Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Assassin's Creed: Valhalla

Stond vorige maand in sale (een €30 voor base game + alle expansions, incl ragnarok)
Het heeft in de verste vert niks meer te maken met AC maar ik amuseer me wel door wat te gaan raiden. Ik ben ook nog niet ver genoeg in het spel om al te kunnen klagen dat het repetitief wordt dus momenteel nog pure fun. Benieuwd of ik alles uit ga spelen :)

Terug verder bezig met The Crew Motorfest op Ps5 pro. Blijft toch een fijn spel. Knappe gfx en speelt vlot. Als je de details van de auto's bekijkt en reflecties enzo. Racen puur arcade maar wel aangenaam. Precies niet zo populair hier

Momenteel drie spellen bezig. De remake van Resident Evil 3 op PS5, eerste keer dat ik deze speel en wil de hele reeks afwerken.
Op PC begonnen met Warhammer 3 immortal empires. Al verschillende keren gespeeld, deze keer met de Dark Elves en SFO ben benieuwd. Ben ook nog zo'n nerd die dobbelstenen rolt om te laten bepalen met welke fractie ik speel, dus eerste keer Dark Elves.
Tussendoor soms nog een potje Helldivers 2.
Twee verschillende spellen omdat ik tijdens de week dat stiefzoon hier is hem op de PS5 laat spelen en mijn tijd daarop dan beperkt is.

GTA4

Sorry voor de noob vraag (eerste keer dat ik dit speel) maar gebeurt er nog iets? Na een paar uur zie ik opdrachten die terugkomen (opnieuw met die Truck een wagen gaan halen), enz…

Dus dat is het spel? Beetje rondwandelen en soms opdrachten herhalen? That’s it?

Soms wandel ik ook gewoon rond en zie ik bij Brief “not playing a mission”

Dus dan is er niets te doen?

Terug verder bezig met The Crew Motorfest op Ps5 pro. Blijft toch een fijn spel. Knappe gfx en speelt vlot. Als je de details van de auto's bekijkt en reflecties enzo. Racen puur arcade maar wel aangenaam. Precies niet zo populair hier
Ik was niet helemaal onder de indruk van de beta die ik had gespeeld maar later na de release de proef versie voor de volle 5u gespeeld en het is zeker wel de moeite nu. Heb wel een zwak voor open-world race games, gewoon zo chill om rond te rijden.
Staat nu ook op de playstation store voor 24eu met black friday deals, ik wacht nog tot vrijdag tot ze mijn loon storten om er verder mee te gaan. :D

GTA4

Sorry voor de noob vraag (eerste keer dat ik dit speel) maar gebeurt er nog iets? Na een paar uur zie ik opdrachten die terugkomen (opnieuw met die Truck een wagen gaan halen), enz…

Dus dat is het spel? Beetje rondwandelen en soms opdrachten herhalen? That’s it?

Kunt bomma's knallen🤳

GTA is altijd een beetje meer tech demo geweest dan spel.
Leukste gegeven sinds de psx games is nog steeds hetzelfde. All weapon cheats en dan als een terrorist zien hoeveel chaos je kan veroorzaken. Modern equivalent van tikkertje.

Maar op release was dit wel effe een nieuw niveau. Ga nooit vergeten. Net een shotgun verkregen. Broertje op de bank aan het meekijken(12j) en mijn ma achter ons ook mee aan het observeren.

Zie een bomma in een busje voorbijrijden.
Knal haar met de shotty door de ruit. Hare kop slaagt realistisch terug, gezicht land op de toeter en hare voet slaagt dood op het gaspedaal waardoor dat spastisch busje nog 2 voetgangers omver rijd.

Mijn ma op de achtergrond "ZEG ALEZ MOET DA NA?!!"
Ik en mijn broertje "noice 🤓"

GTA4

Er is toch gewoon de main story die je kunt verder doen? Is nu wel heel erg lang geleden dat ik die gespeeld heb, maar ik herinner mij wel heel vaag dat het mij ook niet altijd duidelijk was wat juist de bedoeling was.

