Wat voor keukengerei heb jij gekocht?

Heeft iemand hier dat pasta opzetstuk van Kitchenaid?

Ik gebruik al jaar en dag zo’n manueel pastamachientje maar dat klemt op de tafel en ons nieuwe keukeneiland gaat een massieve blok zijn zonder rand, dus dat gaat niet meer lukken.
Bovendien is die Kitchenaid automatisch, heb ik beide handen vrij. Lijkt mij dus heel handig, maar duur.
Yup, hier liggen. Heel content van. 't is overpriced voor wat het is, maar werkt als een tierelier 🤷‍♂️

Dank! Het is inderdaad niet goedkoop maar ik heb hier precies 40% korting dus dan wil ik het wel eens overwegen :biglaugh:
Ja hier komt hij ook uit een kortingsverkoop, heel content van. Is je kortingscode geldig op meerdere stuks of niet? Anders heb ik wel nog iets wat ik zou willen bestellen :unsure:

Ja hier komt hij ook uit een kortingsverkoop, heel content van. Is je kortingscode geldig op meerdere stuks of niet? Anders heb ik wel nog iets wat ik zou willen bestellen :unsure:
Ik wil altijd eens kijken welke prijs ik hier krijg hoor, stuur maar door :tongue:

Tot hiertoe hebben we altijd keramische koekenpannen van Ikea gebruikt, maar nu toch geïnvesteerd in betere kwaliteit en eentje van Demeyere gekocht (28 cm). Binnenkort haal ik er nog een nieuwe RVS-braadpan bij van Demeyere (Ecoline 5) en zoals eerder aangehaald misschien ook een cheapo RVS wokpan van de Chinese supermarkt.

Niet recent gekocht, maar wel pas recent beginnen te gebruiken (terwijl ik toch al > 10 jaar meermaals per week kook): de pannenlikker.
Topuitvinding.

Om te proberen een setje nieuwe pannen van onyx cookware .
Een gewone koekenpan van 28 cm
Een wokpan (maar je mag die pannen niet heet laten worden dus zal eerder een sauspan worden voor spaghetti of dergelijke )
Een sauteerpan (een pan met een hoge kant ) en allemaal voorzien van een glazen deksel .

Ze hebben dat hexecladprofiel en je kan zonder boter of olie bakken .
Pannen moesten toch vervangen worden en dacht ik ga ze eens een kans geven maar ze kosten wel wat meer dan de standaard pan in den Aldi of Lidl dus hopelijk zijn ze het waard . ;)

Indien ze goed meevallen kan het zijn dat ik de volledige set koop alsook de potten daarvan .

Om te proberen een setje nieuwe pannen van onyx cookware .
Een gewone koekenpan van 28 cm
Een wokpan (maar je mag die pannen niet heet laten worden dus zal eerder een sauspan worden voor spaghetti of dergelijke )
Een sauteerpan (een pan met een hoge kant ) en allemaal voorzien van een glazen deksel .

Ze hebben dat hexecladprofiel en je kan zonder boter of olie bakken .
Pannen moesten toch vervangen worden en dacht ik ga ze eens een kans geven maar ze kosten wel wat meer dan de standaard pan in den Aldi of Lidl dus hopelijk zijn ze het waard . ;)

Indien ze goed meevallen kan het zijn dat ik de volledige set koop alsook de potten daarvan .
Zeker wel benieuwd naar uw ervaring. had dit ook al zien langskomen.
Is dit op gas/inductie?

Op het vlak van non-stick pannen is mijn ervaring: de goedkoopste pannen met teflon coating kopen en ze tijdig (meestal binnen het jaar) vervangen. Ik koop nu gewoon cheap ass non-stick pannen in de Ikea. Veel over opgezocht in verband met PFAS etc. maar zolang je teflon niet te hoog verwarmt en er geen metaal in gebruikt, is dat veilig en krijg je zeer weinig chemische brol binnen. De dure pannen gaan misschien een beetje langer mee maar verslijten uiteindelijk ook bij veel normaal gebruik en dan zijn ze de meerprijs volgens mij niet waard.
Ik heb ook een tijdje keramische pannen gebruikt maar die verslijten nog sneller dan teflon.

Ik gebruik die uiteindelijk toch maar enkel voor vis en eitjes. Voor al de rest RVS, carbonstaal of gietijzer.

