Wat is voor jou niet vanzelfsprekend, maar voor anderen wel?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Panda
  • Startdatum Startdatum
Een dekbed opmaken. Hoe mensen erin slagen op één-twee-drie zo'n hoeslaken correct te vullen, zonder verdwaald te raken is mij een raadsel.

Met het lezen op zich heb ik eigenlijk geen problemen, eenmaal ik me daar toe aan zet kan ik echt wel aan een stuk door lezen.
Ik merk alleen dat het moeilijk is geworden om niet afgeleid te worden door andere zaken. Enerzijds de gsm, maar anderzijds (en vooral) hier een kleuter hebben rondlopen die u niet op het gemak een paar uur ongestoord laat lezen en om de paar minuten toch wel iets te vragen of vertellen heeft.
Ik kon vroeger lezen terwijl de tv opstond. Nu lukt me dat niet meer. Ik moet echt alleen zijn om me te concentreren op een boek. Andere vormen van lectuur; strips, kranten, tijdschriften,... vormen wel geen enkel probleem.

Idem, en ik durf er ook niet teveel aan prutsen uit angst dat het niet zou af slaan en ik daar zou staan panikeren in een plas benzine aan bijna 2€/liter.
Ik heb is ene gezien die was heel het tankstation aan het volspuiten echt alles vol die kreeg dat niet meer af lmao
Dat moest ge gezien hebben lol

Bellen met vreemden. Niet zozeer uit schrik of omdat ik te verlegen ben (dat speelde vroeger wel een rol), maar omdat ik altijd denk dat ik de persoon in kwestie niet goed ga verstaan en 5x 'wablieft' moet zeggen.

Overigens niet een volledig irrationele angst, ik werk voor een forwarder en moet elke dag bellen met een chauffeur voor een transportfirma die altijd naar een bepaalde klant rijdt voor levering. Die heeft het meest onsamenhangende dialect ooit en ik ben al blij als ik enigszins begrijp wat hij me vertelt. Als ik het dan na 2x nog niet begrepen heb wil ik wel eens door de grond zakken.

Die irritante ervaring alleen al doet me bellen zoveel mogelijk vermijden als het maar even kan. Op werk iemand aanspreken? Zoom of naar persoon zijn of haar kantoor. 'Even bellen' doe ik niet aan. Same voor reserveren voor een restaurant bijvoorbeeld, als het online kan, DOEN. En anders rijd ik nog liever 30 km erheen als het moet dan te moeten bellen.

Ik ben raar I guess

Die heeft het meest onsamenhangende dialect ooit en ik ben al blij als ik enigszins begrijp wat hij me vertelt. Als ik het dan na 2x nog niet begrepen heb wil ik wel eens door de grond zakken.
Ik vraag me eigenlijk af hoe zij zich wel niet voelen. Ik heb gelukkig nog nooit in zo'n situatie gezeten dat iemand mij totaal niet verstond vanwege mijn uitspraak. Maar ik zou me super awkward voelen moest iemand mij totaal niet kunnen begrijpen zonder dat er daar een goeie reden voor is (iemand die de taal niet begrijpt of er is te veel omgevingslawaai bv).

Alles wat met oriëntatie, aardrijkskunde, de baan, enz. te maken heeft.

Laat mij 10 keer naar dezelfde plaats rijden, het zal 10 keer met GPS zijn. En vanaf dan lukt het misschien zonder.
Straatnamen ken ik niet.
Ik loop snel verloren.
Ik kan heel moeilijk de positie van landen op een kaart visualiseren en bijvoorbeeld hun buurlanden opnoemen.

Maar goed, voor de rest ben ik perfect.

Blijkbaar (volgens het nieuws deze week) zou het vanzelfsprekend zijn dat er aan een treinoverweg een sticker op een paal hangt met een nummer dat je moet bellen als je vastzit op't spoor.

Gelukkig nog niet nodig gehad, maar ik zou ook nooit geweten hebben dat er daar zo'n sticker hangt. Ben ik de enige? Of communiceren ze zoiets echt te weinig?

Blijkbaar (volgens het nieuws deze week) zou het vanzelfsprekend zijn dat er aan een treinoverweg een sticker op een paal hangt met een nummer dat je moet bellen als je vastzit op't spoor.

Gelukkig nog niet nodig gehad, maar ik zou ook nooit geweten hebben dat er daar zo'n sticker hangt. Ben ik de enige? Of communiceren ze zoiets echt te weinig?
Nooit zo’n sticker opgemerkt.

Ik dacht hetzelfde!

Had ik tot het nieuws ook nooit gehoord.
Misschien dat die info in recente(re) rijlessen zit?

Was mij ook onbekend.
Lijkt enkel vanzelfsprekend voor mensen die de sticker daar geplakt hebben. :unsure:

Dat is nog niet zo lang. En er is toen een mediacampagne met oa reclamespotjes op tv rond geweest dacht ik.

Terug
Bovenaan