Wat is voor jou niet vanzelfsprekend, maar voor anderen wel?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Panda
  • Startdatum Startdatum
Films kijken, ik kan dus echt gene film zien zonder in slaap te vallen. Meestal na 15min al.

Ook in de cinema val ik in slaap.
Dat boeit mij eigenlijk ook totaal niet de cinema of films.

In een rij staan aanschuiven als het niet écht moet. bvb frietjes gaan halen en aan het frietkot toekomen met de vaststelling dat er 8 man voor u staat aan te schuiven dan draai ik mij om en moeten we dus nen takeaway of zo doen want ik erger mij kapot aan dat wachten tussen vreemd volk. Om de lijn dan nog door te trekken meng ik mij gewoon liefst zo weinig mogelijk met onbekenden, ik moet ze niet.
Ik ga ook altijd naar de winkel (kleren, supermarkt, u name it) bij openingsuur of vlak voor sluiting, dan is er het minste volk.
Mega herkenbaar. Rij? Ik draai mij om en ik ben weg. Dan maar geen eten.

In/voor een grote groep onbekenden praten.😓
Enigste wat er dan uitkomt is een hele hoop gebrabbel tegenover vroeger toen dat wel gewoon probleemloos ging.

het is die knoop leggen dat het probleem is
Daar heb ik ook lang last mee gehad tot mijn papa dat eens goed getoond heeft. Ik begon den draai langs de verkeerde kant. Nu ist draai, Handflip, over het tjoepkentrekken en tada \o/

Zelfde met veters strikken eigenlijk, die van mij komen altijd los omdat mijn onderste en bovenste knop niet goed overeen komen (onlangs uitleg gehad van mijn mama. De kant die vanboven ligt bij knoop 1 moet ook vanboven blijven bij knoop 2 :v)

Ik vermoed dat veel volk dat uit zichzelf juist doet en dan is het moeilijk om dat goed uit te leggen.

Edit: ik kan ook niet goed fluiten (en zeker niet verschillende hoogtes) en vinger knippen!

Daar heb ik ook lang last mee gehad tot mijn papa dat eens goed getoond heeft. Ik begon den draai langs de verkeerde kant. Nu ist draai, Handflip, over het tjoepkentrekken en tada \o/

Zelfde met veters strikken eigenlijk, die van mij komen altijd los omdat mijn onderste en bovenste knop niet goed overeen komen (onlangs uitleg gehad van mijn mama. De kant die vanboven ligt bij knoop 1 moet ook vanboven blijven bij knoop 2 :v)

Ik vermoed dat veel volk dat uit zichzelf juist doet en dan is het moeilijk om dat goed uit te leggen.

Edit: ik kan ook niet goed fluiten (en zeker niet verschillende hoogtes) en vinger knippen!
Ah veters knopen.. ik doe de twee oren ipv hetgene dat ze u vroeger op school leerden. Ik kan de 'normale' manier wel, maar lang niet zo vlot of snel als de kindjes manier.

En ik kan helemaal niet fluiten, wat mijn beide kinders grappig vinden want zij kunnen het zonder problemen.

Mensen herkennen aan hun gezicht. Lukt me echt niet.

Ik herken mensen vooral aan hun bewegingen, stem, kledij, etc.

Kan soms wel gênant zijn als je iemand ergens tegenkomt en je die niet onmiddellijk herkent.

Ik ben verbaasd van de hoeveelheid mensen die niet kunnen pissen :eek:.

Ikzelf heb er 2 die voor velen vanzelfsprekend lijken, maar voor mij onmogelijk:
  1. Aan iets beginnen als de deadline nog niet nabij is.
  2. Basically dit:
Mijne weg vinden. Ik kan 10 jaar ergens wonen en nog altijd verloren lopen in mijn eigen straat. Sommige mensen zijn continu zo bezig met bepaalde landmarks in hun hoofd te hebben (bv een kerktoren) en zijn zich dan bewust waar ze zijn t.o.v die kerktoren en kunnen zich zo oriënteren, dat heb ik dus echt totaal niet. Als ik mijne weg ken van punt A -> B en van B -> C en ik moet op een dag van A -> C dan zal ik dus altijd A -> B -> C doen in plaats van een logischere route te nemen waarbij B overgeslagen wordt.

