Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
...
Ik heb zo mijn twijfels over totale verloning. Verantwoordelijkheden zijn best groot (zeer operationeel kritische en complexe omgeving), maar absoluut geen extraatjes (geen bonus). Kenissen met gelijkaardig profiel (afgestudeerd in zelfde jaar) zitten eerder al richting 4500-4600 bruto. Jullie mening?
Jaarlijkse update:Jaarlijkse update
Moet je dat ook niet bekijken richting het einde van uw carrierre? Ie, als je een hele carriere elk jaar wat voordelen uit uw cafetariaplan haalt en daardoor elk jaar wat euro's pensioen zou verliezen.Maar 6K bruto/maand is nog altijd stevig eh. Ik heb al vanalles van bedragen zien passeren in dit topic. Maar zo gigantisch veel zijn 't er niet die boven de 6K uitkomen.
Zeker niet als er nog allerhande extralegale voordelen bij zitten, zoals bv. een wagen of iets dergelijks.
Dat is toch alleen in de ambtenarij dat enkel uw laatste 10 jaar tellen voor de berekening van pensioen? Als dat al niet afgeschaft is tegenwoordig.Moet je dat ook niet bekijken richting het einde van uw carrierre? Ie, als je een hele carriere elk jaar wat voordelen uit uw cafetariaplan haalt en daardoor elk jaar wat euro's pensioen zou verliezen.
Maar op het einde van uw carriere (pakt de laatste 10j ofzo) zit je boven die 6K. Dan heb je toch gewoon het max pensioen en boeit het toch niet dat je eerder van die voordelen gebruik hebt gemaakt?
Ik ga er vanuit dat er niet meer te veel zal zijn wanneer ik langs start passeerDat is toch alleen in de ambtenarij dat enkel uw laatste 10 jaar tellen voor de berekening van pensioen? Als dat al niet afgeschaft is tegenwoordig.
Dat terzijde, ik vind pensioen toch redelijk overrated. Ik spendeer dat geld liever zelf aan de beurs voor m'n eigen potje op te bouwen.
.Als ik me niet vergis is het idee om de relevante periode voor ambtenaren stelselmatig te verlengen elk jaar tot ergens in 2060 die ook een volledige loopbaan wordt.Dat is toch alleen in de ambtenarij dat enkel uw laatste 10 jaar tellen voor de berekening van pensioen? Als dat al niet afgeschaft is tegenwoordig.
Dat terzijde, ik vind pensioen toch redelijk overrated. Ik spendeer dat geld liever zelf aan de beurs voor m'n eigen potje op te bouwen.
Dat zal sterk werkgever (en systeem) gebonden zijn... hier wordt dat wel allemaal gewoon door werkgever geregeld.Je kan warrants lang bijhouden en dan moet je de belastingen zelf regelen. Dat gaat niet meer via de werkgever dan. Ik hou warrants nooit bij, verkoop die en steek die zelf ergens bij.
1. PERSONALIA
Leeftijd: 39
Opleiding: TSO Elektrische Installatietechnieken
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang): 15 jaar relevante ervaring
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: getrouwd
Aantal kinderen ten laste: 0
2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): Installatiebedrijf
Huidige functie:ProjectTender Engineer
Anciënniteit: ruim 9 jaar
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 38
3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto):€4850-> €5100
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen):~€2980-> waarschijnlijk ~€3100 (zou zonder fietslease ~€80/maand meer zijn)
Nettovergoedingen: €165 onkosten (incl. in netto) + €60 internet via derdebetalersysteem (naast netto)
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: ja
Maaltijdcheques: €8/dag. Gaat in principe nog dit jaar naar €10/dag. Moeilijke discussies op bedrijfsniveau na afspringen sectoronderhandelingen.
Ecocheques: €250/jaar blijven voorlopig behouden
Groepsverzekering (deel werkgever%): ja (geen flauw benul van de details)
Hospitalisatieverzekering: ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): bonus5%-> 7% jaarloon, CAO90 (~€1000 netto), benefits@work
4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Gent Zeehaven
Afstand woon/werk in km's: 32km met de auto | 22km met de fiets (na verhuis later dit jaar ~25km met wagen en fiets)
Afstand woon/werk in tijd: 25-45min met de wagen | ~45min met de fiets (na verhuis 20-25min met de wagen, 50-55min met de fiets)
Eigen auto nodig voor het werk: N/A
Verplaatsingsvergoedingen: N/A
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Ja. BMW X1 met tankkaart/laadpas. VAA ~€1700/jaar. TCO was €735/maand maar systeem is intussen blijkbaar veranderd (lees: minder transparant geworden)
5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): 1
Vrijheid om verlof te nemen: ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: nee
Glijdende werkuren: ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: in golven maar al bij al zéér beperkt
Hoe vaak overuren te presteren: ik kan eigenlijk geen overuren doen. Als er wat deadlines samen komen doe ik soms wel eens lange dagen maar dan 'recupereer' ik die gewoon de weken nadien met kortere dagen.
