Kan je ter info eens de statistieken geven van de laatste 5 of 10 jaar? Kwestie van niet zoals de krant alles uit de context te trekkenAls ik nu exact 1 jaar terug kijk deed ik 12.30% winst met m'n primaire accumulerende ETF.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Kan je ter info eens de statistieken geven van de laatste 5 of 10 jaar? Kwestie van niet zoals de krant alles uit de context te trekkenAls ik nu exact 1 jaar terug kijk deed ik 12.30% winst met m'n primaire accumulerende ETF.
Kan je toch zelf opzoeken? De meestvoorkomende ETFs staan in de ETF-topic waar men u al naar verwezen heeft (en waar je in gepost hebt zelfs)... Gewoon de naam/afkorting ingeven en google geeft bovenaan mooi de info van het fonds waar je ook de grafiek ziet en termijn ervan kan kiezen.Kan je ter info eens de statistieken geven van de laatste 5 of 10 jaar? Kwestie van niet zoals de krant alles uit de context te trekken
Als dit opzoeken al teveel moeite is of je petje te boven gaat, blijf je best weg van de beurs/fondsen of lees je je best eerst even in.Als ik iets van advies kan geven is het: doe zelf research en volg niemand blind. Noch je bankier, noch anonieme mensen op het internet.
Kan je ter info eens de statistieken geven van de laatste 5 of 10 jaar? Kwestie van niet zoals de krant alles uit de context te trekken
Kan je ter info eens de statistieken geven van de laatste 5 of 10 jaar? Kwestie van niet zoals de krant alles uit de context te trekken
Zolang Duitsland, België, Frankrijk, ... niet failliet gaan voor die vervaldatum krijg je 100% zeker je geld terug.Maar een zekerheid is het toch ook niet he.
Dat kan niet gebeuren met die obligaties van hierboven, als je een obligatie koopt aan bijv €97 die vervalt op 31/12/2026, dan krijg je 100% zeker €100 op de vervaldag per aangekochte obligatie. Die negatieve rentes waren bonds die dat op voorhand (het moment van de aankoop) al een negatieve rente hadden.Bijvoorbeeld deze 0% bond doet het toch niet zo goed of mis ik iets?
Zelfs heel even negatieve rente
Wat hoop je te bekomen door te spreiden naar andere ETFs? Voel je je niet goed bij de verdeling binnen IWDA?Ik steek maandelijk geld in IWDA en ben van pla dat nog op te trekken, maar spreid ik dan niet beter naar verschillende ETF's?
Nodige financiële buffer bepalen (misschien staat die nog elders), verder zelf je risicogevoeligheid inschatten i.f.v. life goals/leeftijd/carrière/etc. en dan bepalen wat je met de niet-buffer doet.Ik heb ook een 6-cijferig bedrag op een spraarrekening (keytrade High fidelity) waar half september de getrouwheidspremie van vergaard is. Maar ik heb geen idee wat daarmee te doen...
Steek in dat best (of de helft) ook in een ETF, of koop ik nog eens ergens staatsbons. Dat staat wat weg te rotten omdat ik spaar om te sparen, zonder enig doel momenteel.

Wat hoop je te bekomen door te spreiden naar andere ETFs? Voel je je niet goed bij de verdeling binnen IWDA?
Nodige financiële buffer bepalen (misschien staat die nog elders), verder zelf je risicogevoeligheid inschatten i.f.v. life goals/leeftijd/carrière/etc. en dan bepalen wat je met de niet-buffer doet.
Als je doelloos spaart om te sparen, proficiat, het plateau is bereikt. Doet het er dan toe of het nog veel opbrengt of niet?
Als ik nu exact 1 jaar terug kijk deed ik 12.30% winst met m'n primaire accumulerende ETF. Zonder verder bij te kopen gedurende dat jaar.
Just sayin'.
Laten we zeggen dat de banken met ons spaargeld op een klassieke spaarrekening weglopen met 10-11% in hun zakken en dus een schamele 0,75-1% Aan hun klanten laten.
Gezien de exorbitante winsten die ze maken, bruto natuurlijk. Als jij meer in detail wilt gaan over alle subpostjes aan kosten om aan een netto winst te komen die ze met spaargeld op spaarrekeningen uit bv etf's of andere beleggingskanalen halen, doe maar. Ik ben curieus.Ik krijg echt hoofdpijn van dat soort posts. Je hebt dus werkelijk niet het flauwste benul van hoe een balans van een bank er uitziet. Maar dat belet je niet van te roepen op internet.
Geen probleem met de verdeling van IWDA, die is gespreid. Maar ik ben momenteel bijna al mijn overschot wel in die ene mand aan het steken. Weet niet of dat een goed idee is.
Dat het ooit zakt is een zekerheid, maar ik kijk naar een termijn van 20+ jaar.
Die buffer is een moeilijke, maar stel 30k ten alle tijden zo beschikbaar. Dat lijkt me gegeven we 1 kleine auto hebben (eigendom van mijn vrouw), vorig jaar gekocht bij autosalon en een 5 jaar oude woning voldoende.
De rest zou dan de inflatie moeten kunnen bijhouden, dat deel hoeft niet echt op te brengen. Daar reken ik op ETF en groepsverzekering, samen met een habbekrats aan wettelijk pensioen voor mijn oude dag.
Gezien de exorbitante winsten die ze maken, bruto natuurlijk. Als jij meer in detail wilt gaan over alle subpostjes aan kosten om aan een netto winst te komen die ze met spaargeld op spaarrekeningen uit bv etf's of andere beleggingskanalen halen, doe maar. Ik ben curieus.
www.newsroom.ethias.be
Voor wie is dat interessant? Lagere (voor de kortere looptijden hooguit gelijke) opbrengst en minder liquide dan staatsobligaties?Misschien interessant voor sommigen?
![]()
Ethias lanceert een nieuwe uitgifte van Ethias Savings 21 - 9 jaar en brengt Ethias Savings 26 op de markt
Na het succes van de eerste uitgifte, die op 9 september werd afgesloten, lanceert Ethias een nieuwe uitgifte van haar levensverzekeringsproduct Ethias Savings 21 - 9 jaar met nog steeds attractieve rentevoeten. De voorwaarden van Ethias Savings 21 - 3 jaar blijven tot op heden ongewijzigd...www.newsroom.ethias.be
2,5% voor uw geld 8 jaar vast te zetten. Interessant is dat niet echt.Misschien interessant voor sommigen?
![]()
Ethias lanceert een nieuwe uitgifte van Ethias Savings 21 - 9 jaar en brengt Ethias Savings 26 op de markt
Na het succes van de eerste uitgifte, die op 9 september werd afgesloten, lanceert Ethias een nieuwe uitgifte van haar levensverzekeringsproduct Ethias Savings 21 - 9 jaar met nog steeds attractieve rentevoeten. De voorwaarden van Ethias Savings 21 - 3 jaar blijven tot op heden ongewijzigd...www.newsroom.ethias.be