Welk bed is het beste?

Kga samenwonen met de vriendin en ons bed ook besteld blij sleeplife (Wilrijk).
Wel geen DNA laten opmeten (wel gedaan maar niet besteld, was 1500 euro extra).
02/04 wordt het geleverd, kben benieuwd.

Welke heb je juist gekocht? Tevreden van?

Wij zijn ook aan het kijken naar een nieuw bed, bij sleeplife geweest en zo'n ergosleep boxspring + matras zou op 6.2k komen. De duurste boxspring uit hun eigen gamma een 3.2k.

Wij zijn ook aan het kijken naar een nieuw bed, bij sleeplife geweest en zo'n ergosleep boxspring + matras zou op 6.2k komen. De duurste boxspring uit hun eigen gamma een 3.2k.

Ga is ne keer naar Swiss Sense, veel mooier aanbod en professionelere uitleg dan Sleeplife (in de winkels in Schoten weliswaar).

Wij hebben een boxspring met bijhorende nachtkastjes en dat kwam op een €2500.

Ga is ne keer naar Swiss Sense, veel mooier aanbod en professionelere uitleg dan Sleeplife (in de winkels in Schoten weliswaar).

Wij hebben een boxspring met bijhorende nachtkastjes en dat kwam op een €2500.

Oke thx voor de tip.

Het hoeft voor ons niet perse een boxspring te zijn maar we willen gewoon iets deftig, dat lang meegaat en waar ik geen pijn meer met heb

Dat mag gerust veel kosten maar ik ben altijd wat wantrouwig tov zo'n verkopers...

Wij hebben jaren terug ons Auping bed gekocht in Nederland (Pot Interieur Axel). Dat scheelde erg veel met de prijzen hier.

Net even opgezocht: 4400 euro voor een dubbele box met elektronisch verstelbaar hoofdeinde, 2 cresto matrassen en een hoofdeinde. Dat is ondertussen wel blijkbaar bijna 11 jaar geleden...

Oei eum het is nu wel al lang geleden. De bestelbon ligt bij mijn ouders dus ik ga u niet meer kunnen helpen zo direct.
Ik denk dat ons bed ook zoiets van 5-6.000 was. Maar we hebben het ons in ieder geval nog niet beklaagd.
Als ik eraan denk, zal ik de bon eens opzoeken bij hun.

Ik was onlangs op zoek naar een 2ehands bed voor in de logeer kamer.
(voor als er eens vrienden blijven slapen).

Nu was mijn eerste gedacht van: een matras waar een vreemde heeft op geslapen, zou ik nooit in huis halen. Wie weet welke stinkende viezerik heeft daar op gelegen.
Dus heb ik selectief gekeken VAN WAAR dat bed juist komt (de verkoper op 2dehands of marktplaats screenen, profiel wat bekijken).
Nu had ik daar een mooi schoon jong meiske, die een 2persoonsbed verkocht.
Dus ik dacht, das een proper mieke, ik ga haar bed kopen.

Kom ik bij haar thuis, doet daar een ongeschoren, onverzorgde beer van een vent open. "ah gaa koemt veur da bed zekers"? (haar boyfriend, ik weet het niet?)

Gelukkig mijn reflexen genoeg bij de hand en zei "nee voor da playstation spel, maar ik ben wellicht verkeerd van adres"? Dan maar snel terug rechtsomkeer gemaakt....

Maar alle gekheid op een stokje, waar kan ik best kijken dan voor een goedkoop logeerbed? Ikea of iets dergelijks zeker?

Aldi hebt ge "EMMA type" matras voor 120euro nu. EMMA momenteel weeral 50% en is ongeveer 250 voor een standaard single.

Ik heb zo een ergosleepbed met elektrische lattenbodem..een twijfelaar, beste bed ooit.
Wel serieus duur.
Bed kwam 12 jaar geleden op een dikke 4200€
Vorig jaar daar een nieuwe matras gehaald, hoop er weer een dikke 10 jaar mee te doen.

Iemand ervaring met matras/box-spring van B-sleep?

Google geeft me precies maar één website, de winkel waar we zijn geweest 😅

Voor onze boxspring hebben wij tijdens corona op goed geluk (en reviews op GOT) een matras* bij Ravensberger gekocht. Via mail zeer degelijk advies gekregen. Inmiddels hebben ze helaas geen Nederlands filiaal meer, enkel nog in Duitsland. Prijs/kwaliteit zeer goed maar helaas in de praktijk niet echt haalbaar om uit te proberen.

*Ergospring H3 met Viscotopper Thermo-LUX - 9 cm voor in totaal 1.3k dacht ik

Vandaag ook eens naar een slaapwinkel (Cornelis Bedding) geweest en wat info gevraagd en een aantal matrassen getest.
Ik wil een matras voor in een bed (180x200cm) met een lattenbodem. Budget +-2500€.
Ik heb getest :
- Tempur Prima (de One was niet aanwezig in de toonzaal maar zou het meest overeen komen met de One) : One = 2399€
- Beka Dreamer = 2600€
- Cornelis Bedding Comfort = 1895€
-Lattoflex Comfort Plus = 2100€

Momenteel hebben we een koudschuim Weba matras. Ik wou eigenlijk gewoon weer een koudschuim maar na eens op een degelijke pocketveren (de Beka) gelegen te hebben ben ik toch beginnen twijfelen.
De Tempur spreekt mij eigenlijk ook wel aan maar is totaal niet vergelijken met de andere types, het is echt iets apart vind ik.
Spijtig dat ik er niet aan gedacht heb om de Auping ook eens te testen, deze lijken mij ook wel zeer degelijke matrassen te hebben.