Op het vlak van non-stick pannen is mijn ervaring: de goedkoopste pannen met teflon coating kopen en ze tijdig (meestal binnen het jaar) vervangen. Ik koop nu gewoon cheap ass non-stick pannen in de Ikea. Veel over opgezocht in verband met PFAS etc. maar zolang je teflon niet te hoog verwarmt en er geen metaal in gebruikt, is dat veilig en krijg je zeer weinig chemische brol binnen. De dure pannen gaan misschien een beetje langer mee maar verslijten uiteindelijk ook bij veel normaal gebruik en dan zijn ze de meerprijs volgens mij niet waard.
Ik heb ook een tijdje keramische pannen gebruikt maar die verslijten nog sneller dan teflon.

Ik gebruik die uiteindelijk toch maar enkel voor vis en eitjes. Voor al de rest RVS, carbonstaal of gietijzer.
En ben ik zo blij als een ei met mijn keramische pannen van Demeyere en dat ik eindelijk verlost was met die brakke non-stickpannen van den IKEA en dan lees ik dit. :unsure:

En ben ik zo blij als een ei met mijn keramische pannen van Demeyere en dat ik eindelijk verlost was met die brakke non-stickpannen van den IKEA en dan lees ik dit. :unsure:
Ik zou me daar niet te veel mee inzitten. Sommige duurdere pannen zijn ook effectief beter en gaan waarschijnlijk langer mee, alleen is geen enkele non-stick pan voor de eeuwigheid en ga je die dure ook moeten wegsmijten. Voor mezelf heb ik uitgemaakt dat de meerprijs voor die langere termijn alvast niet de moeite is vergeleken met de goedkope brol.

Het probleem met keramische pannen is dat dat helemaal geen echte keramische pannen zijn. Daar wordt gewoon een heel dun laagje van een "keramische" gel op het oppervlak aangebracht. Zelfs bij normaal gebruik, zonder metalen voorwerpen, slijt dat dunne laagje snel. Ik weet niet hoe het specifiek in het geval van Demeyere zit, maar ik zou denken dat het laagje daar gewoon dikker is dan bij een goedkope keramische Greenpan waardoor die mogelijk langer mee gaat.

Ik zou me daar niet te veel mee inzitten. Sommige duurdere pannen zijn ook effectief beter en gaan waarschijnlijk langer mee, alleen is geen enkele non-stick pan voor de eeuwigheid en ga je die dure ook moeten wegsmijten. Voor mezelf heb ik uitgemaakt dat de meerprijs voor die langere termijn alvast niet de moeite is vergeleken met de goedkope brol.

Het probleem met keramische pannen is dat dat helemaal geen echte keramische pannen zijn. Daar wordt gewoon een heel dun laagje van een "keramische" gel op het oppervlak aangebracht. Zelfs bij normaal gebruik, zonder metalen voorwerpen, slijt dat dunne laagje snel. Ik weet niet hoe het specifiek in het geval van Demeyere zit, maar ik zou denken dat het laagje daar gewoon dikker is dan bij een goedkope keramische Greenpan waardoor die mogelijk langer mee gaat.
Ik maak me geen illusies dat die pannen een heel leven meegaan (dat hoop ik wel van mijn stoofpot van Le Creuset en de gietijzeren pan van Lodge), ik vind het wel een genot om aan de slag te gaan met kwalitatiever materiaal dan ik gewend ben.

Sinds lang nog eens mijn RVS-pan gebruikt om spek mee te bakken, maar die is zeker aan de binnenzijkant helemaal aangetast omdat ik de aangebrande stukken vroeger met staalwol wou proper krijgen. Geen goed idee, zo blijkt.

Zeker wel benieuwd naar uw ervaring. had dit ook al zien langskomen.
Is dit op gas/inductie?
Ik kook op gas .
Heb vandaag een Ierse ribeye gebakken in die pan maar dan zonder vetstof en de manier proberen te volgen zoals ze aangeven op youtube .
Wat zout in de pan laten opwarmen en dan het vlees er gewoon in en dan wachten tot het loskomt bruin laten bakken , omdraaien en terug van hetzelfde .
Blijkbaar heeft mijn vuur nog iets te hoog gestaan want kreeg toch lichte aanbrandsels in de pan ( en dan moet blijkbaar uw vuur nog lager gezet worden ) .
Het vlees zelf was wel niet aangebrand en niet tever doorgebakken en was goed van smaak .
Is ook den eerste keer dat ik het zo doe dus moet nog het één en ander oefenen .
Handvaten worden niet warm en als je het glazen deksel erbij neemt dan wordt dat handvat van het deksel ook niet warm (daar had ik een beetje schrik voor eerlijk gezegd . )