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja
Telewerk (buiten corona-periode): ja. Technisch gezien max 1 dag per week maar ik doe er 2, niemand cared eigenlijk.
Verantwoordelijkheid over personeel: nee
Mooi loon! Werk je binnen een firma, of eigen zaak opgericht?Jaarlijkse update:
1. PERSONALIA
Leeftijd: 30
Opleiding: Master rechten + LLM
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 6 jaar
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend:
Aantal kinderen ten laste: /
2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: zelfstandige
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): advocatuur
Huidige functie: advocaat
dat spreek ik niet tegen maar je kan hem niet meer onder de noemer schoolverlater plaatsen. Dat is iemand met 6 jaar ervaring gewoon nietOp een carriere van 45j is dat maar pas begonnen he
Ik vind het een hoog loon voor maar 6j ervaring
Dat is geen loon, dat is een vergoeding om te werk gesteld te worden en moeten dus nog veel kosten af.Mooi loon! Werk je binnen een firma, of eigen zaak opgericht?
Welk vakgebied / expertise?
Ik denk dat dat zeker niet slecht is voor nog geen 30 te zijn & nog 'maar' 6j aan de slag te zijn. Maar dat is zeker geen schoolverlater meer te noemen.dat spreek ik niet tegen maar je kan hem niet meer onder de noemer schoolverlater plaatsen. Dat is iemand met 6 jaar ervaring gewoon niet
Tot op heden is het bij ons telkens rechtstreeks via een bank geweest. Dus op een site van die bank aanbod aanvaarden binnen de toegelaten tijdsspanne, dan verkooporder indienen en dus verkopen wanneer het u uit komt.Dat zal sterk werkgever (en systeem) gebonden zijn... hier wordt dat wel allemaal gewoon door werkgever geregeld.
De warrants die wij krijgen als eindejaarspremie zijn een zuiver fiscaal instrument en worden automatisch verkocht als ze 101% bereiken (met unlimited downside) dus die verkoop je sowieso ASAP. Die belasting wordt ook direct ingehouden, ik denk op het loon van november.
De warrants die we krijgen als bonus in maart zijn 10 year call warrants op de STOXX 50 en kunnen we dus perfect bijhouden als we dat willen. Als je die niet meteen verkoopt wordt de belasting op die warrants automatisch ingehouden van het loon van juni en indien nodig een stukje van het loon van juli (vooral voor de wat hogere hay levels die een hoger percentage krijgen).
Je gaat er van uit dat salaris in elke job blijft stijgen volgens een barema. Dat is niet zo. Daarbovenop zijn de eerste 10 jaar van je carrière de jaren waar je net van groen achter de oren naar doordreven professional gaat.Op een carriere van 45j is dat maar pas begonnen he
Ik vind het een hoog loon voor maar 6j ervaring
Fiscaal recht.Mooi loon! Werk je binnen een firma, of eigen zaak opgericht?
Welk vakgebied / expertise?
Is al even veranderd hoor, advocaat kan ook als bediendeFiscaal recht.
Ik werk gewoon bij een kantoor, geen eigen zaak dus. Kosten zijn daarom ook beperkt (boekhouder, auto en wat diverse). Advocaten zijn bij wet verplicht zelfstandige te zijn, maar eigenlijk ben ik gewoon een soort werknemer (ik word betaald of ik nu werk of niet, bij ziekte, vakantie, enz.).
(zou ik in uw geval nu wel niet aanraden).Is al even veranderd hoor, advocaat kan ook als bediende(zou ik in uw geval nu wel niet aanraden).
Je leest hier toch wat af en toe hoor..+-4500 is een goed salaris na 6 jaar ervaring voor die persoon. Niet te laag, niet te hoog.
Precies inderdaad nog niet in voegeVooralsnog niet (wel al sprake van geweest) - enkel als zelfstandige in BE.
Af & toe?Je leest hier toch wat af en toe hoor..