😂

Terug
Bovenaan