Draft, startend links van me en de klok rond: Naalu (speaker), Mahact Sorceres, Yssaril, Jol-Nar, Nekro, Naaz Rokha (mezelf).
Ik had een goeie slice met Hope's End vlakbij. De droom planeet voor Naaz-Rokha.
2 open objectives: 4 structures en 6 planeten controleren buiten je homesystem.
R1: iedereen expand een beetje, Jol-Nar vindt meteen het gamma wormhole en wint zo access to Malice. Nekro en Jol-Nar sluiten een deal over combat en tech uitwisselen. Jol-Nar scoort onmiddellijk twee makkelijke punten (4 structures is easy peasy voor hen).
R2: Naalu dropt wat ships op Mecatol maar landt niet. Iedereen scoort een beetje.
Spel kabbelt dan wat voort, iedereen scoort wel iets, alleen Nekro blijft achter. Jol-Nar belooft eerst wat lonely ships maar doet dat uiteindelijk niet. Wanneer Nekro agressief wordt, krijgt hij Deep Space Cannons op z'n dak. Ik sluit dan maar een deal met Nekro. In ruil krijg ik tradegoods en laten we elkaar verder met rust.
Aan de andere kant sluiten Yssaril en de Mahact Sorcerers een deal en focust Yssaril op Jol-Nar en Mahact op Jol-Nar.
Ik hou me bezig met mechs droppen in m'n slice, planeten boosten en relics vergaren.
Jol-Nar turtled zich in en krijgt wat hulp van een agenda: limit fleet pool op 4 ships. Ik hoor de agenda en zet m'n rider in. Er is een objective waarbij je 5 non fighter ships in een system moet hebben liggen. Ik had die als enige en ik zet in op't feit dat anderen die ook willen halen en zet dus m'n rider in. Jol-Nar goes all in en zorgt dat die law het haalt. Yssaril zat eerst en die onthouden zich, god knows why.
Maar bon: max fleet size wordt 4.
Naalu heeft ondertussen z'n faction tech en die zegt dat elke keer je een systeem activeert met een van z'n ships, je een fleet token kwijt speelt.
Hem aanvallen wordt onaantrekkelijk maar Mahact zet door. En met succes: hij verweft controle over het home system van Naalu.
Ik val hem aan op Mecatol en neem dat in, in de ronde waarin Imperial heb getrokken. Punt van Mecatol, punt van een public objective en op't eind van de ronde haal ik nog een public en m'n laatste secret objective (purge 2 relic fragments, zo heerlijk gemakkelijk

).
Tot dan een rustig en diplomatisch spel voor me. Mahact valt Naalu lastig, ik neem restjes. Yssaril valt Jol-Nar lastig. Nekro ook want die wil wat juicy tech. Het kost em wel wat maar haalt bv wel upgraded dreads. Ik voer hem wat andere tech voor trade goods waardoor hij oa Deep Space Cannon haalt om ze offensief te gebruiken richting Jol-Nar.
End game wordt in gezet: Naalu is uitgeteld, Mahact zit op 8, Yssaril zit op 6, Jol-Nar op 6, Nekro op 2, ik op 9.
De twee stage 2 objectives: 2 techs in elke kleur, spend 16 influence. Tech kom ik tekort, influence is geen probleem. Mogelijkheden genoeg om te winnen. In de eerste plaats via Imperial. Maar die wordt opgepikt door Yssaril, Jol-Nar had ze ook nodig om 2 objectives te scoren, dus she's out. Ik ga voor Diplomacy, Mahact voor Warfare.
Ik open met Diplomacy en iedereen legt een token op Mecatol als Red Herring. Ik heb influence genoeg zonder en hoop zo iedereen af te leiden. Het werkt: Mahact offert zijn hero op om mijn schepen naar een Yssaril system te sturen. Hij zorgt er ook voor dat Yssaril z'n token verdwijnt van Mecatol. Zelf geraakt hij er niet maar focust nog op 2 Naalu systemen. Yssaril kondigt aan dat hij het niet gaat halen, zelfs als hij Mecatol in neemt. Hij zou max 3 punten scoren. Eentje te weinig. Zowel Mahact als ik halen het wel. Mahact zegt me niet te kunnen stoppen en dat ik ga winnen.
Ik verstevig m'n home systeem een beetje (ik trek m'n flagship met een mech en wat infanrty erin naar daar en een dreadnought. Er ligt nog een destroyer en een paar fighters.
Game lijkt gespeeld tot Nekro toch nog zegt: ah, maar ik z'n home system aanvallen. Dankzij Flank speed geraken zijn dreads bij mij.
2 dreads met 2 mechs en 2 cruisers met 2 fighers halen mijn systeem.
Space battle verloopt echt slecht en ik hit amper. Z'n 2 dreads overleven, z'n mechs landen op een planeet, één ervan haalt het van mijn 4 infantry en just like that I lost. Mahact wint twee minuten later.
Ik zei het op die moment zelf ook: sure, ge doet maar maar ik zie daar de logica niet van in. Ge hebt de sleutel in handen van wie er wint.
Ofwel ik: diegene die u heeft geholpen, ofwel ne "random" aan de overkant van de map waar ge niks mee hebt.
Z'n reden was dat em nog twee objectives kon halen (aantal planeten buiten z'n homesystem en een secret). All fair maar of ge nu laatst eindigt met 4 punten of 2.. what's the point denk ik dan.
Toch ne let down na een dagje spelen.