Ik ga eerst nog eens een andere slaapwinkel gaan bezoeken om nog wat extra te vergelijken maar het zal een moeilijke keuze worden denk ik. De Beka beviel mij wel...of toch voor de alom geprezen Tempur gaan?

Ondertussen nog wat meer research gedaan op internet en de prijzen van dezelfde matrassen kunnen zeer veel verschillen onderling tussen de winkels, soms zelfs +1000€!

Ondertussen nog wat meer research gedaan op internet en de prijzen van dezelfde matrassen kunnen zeer veel verschillen onderling tussen de winkels, soms zelfs +1000€!
Uiteraard, matrassen zijn naast keukens zowat de producten met de grootste marge en kortingsmogelijkheden.

Een beddenwinkel verkoopt geen 100 stuks op een dag dus moet het niet van de hoeveelheid maar wel van de winst hebben.

Waterbed in België (200 x 220) : 3000€
Gevraagd of ze wat van de prijs konden doen: Men bekeek ons eens vies alsof we van een andere planeet kwamen.

Naar Nederland gereden, identiek hetzelfde waterbed: 2500€ en na af te pingelen van de prijs er finaal 2000€ voor betaald.

Dat was in 2017.

Dus ja 1000€ verschil en dan deden ze daar nog winst aan hé. ;)

Spijtig dat ik het te laat gezien heb maar M-Line deed een mega promo maar loopt maar tem 20/05.
Hun top matras Slow Motion 8 gaat 50% af, van 4300 naar 2200! Spijtig dat ik deze nog niet heb kunnen testen, anders zou ik mij direct nog 1 besteld hebben, maar een matras kopen zonder eerst te testen wil ik mij toch echt niet riskeren.
Ik denk ook dat ik Tempur uit mijn hoofd ga zetten. Naar wat ik zo zitten lezen heb is voor een buikslaper een hybride matras (pocket veren + schuimlaag) ideaal.

Ooit een goedkope boxspring gekocht ergens in Nederland (online) en na 5 jaar nog steeds enorm tevreden van. Was iets van €850. Vergeet niet dat de boxspring op zich 2 planken zijn. Tijdens de installatie verschiet je ervan wat iets simpel dat wel is. Alles zit hem in het matras en de topper die er op ligt. Daar geef je best een euro meer aan.

Als je een boxspring (blank) ergens kan kopen, zeker doen. En dan ergens een goed matras kopen (apart)

Ik heb verleden jaar nog maar net een volledig nieuwe set slaapkamer meubels gekocht waarvan het bed met een gewoon frame/kader is. Ik ga nu zeker geen boxspring kopen want dan mag ik dat weer wegdoen.

Waterbed in België (200 x 220) : 3000€
Gevraagd of ze wat van de prijs konden doen: Men bekeek ons eens vies alsof we van een andere planeet kwamen.

Naar Nederland gereden, identiek hetzelfde waterbed: 2500€ en na af te pingelen van de prijs er finaal 2000€ voor betaald.
Uiteraard, matrassen zijn naast keukens zowat de producten met de grootste marge en kortingsmogelijkheden.

Een beddenwinkel verkoopt geen 100 stuks op een dag dus moet het niet van de hoeveelheid maar wel van de winst hebben.

Het enige wat ik weet is dat hoe ouder je wordt, hoe harder je matras.. mensen hebben vaak de neiging zachtere matrassen te kopen.
Daarnaast heb je ook nog verschil in rug, buik of zijslapers. Het levert niet direct een specifiek matras op maar helpt je wellicht bij het zoeken naar een fijne voor jou. Tijdens de lockdown twee nieuwe matrassen gekocht maar we zijn er niet heel blij mee.

Goh, dat matrassen goedkoper in Nederland zijn, had ik niet gedacht. Ik zou zelf genegen zijn in Duitsland te zoeken, net als keukens.
Wat keukens betreft merk ik dat er hier zoveel gesjoemeld wordt waar de koper de dupe van is.
Nederland is niet goed in service verlenen, de klant op 1 zetten en dat icm hoge marges ergens op.. Bij een nieuw bed of een nieuwe keuken, heb je goede informatie nodig. Als je al weet wat je wilt, dan kan het zo te lezen handig zijn om de prijzen te vergelijken.

Maar zijn er geen goede consumentenorganisaties in Belgie die matrassen etc testen en beoordelen? Zoiets kan een goede leidraad zijn bij het zoeken.

Nederland is niet goed in service verlenen
9.6/10 (1070 reviews) voor de firma waar ik mijn waterbed gekocht heb.
De firma die met rare ogen opkeek toen ik wilde onderhandelen over de prijs: 4.7/5 (405 reviews)

Amper tot geen verschil in service.

Gemiddeld genomen klopt dit wel maar je kan niet zomaar veralgemenen hoor.

Het enige wat ik weet is dat hoe ouder je wordt, hoe harder je matras.. mensen hebben vaak de neiging zachtere matrassen te kopen.
Daarnaast heb je ook nog verschil in rug, buik of zijslapers. Het levert niet direct een specifiek matras op maar helpt je wellicht bij het zoeken naar een fijne voor jou. Tijdens de lockdown twee nieuwe matrassen gekocht maar we zijn er niet heel blij mee.
Ik heb altijd een harde matras gehad, dit is ook beter voor een buikslaper. Ik ga nu niet automatisch voor de hardste kiezen maar zeker eerst testen voor ik beslis. Medium kan soms ook al volstaan waar je dan toch een iets malser gevoel hebt, zo lang de druk verdeeld is over je lichaam en je niet met een holle rug ligt zou dit ook ok moeten zijn. De hardste zijn ook meestal voor zwaardere mensen, ik zelf zit rond de 75kg dus zit op het randje van medium/hard.

Terug
Bovenaan