Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

GOW: Ragnarok

Ragnarok kinda drags a lot. Tof spel maar het mag wel eens gaan eindigen. En om ragnarok te zijn vind ik het eigl allemaal wel nog chill hoor. Totaal niet het gevoel dat er iets erg staat te gebeuren. Gewoon op avontuur met Kratos en zijn zoon.

Pc port draait wel heel vlot voor een sony game te zijn

F1 Manager 24.

Nog iemand die dit speelt?

Vond het op zich nog best ok, na een aantal keer proberen en een leuke livery voor een eigen team te maken was ik eindelijk wat gelanceerd in een seizoen en 4 races ver, maar het spel zelf heeft het compleet verpest voor mij.

Mijn 1ste piloot is de 3 laatste races er gewoon uitgereden, 2x door Sainz waarvan 1x toen die terug de baan op kwam nadat hij ernaast was gegaan, en de laatste keer door Stroll toen hij hem wou dubbelen. Totaal random gezever, 1 of 2x zulke pech ok, maar 3x na elkaar, terwijl hij telkens mooi in de punten zat?

Gevolg is ook dat ik nu zelfs onderdelen te kort heb.

Nee, weinig zin om door te doen.

Doom 3: Resurrection of Evil op de Nintendo Switch.

Dat spel (Doom 3 + expansions) zal toch voor eeuwig de "vreemde vogel" in heel de reeks blijven, maar ik vind dat toch een sfeervolle en genietbare shooter. :)

Had toch ook de malchance om uitgebracht te zijn rond dezelfde tijd als Half-Life 2 en bijgevolg daarmee hard vergeleken werd... Grappig dat ze in Resurrection of Evil de "Grabber Gun" hebben toegevoegd, wat een "antwoord" leek op de Gravity Gun uit HL2.

Pacific Drive

Survival game waar je met een station wagon van punt a naar punt b probeert te geraken terwijl je rondrijd in een afgesloten stuk land die heel hard aan S.T.A.L.K.E.R doet denken. Nog niet direct overtuigd tbh maar ook nog maar een uur of 2 gespeeld. Ook last van een irritante stutter op pc terwijl ik de game wel perfect kan draaien

GOW: ragnarok

Eindelijk uitgespeeld. Post game doe ik niet meer want daarvoor duurde het me allemaal een beetje te lang. Einde was wel mooi maar
Atreus die gewoon direct terug aanzet terwijl hij juist zijn vader terug ontmoet na het gevecht met Odin was wel wat raar

1000/1000 op Avowed. 2de playtrough op Hard ging vlotter dan verwacht. Wel wat moeten save scummen om het “evil” einde te halen.

Ik zit in een serieuze slump wat betreft gamen. Misschien moet ik mijn aankoopbeleid eens dringend herbekijken, maar het lijkt wel of elke topgame van de laatste tien jaar een third person action game is met RPG-elementjes en EXP.

Daarenboven duurt elke game ontiegelijk lang en wordt die zo uitgerokken dat je op de vijf missies misschien 1 leuke missie hebt die niet een verdoken fetch quest is. Daar heb ik als vader en persoon met meerdere hobby's gewoon geen tijd meer voor.

Enkele maanden terug heb ik Dead Space op de PS3 uitgespeeld en hoewel dit een third person action game is, heb ik deze met plezier uitgespeeld. Want: niet te veel vet aan het verhaal, rechtlijnige niet-open world gameplay, geen EXP,... Het lijkt wel omdat de games van vandaag uitgebreider zijn, dat het me daarom minder boeit. Na een tiental uur ben ik elke nieuwe opgestarte game dan ook beu.

Klinkt dit herkenbaar voor jullie? En zo ja, wat hebben jullie gedaan om dit tegen te gaan of op te lossen?

Ik zit in een serieuze slump wat betreft gamen. Misschien moet ik mijn aankoopbeleid eens dringend herbekijken, maar het lijkt wel of elke topgame van de laatste tien jaar een third person action game is met RPG-elementjes en EXP.

Daarenboven duurt elke game ontiegelijk lang en wordt die zo uitgerokken dat je op de vijf missies misschien 1 leuke missie hebt die niet een verdoken fetch quest is. Daar heb ik als vader en persoon met meerdere hobby's gewoon geen tijd meer voor.

Enkele maanden terug heb ik Dead Space op de PS3 uitgespeeld en hoewel dit een third person action game is, heb ik deze met plezier uitgespeeld. Want: niet te veel vet aan het verhaal, rechtlijnige niet-open world gameplay, geen EXP,... Het lijkt wel omdat de games van vandaag uitgebreider zijn, dat het me daarom minder boeit. Na een tiental uur ben ik elke nieuwe opgestarte game dan ook beu.

Klinkt dit herkenbaar voor jullie? En zo ja, wat hebben jullie gedaan om dit tegen te gaan of op te lossen?
Helemaal herkenbaar, heb dat hier ook al eens zo neergeschreven.

Ik was fan van immense open world games, maar heb daar geen tijd en motivatie meer voor. Alleen al de immense maps met alle icoontjes bezorgen me stress.

Mijn oplossing was ook eerder korte, grotendeels lineaire games met een sterk verhaal en leuke wereld spelen. Zo ook een paar oudere games op pc herontdekt die me echt wel boeiden.

Zeer herkenbaar! Vorig jaar weinig tot niks gegamed, omdat ik het wat beu was. Eind vorig jaar terug plezier gevonden met alan wake 2, wukong en astrobot. Nu recent ac shadows gekocht en vind soms de drang niet om verder te spelen.

