Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Odin Sphere, Okami, Dragon quest 8, devil may cry 3, resident evil 4, final fantasy XII... Jup genoeg ps2-games die er merkbaar beter uitzien.

Spijtig eigenlijk. Switch heeft zoveel interessante games, maar het is zo onnozel underpowered op het moment. Het is 5 jaar geleden sinds de vorige release. Als Nintendo nu eindelijk een serieuze upgrade zou aankondigen met deftige specs en backwards compatible zou ik erop springen.

Maar het is Nintendo, dus straks kondigen ze de Switch plus aan met dezelfde soc gewoon 0,2Ghz overclocked en 80GB ROM ipv 64GB :wallbash:
De Switch Pro geruchten gaan dan ook al even lang mee :LOL:

Maar het is Nintendo dus de kans is zo goed als onbestaande dat er ooit een upgrade komt.

Nog 2/3 jaar trekken en dan op naar het volgende systeem is waarschijnlijker

Nog 2/3 jaar trekken en dan op naar het volgende systeem is waarschijnlijker
Ik ben wel benieuwd wat ze gaan doen. Ik denk dat niemand kwaad gaat zijn als ze beslissen om als nieuwe console gewoon een Switch 2 aka pro te maken, gewoon hetzelfde maar beter. Wat zou je voor de rest nog willen? Het concept werkt en is zeer goe IMO.

Ik ga akkoord dat de Switch zwakker is dan de andere consoles, maar ik ga niet akkoord dat hij “te” zwak is. Zoals al aangehaald door @Bunkerbudy zijn er genoeg games die er beter uitzien dan Pokémon en ook goed draaien, dus het kan zeker wel. Het is gewoon GameFreak die ofwel geen in-house talent heeft, ofwel zegt “het verkoopt toch”.
Daarnaast mag de volgende versie voor mij ook gewoon een Pro of 2 zijn: het concept werkt heel goed, maar de hardware mag zeker vernieuwd worden.

Ik ga akkoord dat de Switch zwakker is dan de andere consoles, maar ik ga niet akkoord dat hij “te” zwak is. Zoals al aangehaald door @Bunkerbudy zijn er genoeg games die er beter uitzien dan Pokémon en ook goed draaien, dus het kan zeker wel. Het is gewoon GameFreak die ofwel geen in-house talent heeft, ofwel zegt “het verkoopt toch”.
Daarnaast mag de volgende versie voor mij ook gewoon een Pro of 2 zijn: het concept werkt heel goed, maar de hardware mag zeker vernieuwd worden.

Goh, je kan het argument maken dat zelfs de beste game op de console nog steeds "ok" draait, maar niet geweldig (BoTW). Veel games draaien goed, maar een serieuze hoop moet het doen met een bedenkelijke framerate of een lagere resolutie. In handheldmode is het dan nog ok, maar op een groter scherm begint zelfs een deftige game zoals MH:Rise een beetje last-gen te ogen.

Concept moet inderdaad niet veranderen maar afgezien van de artistieke games à la Zelda of Mario vind ik dat de ervaring in docked-mode een serieuze hardware-upgrade waarborgt.

En natuurlijk hun shitty joysticks waar men kameraden nog steeds van klagen :D

Red Dead Redemption 2

Net begonnen aan chapter 6 en dit is toch wel een heel sterk spel hoor.
Het heeft een hele tijd geduurd eer ik mee was door de traagheid van de game en de controls maar eens ik een andere ingesteldheid had (niet meer rushen maar gewoon genieten van de muziek, omgevingen en verhaal) liet het me niet meer los. Leuke missies en de relatie met de gangmembers... love it. Ik vermoed dat het einde aan het naderen is, heb heel erg genoten van deze game.

Net begonnen met Horizon Zero Dawn. Grafisch alvast een heel mooi spel.

Ook eens Apex Legends geïnstalleerd, maar denk niet dat ik dat lang ga volhouden.

Goh, je kan het argument maken dat zelfs de beste game op de console nog steeds "ok" draait, maar niet geweldig (BoTW). Veel games draaien goed, maar een serieuze hoop moet het doen met een bedenkelijke framerate of een lagere resolutie. In handheldmode is het dan nog ok, maar op een groter scherm begint zelfs een deftige game zoals MH:Rise een beetje last-gen te ogen.

Concept moet inderdaad niet veranderen maar afgezien van de artistieke games à la Zelda of Mario vind ik dat de ervaring in docked-mode een serieuze hardware-upgrade waarborgt.

En natuurlijk hun shitty joysticks waar men kameraden nog steeds van klagen :D
Van mij mogen ze 'draagbaarheid' achterwege laten en gewoon weer een fixed console met betere specs maken.

Voor portable te zijn koop dan de Switch Lite of New Switch Lite Pro XXL 3DS-U ofzo :unsure:

Nintendo zal altijd een handheld hebben maar voor mij hoeft de primaire console dat niet te zijn

Van mij mogen ze 'draagbaarheid' achterwege laten en gewoon weer een fixed console met betere specs maken.

Voor portable te zijn koop dan de Switch Lite of New Switch Lite Pro XXL 3DS-U ofzo :unsure:

Nintendo zal altijd een handheld hebben maar voor mij hoeft de primaire console dat niet te zijn

Mja, ik heb liever ook een fixed console met betere specs. Ik vrees alleen dat hun game-output dan weer verdeeld zou zijn. Teergeliefde JRPG's die veelal op de handheld gedumpt zouden worden ipv de console. :(

Ben bezig met Cosmic Top Secret. Sprak me aan, zag er absurd uit; Op zich is het spel wel tof, maar die besturing... VERSCHRIKKELIJK! Mocht ik het reviewen, zou het gebuisd zijn puur daardoor. Breekt zowat gans het spel.

Cyberpunk 2077 (PS5) uitgespeeld. Amper bugs tegengekomen. Ik heb mij er enorm mee geamuseerd en ga met plezier nog de resterende zijmissies clearen.

Net begonnen aan Everybody's Gone To The Rapture. Ik stoor me nu al aan het trage staptempo :o

Red Dead Redemption 2

100% story completion. Wat een meesterwerk en een rollercoaster van emoties was me dit.
Prachtig verhaal met stuk voor stuk interessante karakters, graphics die er nog steeds geweldig uitzien, muziek om bij weg te dromen... Bij momenten waande ik me echt in een Tarantino film... Iedereen die het opgegeven heeft na een paar uur (ik was daar eerst ook bij), probeer door te zetten, je zal het je niet beklagen. Voor mij een top 3 game of all time.

Het moment dat Arthur zijn naar het kamp rijdt tijdens de laatste missie... Wow...

Laatst bewerkt:
Begonnen aan As Dust Falls, benieuwd naar het vervolg van de game maar het eerste uur was alvast veelbelovend.

Totaal niet verwacht dat ik deze game ging goed vinden.

Tussen Horizon Zero Dawn door ben ik ook nog begonnen met Stray om eens te testen. Is nog wel koddig en ik krijg er vast mijn 4-jarige voor geamuseerd.

Terug
Bovenaan