Met kookpotten kan je niet heel veel verkeerd doen als je de wat bekendere merken neemt. Demeyere Proline of Industry, Fissler Profi, Le Creuset. Iets goedkoper zijn Zwilling (zelfde bedrijf als Demeyere), WMF, Cuisinart, Kuhn Rikon Rösle,...
Bij sets moet je ook altijd kijken of je wel alles erin nodig hebt. Ik heb het hier al eens gepost maar ik zou initieel gewoon een paar potten aanbevelen die misschien iets duurder zijn maar die je de rest van je leven hebt:
- een gietijzeren braadpan (dutch oven) die ook in de oven kan van bv. Le Creuset of Staub
- een grote soeppot van minstens 5L (voor op het grootste vuur van een inductieplaat)
- een iets kleinere pot van 3-4L voor oa groentjes in te stoven, voor rijst te koken etc. (voor op het middelste vuur van een inductieplaat)
- een brede hapjespan (sauteerpan met rechte wand) waar je eenpansgerechten in kan maken bv. Demeyere Industry
Andere kookpotten kan je altijd erna nog bijkopen. Ik ben begonnen met een driedelige set van Fissler, bestaande uit de grote en iets kleinere pot van hierboven, samen met een nog kleinere kookpot die ik nog amper gebruik. Daarna geleidelijk aan beginnen bij kopen. Zo goed als alles dat ik erna bij gekocht heb (hapjespan, conische sauteuse, een stainless steel wok die een miskoop was), is van Demeyere. Op de wok na heel erg tevreden van alles.