Heb dan in de sauteerpan witloof gebakken samen met gestoomde patatjes maar wel een beetje olie en boter gebruikt en daar had ik ook lichte aanbrandsel maar ook simpel uit te kuisen
Gisteren kip met ajuin , paprika en currysaus in de wok gemaakt en dat was wel vrij aardig gelukt maar natuurlijk de wok niet héét laten worden (in principe kan je die niet gebruiken als wok en is het gen een diepe grote pan . ;) )

Ben nu aan het wachten tot ze mijne wagyu leveren die ik op the butchers besteld heb . ;)
Denk dat de koerier vast zit in de file van het sportpaleis (vandaag treed daar de oude K3 op blijkbaar . )

Levering van de pannen zelf heeft toch een paar dagen geduurd omdat ze van Denemarken moesten komen maar waren deftig verpakt in karton (doos zat echt vol karton ) en dan elk item nog eens apart verpakt in een zak ,

Laatst bewerkt:
Ik maak me geen illusies dat die pannen een heel leven meegaan (dat hoop ik wel van mijn stoofpot van Le Creuset en de gietijzeren pan van Lodge), ik vind het wel een genot om aan de slag te gaan met kwalitatiever materiaal dan ik gewend ben.

Sinds lang nog eens mijn RVS-pan gebruikt om spek mee te bakken, maar die is zeker aan de binnenzijkant helemaal aangetast omdat ik de aangebrande stukken vroeger met staalwol wou proper krijgen. Geen goed idee, zo blijkt.
Heb hier nog potten en een pan liggen in rvs van het merk AMC en buiten dat daar de handvatjes wat los staan en hier en daar een deuk zijn die ondanks hun +15 jaar nog heel goed bruikbaar hoor . ;)
In principe heb ik daar levenslange garantie op en kan ik ze opsturen om uit te deuken of om de handvatjes te herstellen . ;)
Was ook een dure set in den tijd (denk zelfs voor de set meer dan € 1000 betaald gehad ) .

Spek moet je bakken in een gietijzeren pan en nooit afwassen (de befaamde spekpan ;) ) , maar het spek van nu is nietmeer het spek van vroeger . ;)

Kan je dat eens zeggen aan mijn vrouw aub? telkens hetzelfde, heel mijn pan altijd vol krassen en weetikveel wat nog, en erna liefst in de vaatwas :angry:
Of met een schuurspons de tefal pannen afwassen 😢
Toch wel op moeten wijzen.

Zelf onlangs voor €46 een Tefal pannenset kunnen kopen op Amazon. Blijft toch wel gemakkelijk om te hebben en was niet veel prijsverschil met de goedkoopste. Vooral omdat die goedkoopste niet dezelfde maten hadden als mijn huidige pannendeksels.

Mijn 2 Demeyere 5-ply (Athena denk ik) pannen worden ook voor vanalles gebruikt. En met juist gebruik zijn die zeker ook anti aanbak. Voordeel is wel dat als vegetariër je iets makkelijker kunt koken zonder aanbakken.

Iemand ervaring met Made In? Heel veel (goede) chefs op youtube maken er reclame voor en het ziet er wel echt topmateriaal uit, maar iemand ervaring?

Even terugkeren op die nonstick discussie : Wij hebben bij onze verhuis, 9 jaar geleden, gekeken naar wat beter kookgerei. Op aanraden van de uitbater van Doen! in Gent, die ook totaal geen fan was Greenpan en consorten, bovenstaande Woll Nowo Titanium (yeah baby!!) gekocht. Waan-zinnig goede pan.

Echt non-stick, dus perfect om omelet in te maken etc. Maar je mag er als eens met metaal in schrapen, hij kan in de oven, noem maar op. Hij is niet meer als nieuw na 9 jaar, maar nul komma nul echt verweer.

Geen idee hoe die coating ineen zit, zal wel geen pure titanium zijn, maar als ge de centen hebt : dikke aanrader.

Terug
Bovenaan