Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Ghost of Yotei, enkele weken terug uitgespeeld. Was weet een prachtige ps exclusive, maar tshushima was voor mij meer memorabel. Ik had na AC shadows snel beu te geraken, schrik dat ik het thema wat beu was geworden. Maar Yotei is wel op alle vlakken beter. Maar nu toch even geen samurai games meer voor mij.

Net MGS Snake eater uitgespeeld. Had het origineel nooit gespeeld en wist bitter weinig van de MGS reeks. Ooit wel MGS 1 op ps1 gespeeld en MGS v op de ps4. Maar nooit meegeweest met het hele verhaal. Nu met de Snake eater remake het ideale moment om de reeks opnieuw te ontdekken. Verhaal en gameplay is van deze Snake eater toch wel geweldig, ook voor een oude game. En volgende game op het lijstje zal waarschijnlijk MGS V zijn.

Dit weekend Lies of P basegame uitgespeeld nadat hij gratis was op te pikken in Playstation plus.

Ik keek heel erg uit naar het spelen van deze en heeft absoluut niet teleurgesteld. Fantastisch verhaal en zoveel mogelijkheden naar equipment. Moeilijkheidsgraad had ik toch wel de indruk dat het moeilijker was dan de "echte" souls, of toch zeker op de ingestelde moeilijkheidsgraad. Kan ook zijn omdat er andere mechanics aan te pas komen. Boss health regeneration, guard regain om zelf terug te healen en grote focus op perfect parry waar ik nog altijd heel veel moeite heb.

Ergens midden de game toch geplooid en naar lagere moeilijkheidsgraad gegaan en dan nog eens verlaagd in de laatste chapter. Mechanics waren interesssant en promoot echt een aggressieve playstyle. Beetje combinatie Dark Souls waar je geduldig moet zijn en sekiro waar de actie nooit stopt. In ieder geval, een echte aanrader. Kijk uit naar de DLC eenmaal die ook in promo komt

Net alan wake 2 uitgespeeld! Wel een meeslepend singleplayer verhaal! 😃
Ik moet wel toegeven dat ik nu het wel genoeg vind, en geen zin heb om nog eens aan de the final draft te beginnen :/.
Misschien ooit nog es op story ofzo.

Titanfall 2

Altijd geweten dat dit spel zeer hoog stond aangeschreven onder de FPS liefhebbers en nu met Black Friday sales toch maar is op de kop getikt voor nog geen 5 euro.

Voorlopig begrijp ik volledig waar de liefde vandaan komt. Spel is echt een ode aan het genre.

Ben nog niet zo ver gevorderd dus kom hier zeker nog op terug.

FF bezig geweest met Sonic Frontiers maar is helaas mijn game niet. Val er letterlijk in slaap van en vind het ja niet echt tof, lege openworld, controls vind ik ook slecht, bepaalde dingen in de game snap ik echt waar ze naartoe willen, combat, enemies, platforming trekt ook op niet veel... Heb het geprobeerd maar is niks voor mij.. Is nog enkele dagen te spelen via PS+ Extra maar goed wou het eigenlijk uitspelen maar kga er mijn tijd niet meer insteken en op naar een andere game.. Zijn echt maar weinige games dat ik niet uitspeel maar dit zal er eentje van zijn. Kortom beter tijd steken in leukere dingen dan tegen u goesting iets doen?

Hyrule Warriors uitgespeeld. Niet alle side content meegepikt maar wel een zeer groot deel. Geen zin om nog alle character skills verder te grinden/unlocken na het beaten van de final boss.

Echt zeer coole game. Leuke prequel die toch mooie verwijzingen heeft naar de botw/totk games. Ik ben niet echt superdiep in lore in general maar dit is voor mij net de juiste hoeveelheid om interessant te vinden. Really enjoyed this one! (Iets meer dan 30u erin gestoken, nu op naar metroid denk ik)

Bezig met Marvel Cosmic Invasion! Net zoals Streets of Rage 4 en TMNT Shredder's Revenge brengt Dotemu me toch weer goed terug naar het lunapark jaren 90!

