Shit, had het een paar dagen geleden gelezen en ging nog antwoorden. Vanmiddag schoot het mij te binnen en ging het direct doen, maar weer vergeten

Tis goe! Content van. Mijne santoku was japanse vrijwilliger. Vlijmscherp opnieuw!
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Is het ook gemakkelijker ? Of moet je nog steeds hoek etc bepalen?Ik zal nog eens antwoorden.
dat werkt extreem goed. Duurt wel wat langer de eerste keer.
Filmpjes die ik gemaakt heb met de ali variant
proces
resultaat
Is het ook gemakkelijker ? Of moet je nog steeds hoek etc bepalen?
Waanzinnig goed. Die raspen zijn de referentie voor een reden.Heeft iemand ervaring met raspen en dunschillers van het merk Microplane? Deftig of is het gewoon het merk dat je betaalt?
Veel makkelijker. Zoals @Tomski ook aangeeft. Gewoon rollen dus.Is het ook gemakkelijker ? Of moet je nog steeds hoek etc bepalen?
Ben je al voorzien? Ik gebruik een Fissler, crisp versie (rvs, met gewafelde bodem). Ik zou niet anders meer willen.Serieuze vraag: welke pan is het beste voor een steak? Ik heb een RVS-pan die misschien wel eens vervangen moet worden. Ik zou er eentje kunnen kopen van Demeyere maar anderzijds lijkt een gietijzeren skillet me ook interessant omdat ik die op de BBQ kan gebruiken, het nadeel is dat die meer onderhoud vraagt maar misschien ... valt dat best mee? En is geëmailleerd gietijzer te mijden voor steaks? Mijn braadpan van Le Creuset is daaruit gemaakt.
Welke heb jij gekocht? Link?Shit, had het een paar dagen geleden gelezen en ging nog antwoorden. Vanmiddag schoot het mij te binnen en ging het direct doen, maar weer vergeten
Tis goe! Content van. Mijne santoku was japanse vrijwilliger. Vlijmscherp opnieuw!
Een gietijzeren skillet (Lodge Classic) gekocht en ik ben daar wel tevreden van. Wel een andere manier van onderhouden en tot hiertoe nog niet verbrand geraakt aan de pan (noch ik, noch mijn huisgenoten).Ben je al voorzien? Ik gebruik een Fissler, crisp versie (rvs, met gewafelde bodem). Ik zou niet anders meer willen.
Edit: ik lees dat je voorzien bent. Ben je tevreden? Ik heb dat nergens kunnen lezen (of ik moet er overheen gekeken hebben).
Een gietijzeren skillet (Lodge Classic) gekocht en ik ben daar wel tevreden van. Wel een andere manier van onderhouden en tot hiertoe nog niet verbrand geraakt aan de pan (noch ik, noch mijn huisgenoten).
Nu voorzichtig aan het uitkijken naar de aanschaf van nieuwe kookpotten maar als ik er even rationeel over nadenk kunnen de huidige potten nog wel een tijdje mee. Dan eerder een nieuwe kaasrasp en mandoline.
Een gietijzeren skillet (Lodge Classic) gekocht en ik ben daar wel tevreden van. Wel een andere manier van onderhouden en tot hiertoe nog niet verbrand geraakt aan de pan (noch ik, noch mijn huisgenoten).
Zo'n gietijzeren pan wordt niet heter dan een standaardpan uit RVS, aluminium, of koper. Het verschil zit hem in thermische geleidbaarheid (hoe snel warmt het op) en warmtecapaciteit (hoeveel energie kan er "in"). Gietijzer zal trager opwarmen door lagere geleidbaarheid en ook meer warmte opslaan, dus eenmaal warm blijft zo'n pan langer warm en ook stabieler van temperatuur. Nooit getest maar om jezelf te verbranden zal een koperen pot of pan wel "ideaal" zijn denk ik, goede warmtegeleiding.Dat ziet er uit als of het heel heet kan worden, vlees snel dichtschroeit. Proef je dat ook? Kook je op gas?
En je kan de gietijzeren pan ook in de oven of op de BBQ zetten, dat zou ik niet doen met mijn standaardkoekenpannen van IKEA.Zo'n gietijzeren pan wordt niet heter dan een standaardpan uit RVS, aluminium, of koper. Het verschil zit hem in thermische geleidbaarheid (hoe snel warmt het op) en warmtecapaciteit (hoeveel energie kan er "in"). Gietijzer zal trager opwarmen door lagere geleidbaarheid en ook meer warmte opslaan, dus eenmaal warm blijft zo'n pan langer warm en ook stabieler van temperatuur. Nooit getest maar om jezelf te verbranden zal een koperen pot of pan wel "ideaal" zijn denk ik, goede warmtegeleiding.

Goed, maar eigenlijk zeg je dus dat een gietijzeren pan niet per definitie geschikt is om biefstuk in te bakken.. maar eerder een stoof.. wat logisch is want mijn stoofpan is van gietijzer.Zo'n gietijzeren pan wordt niet heter dan een standaardpan uit RVS, aluminium, of koper. Het verschil zit hem in thermische geleidbaarheid (hoe snel warmt het op) en warmtecapaciteit (hoeveel energie kan er "in"). Gietijzer zal trager opwarmen door lagere geleidbaarheid en ook meer warmte opslaan, dus eenmaal warm blijft zo'n pan langer warm en ook stabieler van temperatuur. Nooit getest maar om jezelf te verbranden zal een koperen pot of pan wel "ideaal" zijn denk ik, goede warmtegeleiding.
En je kan de gietijzeren pan ook in de oven of op de BBQ zetten, dat zou ik niet doen met mijn standaardkoekenpannen van IKEA.![]()
Is net ideaal om een steak op te bakken, eens op temperatuur verliest dat gietijzer veel minder zijn warmte wanneer je die steak daar in gooit.Goed, maar eigenlijk zeg je dus dat een gietijzeren pan niet per definitie geschikt is om biefstuk in te bakken.. maar eerder een stoof.. wat logisch is want mijn stoofpan is van gietijzer.
Daar had ik even niet aan gedacht. Vroeger maakt ik wel eens longhaas, eerst in de pan en daarna in de oven. Dat was de ideale pan ervoor geweest.