Ac shadows, de grote map, alle repetitieve side content, kvind opt moment de goesting nie om er tijd in te steken. De eerste 10 uur waren top en dan begint het saai te worden voor mij. Ik wil dan focussen op het hoofdverhaal, maar al die afstanden die je moet afleggen zijn er dan wat teveel aan.

Mn lesje nu wel geleerd da ik gewoon minder openworld games moet kopen.

Helemaal herkenbaar, heb dat hier ook al eens zo neergeschreven.

Ik was fan van immense open world games, maar heb daar geen tijd en motivatie meer voor. Alleen al de immense maps met alle icoontjes bezorgen me stress.

Mijn oplossing was ook eerder korte, grotendeels lineaire games met een sterk verhaal en leuke wereld spelen. Zo ook een paar oudere games op pc herontdekt die me echt wel boeiden.

Hier ook.
Fan van games à la The Witcher 3, Cyberpunk 2077, Skyrim,....
Maar die games duren allemaal zo lang.

Ik wil terug meer games zoals bv Uncharted, niet te complexe story driven games met hele goede gameplay.

Zeer herkenbaar! Vorig jaar weinig tot niks gegamed, omdat ik het wat beu was. Eind vorig jaar terug plezier gevonden met alan wake 2, wukong en astrobot. Nu recent ac shadows gekocht en vind soms de drang niet om verder te spelen.

Ac shadows, de grote map, alle repetitieve side content, kvind opt moment de goesting nie om er tijd in te steken. De eerste 10 uur waren top en dan begint het saai te worden voor mij. Ik wil dan focussen op het hoofdverhaal, maar al die afstanden die je moet afleggen zijn er dan wat teveel aan.

Mn lesje nu wel geleerd da ik gewoon minder openworld games moet kopen.
De klassieke Ubisoft formule ben ik ook al heel lang beu, goede open world games speel ik wel nog graag maar die zijn eerder zeldzaam.

Er zijn toch ook nog genoeg top games die niet open world zijn en 100 uur duren, 2 van mijn favoriete games vorig jaar waren bv Silent Hill 2 remake en Warhammer 40K: Space Marine 2 en de game die vorig jaar de meeste awards heeft gewonnen was Astro Bot.

GoW Ragnarok nog net op tijd platinum kunnen halen voor abonnement afliep. Wel de 2 grote post game bazen op easy moeten zetten.
Vond het beter dan de vorige GoW eigenlijk. Verhaal niets spectaculairs maar wel leuke setting en prachtige gebieden. Lore en dialoog gewijs toch zeer knap, denk zelfs beste dat ik al gezien heb in een spel. Mimir of u companion die verhalen vertellen (er lijkt geen einde aan te komen) als je het varen bent met boot of op slede zit. Maar ook veel situationele dialoog, oa paar keer onder mijn voeten gehad dat ik te veel loot zoek :biglaugh: Wel soms te hedendaagse praat dat niet altijd past in die omgeving imo. Humor vond ik ook wel goed zitten, de riddle dialogen waren heerlijk, met de afsluiting post-game, vind het top als ze weten wanneer serieus te moeten zijn.
Jammer genoeg is combat het zwakke punt, vrij laffe moeilijkheid. Moeilijkheid komt 9/10 keer door vechten tegen meerdere tegenstanders. Aanvallen die komen van een vijand ergens off screen of omdat je ze niet ziet door alle effecten en ook omdat Kratos zelf zo groot in beeld komt, nog een vijand in u vizier en er schiet niet veel meer over. Ook de gele en rode cirkels zijn zeer inconsequent, ene keer moet je nog 3 seconden wachten, bij andere vijanden heb je nauwelijks tijd om te reageren, de timing window voor u block of evade is ook wel zeer klein soms. Spel blinkt imo uit in 1v1 gevechten, ook die challenges waren wel leuk. Ook veel gevechten op een te klein gebied en worstelen met de camera was vaak frustrerend. Gear en armor systeem blijft net zoals bij oude game wat raar, stoort me enorm dat je stats en effects niet apart kan kiezen. Wel leukere combinaties mogelijk met perks en effecten maar sommige unlock je dan weer zo laat in game dat je er eigenlijk ook niet veel meer aan hebt. (en het overdreven geweld hoeft voor mij ook niet)

Ik had een vier of vijftal uur Oblivion gespeeld en... ik verveelde mij dood 😮
In tegenstelling tot 20 jaar geleden lijk ik hier geen geduld meer voor te kunnen opbrengen.
Ben uit nieuwsgierigheid dan Clair Obscur beginnen spelen en holy shit, na 10 uur spelen ben ik weggeblazen door hoe ongelofelijk goed dit is.

Juist nog eens door The Last of Part II gegaan. Op ps5 pro. Blijft toch geweldig verhaal, gfx en beleving.
Hoe heel de wereld is gebouwd in detail.
Het detail in de personages en hun bewegingen.

NG+ begonnen op Ghost of Tsushima. Was augustus geleden, dus toch weer serieus zoeken met dat je alle wapens en perks meteen krijgt. :crazy:

Juist nog eens door The Last of Part II gegaan. Op ps5 pro. Blijft toch geweldig verhaal, gfx en beleving.
Hoe heel de wereld is gebouwd in detail.
Het detail in de personages en hun bewegingen.
Ik ben ‘m aan het spelen op PC (is wel pas mijn eerste playthrough). Is inderdaad wel een topgame en zeker op vlak van animaties en dergelijke ja.

Darksiders 3 op ps4. Duurde een tijdje vooraleer ik in de game kwam, maar vind het wel een leuke game.
Wel niet zo sterk als zijn voorganger

Terug
Bovenaan