Nog eens door The Walking Dead collectie van Telltale aan het gaan. Ondanks de ouderdom blijven ze één van m'n favoriete story driven games. 🤩

Titanfall 2 uitgespeeld. Topspel. Verwachtingen lagen hoog (want 'overwhelming positive' op Steam) maar zijn eigenlijk volledig ingelost. Is duidelijk een spel dat gemaakt is door mensen die erg veel ervaring hebben met (en liefde voor) het FPS-genre. Want het allerbelangrijkste - de wapens - klopt gewoon. Die voelen 'punchy', klinken goed, zien er vet uit,... Helemaal zoals het hoort. Het verhaaltje is flinterdun maar perfect, de interacties met je Titan (die ook fungeert als sidekick) zijn leuk, level design is goed,... Niet alles is weliswaar perfect. De combat met je Titan voelt soms wat chaotisch (omdat je ook weinig tijd krijgt om elke afzonderlijke load-out onder de knie te krijgen), iéts meer variatie in vijanden had misschien ook gemogen, dat wallrunnen is zeker in het begin iets té aanwezig,...

Desalniettemin: topspel. En dat voor een game die ondertussen tien jaar oud is.

Titanfall 2 uitgespeeld. Topspel. Verwachtingen lagen hoog (want 'overwhelming positive' op Steam) maar zijn eigenlijk volledig ingelost. Is duidelijk een spel dat gemaakt is door mensen die erg veel ervaring hebben met (en liefde voor) het FPS-genre. Want het allerbelangrijkste - de wapens - klopt gewoon. Die voelen 'punchy', klinken goed, zien er vet uit,... Helemaal zoals het hoort. Het verhaaltje is flinterdun maar perfect, de interacties met je Titan (die ook fungeert als sidekick) zijn leuk, level design is goed,... Niet alles is weliswaar perfect. De combat met je Titan voelt soms wat chaotisch (omdat je ook weinig tijd krijgt om elke afzonderlijke load-out onder de knie te krijgen), iéts meer variatie in vijanden had misschien ook gemogen, dat wallrunnen is zeker in het begin iets té aanwezig,...

Gewoon effkes quote om te quote, moest er nog volk twijfelen. Ik herspeel hem ondertussen jaarlijks wel.

Ot: Terug naar The Guiding Lands getrokken, en de laatste stretch van Monster Hunter World begonnen. Dus ik vermoed nog een dikke 200u te gaan.. als ik het al ooit beu geraak.

StS ook weer de dailies bezig. Nog zo'n game dat gewoon niet beu te spelen valt.

En toch maar Absolum gekocht voor co opke te spelen met mijn broerke. Enorm coole en vooral mooie game. Buiten die zijlingse extra progressie(unlock extra hp, extra life etc etc) die te unlocke valt bij ondertussen elke lite.

En toch nog steeds ondergewaardeerd, als in 'veel mensen hebben het nog niet gespeeld', maar ik heb werkelijk nog nooit een negatieve reactie gelezen! Een van de meest gestroomlijnde, leukste single player ervaringen die ik me kan herinneren. Zou hem ook nog eens moeten herspelen. Een beetje aan de korte kant, wat ik alleen maar als een nadeel ervaarde omdat ik mij er zo mee amuseerde.

Lego Horizon adventures

Teleurstellend en saai voor een lego videogame.
Veruit de zwakste lego game die ik al heb gespeeld. Het is ook niet lang maar dan nog moeite moeten doen om te blijven spelen.
Hopelijk dat de Lego games terug keren naar de vorige formule voor de opkomende Batman game

Holy shit wat

Banjo-Kazooie als twaalfjarige is een van mijn core memories

Edit: en toen zag ik dat dit in Dreams was 🥲 wel zeer indrukwekkend in dat geval.

Hades 2 die even verslavend werkt voor mij als zijn voorganger. Iedere dag toch minstens 1 run proberen. Ik geraak toch al telkens vlotjes tot bij de eindbaas maar nog geen succes.

Gonna get that Chronos...

Hades 2 die even verslavend werkt voor mij als zijn voorganger. Iedere dag toch minstens 1 run proberen. Ik geraak toch al telkens vlotjes tot bij de eindbaas maar nog geen succes.

Gonna get that Chronos...
Ik wacht geduldig, ale ok misschien niet zo geduldig, tot hij op de PS komt

AC Mirage. Die stem van Roshan begint wel op mijn zenuwen te werken. Precies alsof die dagelijks 2 pakjes groene st michel rookt... :unsure: Anders wel een leuke game tot nu toe.

Terug
Bovenaan