Welke boardgame heb je laatst gespeeld?

Is Marvel Champions trouwens de moeite? Lijkt me tof, maar weet niet goed waar ik ga aan beginnen :D
Mijn persoonlijke favo boardgame. Ik heb momenteel alles (tot de volgende Heropack of bigbox expansion uiteraard :) )

Ik zou gewoon bij de core box beginnen, die is zeker al zijn geld waard. 5 heroes, 3 villains en genoeg materiaal om 4 gelijktijdig complete hero-decks te maken. Ben je wel even mee zoet als je daar alles wilt uithalen. Dan weet je ook ineens of het u ding is of niet. Je kan het misschien dan uitbreiden met Green Goblin Scenario pack alsje denkt dat je de 3 villains snel beu gaat geraken.

Leuke is (tenzij je alles wil hebben) je niet alles moet hebben. Spreekt Captain America u aan , maar Black Widow niet? Dan koop je die laatse niet, je 'mist' in principe niks, buiten deckbuilding-opties. Zelfde geld voor Scenario-packs.

Er zijn nu ook 2 bigbox expansions uit. Telkens 2 complete hero-decks + 5 villains die je afzonderlijk of in de campaign-mode kunt spelen.

Eentje besteld via Amazon (stond daar nu aan 49,99€ incl verzending) - zal het jullie laten weten! Merci voor de feedback! :D

Zou ik graag eens spelen, maar zonder board game groep zal dat een moeilijke worden (2-player lijkt me dit helemaal niet aangewezen).
Inderdaad, de big box zegt zelfs 3-5 spelers :p

afgelopen zaterdag volgende games gespeeld met 4 personen :

• Hallertau : deze al enkele malen met 2 gespeeld en ook met 4 is dit spel super. Dit wordt een blijver in de kast en zal nog veel op tafel komen. Aanrader!
  • Sagrada : deze is altijd leuk. makkelijk qua regels maar toch soms goed nadenken welke dice je zal nemen. een perfect tussendoortje tussen heavier games
  • new york zoo : niet super maar gewoon een degelijk spel
  • Hadara : deze is super. Eerste maal dat we deze met 4 speelden en speelt even vlot als met 2 daar iedereen tegelijkertijd zijn acties uitvoert. Mag niet ontbreken in je gamekast
  • man muss auch gönnen können : 1 van mijn favoriete roll&writes.
Hadara en Sagrada zijn inderdaad twee toppertjes. Voor Hallertau ben ik nog steeds aan het wachten tot ik die eens aan een redelijke prijs vind.

Afgelopen weekend nog 4 keer Seize the Bean. We zijn er helemaal aan verkocht, echt een heel tof spel!
En daarnet voor het eerst sinds (heel) lang nog eens De Friesche Velden op tafel gekregen en oh boy, ik hou van deze game!

Gisteren Everdell voor de eerste keer gespeeld. Zag er complexer uit dan het was, wel zeer leuk met leuke keuzes en combo's. Productie top!

Vorige week Paleo, voor de derde keer scenario A+B met 4 spelers, maar nog steeds niet gehaald. Of het is moeilijk, of we snappen het spel gewoon niet of we doen iets verkeerd 😅

Gisteren Everdell voor de eerste keer gespeeld. Zag er complexer uit dan het was, wel zeer leuk met leuke keuzes en combo's. Productie top!

Vorige week Paleo, voor de derde keer scenario A+B met 4 spelers, maar nog steeds niet gehaald. Of het is moeilijk, of we snappen het spel gewoon niet of we doen iets verkeerd 😅

Met Paleo is het vooral wat geluk hebben en goed afspreken. Na één paar rondes weet je wel ongeveer welke kaarten je terug kan krijgen... Het heeft bij ons ook even geduurd vooraleer we A+B konden verslaan (met 2 spelers).

Gisteren met @duck, @Carreon, @Reaper en nog iemand 2 keer The Island (ik heb 2 keer gewonnen), Spartacus: A Game of Blood and Treachery (ook gewonnen) en Flick of Faith (duck heeft gewonnen) gespeeld.

Denk dat we zo'n 6 uur over Spartacus hebben gedaan (was voor 4 van ons de eerste keer).

Laatst bewerkt:
Gisteren met @duck, @Carreon, @Reaper en nog iemand 2 keer The Island (ik heb 2 keer gewonnen), Spartacus: A Game of Blood and Treachery (ook gewonnen) en Flick of Faith (duck heeft gewonnen) gespeeld.

Denk dat we zo'n 6 uur over Spartacus hebben gedaan (was voor 4 van ons de eerste keer).
Na zo'n 6 uur spelen heb ik dan maar al mijn kaarten richting @StanTem gespeeld. Kwestie dat het gedaan was.

Leuke game maar twas wat teveel van het goeie. Doel van de dag was Fury of Dracula spelen, laten we zeggen dat we daar niet meer aangeraakt zijn.