Ik was niet helemaal onder de indruk van de beta die ik had gespeeld maar later na de release de proef versie voor de volle 5u gespeeld en het is zeker wel de moeite nu. Heb wel een zwak voor open-world race games, gewoon zo chill om rond te rijden.
Staat nu ook op de playstation store voor 24eu met black friday deals, ik wacht nog tot vrijdag tot ze mijn loon storten om er verder mee te gaan. :D
Beta ook mee gedaan en was idd niet te vergelijken.
Juist hetzelfde gedaan.
Was ook niet overtuigd en dan toch de proef versie gedaan en dan tot aankoop gegaan.
En ze blijven ermee bezig met nieuwe races toe te voegen
Enigste nadeel altijd al geweest bij crew spelletjes, het moeilijke geld verdienen

Resident Evil 3 Remake uitgespeeld op PS4

Duurde wel even voor ik echt in het spel zat, het hospital-stuk vond ik wel echt goed uitgewerkt, had voor mijn part langer mogen duren. De scenes met Carlos waren ook top, gaf een welgekomen afwisseling.

Nemesis vond ik eerder irritant dan eng, en ook onrealistisch dat Jill bekogeld werd met een rocket launcher, en er dan vanaf kwam met wat schrammetjes, maarja blijft Resident Evil natuurlijk).

Momenteel bezig aan Death Stranding, bevalt me wel, zit wel nog maar in chapter 2.

Er is toch gewoon de main story die je kunt verder doen? Is nu wel heel erg lang geleden dat ik die gespeeld heb, maar ik herinner mij wel heel vaag dat het mij ook niet altijd duidelijk was wat juist de bedoeling was.
Ik had via Google gevonden dat je voor nieuwe opdrachten naar Michael’s House moest… lijkt te lukken…

Dead Space (remake)

Nooit eerder gespeeld. Ik moest er even inkomen en stoorde mij in het begin wat aan de beperkte mobiliteit van Isaac. Helemaal uitgespeeld, wat een topgame. Heel hard van genoten.

Corepunk die in EA is gegaan sinds 26/11. (isometric mmo rpg, beetje kruising tss albion en een game met moba mechanics)
Game was 4 jaar terug al aangekondigd denk ik en toen aan het eyeballen en nu per toeval gezien dat EA gestart was.
Beetje raar dat er bijna geen PR rond is/was, ook niet via steam te spelen maar hun eigen native client.

Alan wake remaster uitgespeeld, klaar om binnekort deel 2 te spelen.

Ondertussen no man sky nog eens een kans geven. Hiervoor er nooit echt ingeraakt, dus wie weet lukt het nu wel. Het heeft allessinds weer veel updates gekregen.

Alan wake remaster uitgespeeld, klaar om binnekort deel 2 te spelen.
Ik heb die onlangs opgegeven 😟 deed mijn uiterste best om mij er door te worstelen maar het lukte niet. Klikt op geen enkel vlak voor mij, ik erger mij aan de gameplay en de personages en het verhaal vind ik totaal niet interessant.
Spijtig wel want Twin Peaks zou een inspiratiebron geweest zijn en daar ben ik grote fan van.
Ik speel niet graag sequels zonder de voorganger te spelen dus AW2 ga ik helaas moeten laten passeren.

Ik heb die onlangs opgegeven 😟 deed mijn uiterste best om mij er door te worstelen maar het lukte niet. Klikt op geen enkel vlak voor mij, ik erger mij aan de gameplay en de personages en het verhaal vind ik totaal niet interessant.
Spijtig wel want Twin Peaks zou een inspiratiebron geweest zijn en daar ben ik grote fan van.
Ik speel niet graag sequels zonder de voorganger te spelen dus AW2 ga ik helaas moeten laten passeren.

De gameplay was wat repetitief, maar ik vond de manier van verhaal vertellen wel leuk. Had deze ooit al geprobeerd op de 360 en het was toen geen match. Ik had gelezen dat deel 2 alles was wat ze met deel 1 wouden doen, maar toen waren ze nog gelimiteerd door hardware en een tijdslimiet om het uit te brengen. Desnoods op youtube een recap filmpje opzoeken van deel 1 he! 😊

De gameplay was wat repetitief, maar ik vond de manier van verhaal vertellen wel leuk.
Daar ben ik ook afgehaakt: ik vond het verhaal en personages wel interessant maar die gameplay was zo saai, clunky en repetitief..
Dankzij de lovende kritieken wel nieuwsgierig naar deel 2. Maar te veel twijfel; ook doordat ik Control ook maar heel mediocre vond.

Idem, in het begin was ik wel mee, maar het is idd heel repetitief en ook gewoon weinig spanning.

resident evil 4 (remake).

Mooi gedaan, maar helaas nog maar een jaar of 2 geleden, de originele opnieuw uitgespeeld (die met de HD graphics op ps4, ook al remake eigenlijk).

Dusja, ik leg hem toch ff aan de kant, het verhaal is nog te vers in mn geheugen.

Terug
Bovenaan