Telkens wanneer er kritiek wordt gegeven op andere landen zie je hier van die accounts met 'superioriteitsgevoel' hier en 'ivoren toren' daar afkomen, maar opnieuw: kijk toch gewoon naar de statistieken. Er is hier toch gewoon echt iets om kritiek over te geven? In een beschaafd land is de grootste doodsoorzaak van kinderen en adolescenten wapengeweld.
In andere vergelijkbare landen (behalve Canada, waar het op de vijfde plaats staat) is dat niet eens in de top 5 te vinden, dan heeft het toch echt met vermanende vingertjes geen reet te maken wanneer mensen zeggen dat een klein beetje controle (want de meesten pleiten hier niet eens voor een totaalverbod; ik althans niet) misschien aan de orde is?
Het is trouwens niet alsof heel de USA flagrant tegen een strengere wapenwet is, dus dat gedoe alsof wij hier in Europa de enigen zijn die aan de ginds als heilig beschouwde wapens willen raken is
ook onzin.
Zie ook:
There is broad public support for a variety of gun control policies, and 71% of Americans say gun laws should be stricter. Majorities favor both policies to restrict who can buy guns and policies banning certain guns, but the most popular regulations are those that limit who can purchase guns. For example, 85% support a federal law preventing mentally ill people from purchasing guns, compared to 59% who support a nationwide ban on semi-automatic weapons.
Bron.
En
nogmaals: dan gaat het niet om het totaal verbieden van alle wapens,
wel om betere wapenwetten en regulatie. Dat heeft dus niks met betweterigheid of ivoren torens te maken, aangezien het merendeel van de bewoners ginder
voor strengere wapenwetten zijn (geen verbod dus). Dus de bevolking van het land ginder is het grotendeels eens met wat er hier voorgesteld wordt door sommige users (namelijk strengere wetten), wie is er dan betweterig door te doen alsof dat land dat helemaal niet wilt?
En ja, wapenwetgeving ligt inderdaad vooral bij de staten, maar als 71% van de Amerikanen zeggen dat wapenwetgeving strenger moet dan is dat toch een vrij duidelijk signaal.
En dan maar onnozeliteiten als 'Arm België' posten. Dat zegt toch ook echt gewoon helemaal niks, en ik heb dat nog nooit een meerwaarde weten zijn in een serieus debat.
Ja arm België zeg, waar er niet op eender welk moment een kogel door mijn kop had kunnen vliegen in mijn schoolgaande jaren, en waar de mensen hun kind naar school kunnen sturen zonder schrik te moeten hebben dat ze in een lijkzak terugkeren met
hun hoofd aan flarden geschoten. Maar ja, we durven hier kritiek geven op een land waarvan de meeste inwoners het eens zijn met de kritiek die we hier geven, dus arm België. Echt, de pot op met dat zinnetje.
Trouwens geen USA hater: ik heb daar enkele goeie vrienden wonen en ik vind het een enorm boeiend en mooi land.