In mijn vriendengroep zijn ook redelijk veel "en Lint stond weer 3 dorpen verder te koekeloeren" verhalen.
Zo wou ik ooit toen ik ~19 was met de fiets van Deelgemeente X naar Gemeente Y rijden (wat naar het oosten is)... en ik kwam uit 2 gemeentes verder naar het westen :unsure:. Ik heb toen mijn ouders moeten bellen (om 2u snachts), omdat ik geen flauw idee had waar ik was, en hoe ik thuis moest geraken. Ter info: ik woonde toen mijn hele leven al in X en Y.

Een andere keer zaten we in BXL op restaurant. 1 Van de tunnels was afgezet, waardoor ik achterlijk lang in BXL heb zitten rondrijden, en maar niet op de snelweg geraakte. Uiteindelijk heb ik mijne collega die mee op resto zat gebeld, om te vragen hoe ik uit BXL moest geraken. Die was toen net Hasselt gepasseerd...

Ik was ZO blij toen de GPS ingeburgerd geraakte. Ik weet oprecht niet hoe ik zou overleven zonder.

De twee redenen waarom ik niet naar een urinoir ga, is omdat 1) Ik geen goesting heb om daar een minuut te staan tussen het volk voor ee beweging in komt en 2) omdat ge de spetters pis gewoon voelt spetsen tegen uw handen (of benen als ge een short draagt) en dat vind ik redelijk vies.
#2... wtf steekt gij daar uit? Dat heb ik nooit aan de hand :eek:.

Ge kunt daaraan trekken, dan is da een lang floepke.
Al veel getrokken maar de floep is even lang zalle...

Aha! Kun je misschien een video-tutorial maken??

Geconcentreerd blijven.

Er moet in een meeting maar kort over een ideetje gepraat worden en in mijn hoofd is dat een heel verhaal over hoe ik dat zou aanpakken en er in zou kunnen evolueren.
Om dan plots wakker te schrikken en 2 topics verder te zijn.
Zelfs in face to face gesprekken kan ik daar last van hebben. Heel gênant bij momenten.
Ik krijg dat totaal niet onder controle.

Blijkbaar is eten met eetstokjes iets dat iedereen kan. Door de weinige keren dat ik ooit eens sushi of iets aziatisch heb gegeten, kan ik dat niet en word ik vreemd bekeken door collega's als ik zeg dat ik dat niet kan.

Blijkbaar is eten met eetstokjes iets dat iedereen kan. Door de weinige keren dat ik ooit eens sushi of iets aziatisch heb gegeten, kan ik dat niet en word ik vreemd bekeken door collega's als ik zeg dat ik dat niet kan.
Ik kan dat ook niet, en ik betwijfel dat de meesten dat kunnen. Dat is ook allemaal leuk, maar ik zie het nut niet tenzij ik effectief in een land zit waar dat de gangbare manier van eten is.

Uiteindelijk is het maar gewoon tussen uw vingers houden en dingen vastgrijpen hoor. Voor sushi en vleesjes lukt dat nog aardig hier, bij rijst is het al wat moeilijker.

Uiteindelijk is het maar gewoon tussen uw vingers houden en dingen vastgrijpen hoor. Voor sushi en vleesjes lukt dat nog aardig hier, bij rijst is het al wat moeilijker.
Welja, niet kunnen is misschien het verkeerd woord voor "niet voldoende geoefend".

Misschien ook iets atypisch maar als man zijnde vind ik het moeilijk om te praten met andere mannen, vooral in groep ga ik mij snel wegcijferen. Het gevoel dat ik weinig tot niet kan meepraten over zaken :unsure: omgekeerd, zet mij bij iemand van het andere geslacht en dan kan ik zonder problemen uren praten wat uiteindelijk "vreemd" is gezien de gespreksonderwerpen in principe niet anders zijn oid

Terug
Bovenaan