Welk bed is het beste?

Voidski

Well-known member
Crowdfunder FE
Supporter
Wij gaan deze solden periode de winkels eens wat afschuimen voor een nieuw bed (en matras). Onze huidige bodem heeft zijn beste tijd echt gehad (kraakt bij elke draai) en de matras begint ook plaatsen te krijgen die echt doorgelegen zijn (zelfs met draaien).

Iemand ervaringen met winkels waar ze deftig kunnen helpen (regio Hasselt)? Tevreden van een bepaald merk, of net niet?

We hebben de onze gehaald bij Reyskens in Hasselt. Eigenlijk op aanraden van ne kameraad die lyrisch was over zijn nieuw bed.

We zijn er tevreden mee, maar ook niet meer dan dat. Wij hebben enkel bodem + matras en kussens gekocht , kameraad had alles nieuw gekocht.

Ik merk weinig verschil met ons vorige bed. Wel goede begeleiding in de winkel.

Wij hebben een deftige matras gekocht in een lokale winkel, moet je ècht zelf uittesten om te bepalen wat jou het beste bevalt.
Op aanraden van de zaakvoerder, tweedehands een Auping beddenbodem gekocht 😜. "dat is onverwoestbare kwaliteit madam als ik hier zonder twijfel met mijn 130kg" goe leven" op durf staan! Nieuw past niet binnen uw budget maar genoeg tweedehands te vinden hoor! Die gaan tientallen jaren mee dus zeker niet twijfelen om die tweedehands te kopen! "
En zo geschiede... Rond de 2000 euro uitgespaard aan een deftige beddenbodem in heel nette staat kunnen scoren.

Wij hebben sinds 3 jaar een waterbed en zijn daar beiden heel tevreden van. Zijn 2 aparte zakken zodat we elk onze temperatuur kunnen instellen.

Wij verhuizen binnenkort naar onze nieuwbouw, en dan wordt ons oud bed ook meteen vervangen (1 kant van de boxspring is volledig doorgezakt, waardoor je op die kant in een soort van put ligt 😂)

Nee ff serieus, dat ligt fameus slecht en we krijgen daardoor last in onze rug :o

Eerst dachten we aan een duurder bed a la Auping, maar verschoten serieus van de prijzen 😐
En na wat rondvraag in onze familie- en kennissenkring zijn er ook veel mensen met een boxspring + matras van de Ikea en zijn wel heel tevreden over het comfort daarvan.. en dat kost een fractie van die Aupings.

Maarja, hoe koop je een bed in deze tijden, en in de Ikea rondlopen nu doe ik ook niet al te graag 😕

2 emma matrassen gekocht paar maand terug, Europa's "best gereviewde" matras.
Prijs kwaliteit totnutoe best tevreden. Nog 3 dagen 40% korting op de site. Om slijtage tegen te gaan en comfortabeler te slapen raad ik iedereen met een partner 2 aparte matrassen te kopen.

Wij slapen hier een jaar of drie op een boxspring van BeterBed.
Wat budgetvriendelijker en we zijn er toch tevreden van...

Wij hebben een 2tal jaar geleden ook vooral de reviews bekeken van Test Aankoop.
Uiteindelijk een een bed en lattenbodems gekocht bij Ikea, en een Emma matras. Die staan bijna continue wel in promo online, en in de meeste winkels wel eens uit te testen. Wij hebben nog nooit zo goed geslapen!

Waar we daar "zuinig" geweest zijn hebben we wel relatief veel geld uitgegeven aan goede hoofdkussens. Elk één van Technogel, gekocht bij Sleepworld denk ik. Maar zo ontzettend tevreden van.

In ons app aan de zee hebben we matrassen van SwissSense, super matras.

Thuis slapen we op nen boxspring, ene van sleepy world maar vraag me niet welk merk en dat slaapt ook prima.

Dit weekend drie afspraken bij beddenwinkels, telkens anderhalf of twee uur uitgetrokken. Ben benieuwd.

In de Swissense al onze goesting gevonden, boxspring + dubbele matras = 3k na korting.

We gaan ook nog eens langs Beterbed, ook om de Emma matras eens te testen

De kogel is bij ons door de kerk. Uiteindelijk zijn we toch 5 winkels afgegaan en hebben we gekocht bij Reyskens in Hasselt.
Mijn ouders waren daar al tevreden van, net zoals mijn schoonouders (louter toeval). Verwachtingen waren dus hoog vooraleer we ernaar toe gingen.
Super vriendelijk en rustig geholpen, hebben onze profielen uitgemeten op een elektronisch bed en dan een matras op maat samengesteld van Equilli. Boxspring naar onze goesting en dubbele matras samen was ong. 5k, hebben we nog twee hoofdkussens "gekregen" als geste.

Kga samenwonen met de vriendin en ons bed ook besteld blij sleeplife (Wilrijk).
Wel geen DNA laten opmeten (wel gedaan maar niet besteld, was 1500 euro extra).
02/04 wordt het geleverd, kben benieuwd.

Dit doet me denk aan een ex schoonmoeder die zei : 1 van de beste investeringen in je leven die je kan doen is een bed.

En ze heeft godver gelijk.

Dit even tussendoor.

PS :Als ge aan kinderen begint, raad ik u een bed aan van 3meter breed op 2 aan.
Ok daag

Terug
Bovenaan