CO2 gespeeld voor de 2e keer (1e keer was jaren geleden, dus het voelde aan als een eerste keer). Met 5 gespeeld en 5u bezig geweest. Het had na 2u gedaan kunnen zijn (CO2 onder 350 :woohoo:) als ik of mijn grootste concurrent 1 wit blokske extra had gehad, en dan had ik waarschijnlijk gewonnen. Nu moest ik nog 3u verder doen om 4e te worden :headshake:.
We hebben wel de wereld onherroepelijk gered, CO2 kon nooit meer boven 500 geraken :woohoo::woohoo::woohoo::woohoo::woohoo::woohoo::woohoo:(jullie mogen ons bedanken)

Top spel met wederom Lacerda die heel mooie mechanics in elkaar weet te klikken :love:.
Ik bezie het een beetje als On Mars light, wat imo goed is. Mechanics zijn ZEER vergelijkbaar. Maar On Mars is onmogelijk om de eerste keer door te hebben / goed te spelen, zelfs de 2e keer is moeilijk. CO2 speelt vlot en ge weet wat ge moet doen vanaf beurt 1.

@Wacko Santa, we hebben de OG versie, is die Second Chance significant anders?

CO2 gespeeld voor de 2e keer (1e keer was jaren geleden, dus het voelde aan als een eerste keer). Met 5 gespeeld en 5u bezig geweest. Het had na 2u gedaan kunnen zijn (CO2 onder 350 :woohoo:) als ik of mijn grootste concurrent 1 wit blokske extra had gehad, en dan had ik waarschijnlijk gewonnen. Nu moest ik nog 3u verder doen om 4e te worden :headshake:.
We hebben wel de wereld onherroepelijk gered, CO2 kon nooit meer boven 500 geraken :woohoo::woohoo::woohoo::woohoo::woohoo::woohoo::woohoo:(jullie mogen ons bedanken)

Top spel met wederom Lacerda die heel mooie mechanics in elkaar weet te klikken :love:.
Ik bezie het een beetje als On Mars light, wat imo goed is. Mechanics zijn ZEER vergelijkbaar. Maar On Mars is onmogelijk om de eerste keer door te hebben / goed te spelen, zelfs de 2e keer is moeilijk. CO2 speelt vlot en ge weet wat ge moet doen vanaf beurt 1.

@Wacko Santa, we hebben de OG versie, is die Second Chance significant anders?
I have absolutely NO idea, CO2 nog niet gespeeld :p.. Ik heb het zo niet op co-op spellen dus nooit echt de motivatie gehad om het te spelen :)

Age of Empires 3: Age of Discovery.

Mijn groep heeft heel wat ervaring met het computerspel dus vandaar dat deze (voor de eerste keer, tijd geleden 2ehands op de kop getikt) op tafel kwam. Als ik mij niet vergis, een van de allereerste worker placement spellen (info via Tom Vasel, Dice Tower. Zelf geen onderzoek gedaan hoor).
Fijn spel maar nogal gevoelig aan player count verschillen denk ik.
Komt zeker nog op tafel!
Volgend jaar komt de remake van de reimplement op KS(Eagle Griffin Games), deze ga ik van dichtbij volgen.

Vrijdag was het Le Havre, een absolute classic die ik nooit genoeg kan gespeeld krijgen!

Zaterdag de eerste keer Circadians: First Light gespeeld. Ook wel een leuke dice worker placement van de makers van de North Sea en West Kingdom reeksen.

Vrijdag nog eens met 2 gespeeld:
  • A Feast For Odin met The Norwegians expansion (en alle mini expansies) : 1 van mijn favoriete games en terug een topervaring. We hadden elk een compleet andere strategie en hadden exact dezelfde eindscore (140 punten)
  • Aquatica : tof spel dat zeer vlot speelt. één van de betere aankopen van de laatste tijd
  • Praga Caput Regni : nog een favoriet van mij. niet alleen het mooiste bord qua artwork (imo) maar ook nog eens top qua gameplay
  • The Castles of Burgundy : een all time classic. misschien mijn game met het slechtste artwork/design maar staat wel in mijn top 3 van favoriete games. Ook mijn meest gespeelde bordspel
  • Escape the Dark Castle : een toffe co-op die ik gekocht heb op basis van de artwork.
  • Qwixx : ideaal afsluitertje waar je niet teveel moet bij nadenken.

Via B&S hier Hostage Negotiator gekocht en daarnet al een eerste spelleke gespeeld. Lijkt mij een heel tof spel, maar zal nog wat zoeken zijn hoe het optimaal te spelen, want had nu een paar dode beurten. Maar smaakt naar meer sessies!

EDIT: en ook nog Kingdomino uitgeleend bij onze lokale bib. Tof, luchtig en vlot spel :).

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan