Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Fable Anniversary is bij deze uitgespeeld.
+ Nostalgie
+ Keuzes maken
+ Vooruitstrevend voor een game uit 2004
+ Humor
- Combat is wat gedateerd
- Storyline is basic

Ondertussen 4u ver in Shadow of War. Ik kon me de eerste quest nog herinneren dus ik moet deze reeds gespeeld hebben en toen opgegeven. Na een uur spelen had ik bijna hetzelfde gedaan maar toen begon het opeens te klikken, ondertussen 4u ver en wat een game!
Het combat systeem is zo goed eenmaal je het een beetje onder de knie krijgt. De omgevingen zijn ook prachtig en het verhaal is sterk.

the simpsons: hit and run. enkel spijtig van het ambetante nucleair powerplant level. verpest het weer voor me, geraak er niet voorbij door de slechte PC controls.

wel een leuke en luchtige game!

RDD2, naar het einde was het beste van het spel er toch wat af. Moet nu nog wel dat after ding nog spelen.
Bijlange niet alles gedaan, denk vanaf de helft alleen maar het verhaal gedaan. Sinds maand of twee veel minder tijd om te gamen ook. En net dat spel pakt wel veel tijd in beslag. Een van de betere games die ik al gespeeld heb.

Ghost of Tsushima uitbreiding uitgespeeld en nu terug aan de Legens mode bezig.

Blijft een geweldig spel!
In een jaar zonder the Last of Us 2 (dat mij niet boeit) was dit vlot GOTY geworden.

ben begonnen met de digitale versie van gloomhaven. Een 6 tal quests gedaan. Speel het alleen, met 2 chars. In de boardgame is dat goed te doen maar ik word precies afgestraft, en heb vaak onvoldoende kaarten om de laatste mobs om te leggen. Speel met een lvl2 cragheart en een lvl4 brute. Is de digital bedoelt om met al de 4 chars aan de slag te gaan? vooral al die shielded enemies, en het weinige aan penetrate attacks, maakt dat ik erg vaak op men doos krijg.

Far Cry 1 en 2 heb ik nooit gespeeld. Mijn eerste ervaring was met FC3 en Vaas blijft een topper! Blood Dragon was een zalige DLC, '80s all over the top :D
Dan de sprong gemaakt naar FC5 en later New Dawn. De setting van beide vond ik wel heel leuk. Hier is het zo een beetje you love it or hate it bij de mensen imo.
En daarna Primal uitgespeeld. Is ook wel eentje die op zichzelf staat. Zeer amusante en originele setting :D

Ben wel benieuwd naar FC6!

Hoofdverhaal en ongeveer alle sidequests van Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin uitgespeeld.
Licht en luchtig, nu nog wat postgame content afronden, eieren verzamelen en wat Monsties opleren.

Cyber Shadow uitgespeeld. Erg leuk (ik vond Shovel Knight uiteraard ook tof). Laatste levels en eindbaas waren nog best uitdagend.

The Ascent, alle main en side missions gedaan. Jammer van die paar gebugde achievements. Voor de rest echt een top spel, laat het vervolg maar komen.

Een bepaalde achievement ivm Bohemen gehaald in Crusader Kings 3: is een interessante run geworden, aangezien Bohemen met interessante succesierights begint (House Seniority, dus oudste van de familie erft alles). Daardoor kon ik wel wat titels verzamelen, maar de constante independence en liberty wars bij elke successie was ik wel kotsbeu. Dus zodra de achievement er was ben ik ermee gestopt.

Psychonauts 1 in aanloop naar den 2, kmoet echter wel zeggen dat ik hem precies wel echt heel beu ben halverwege.
Begon zeer leuk en chill, maar wordt heel snel heel repetitief wel en niet meer zo grappig als dat het begon.

Ligt dit aan mij? :oink:

Xenoblade Chronicles op Switch. Kreeg heel veel goede reviews en aangezien ik graag JRPG's speel niet getwijfeld. Verhaal is heel goed maar de gameplay begon mij ferm tegen te steken na een twintigtal uur. Het vechtsysteem is constant hetzelfde, niet actievol zoals in Tales maar ook niet turn based zoals Dragon Quest, maar gewoon telkens dezelfde arts die je moet upgraden zonder nieuwe te unlocken en ze 1 per 1 selecteren tijdens een gevecht terwijl je wacht tot de cooldown gedaan is. Dan maar op easy verder gespeeld omdat ik wel wou weten hoe het verhaal afliep. Nu nog de extra story doen!

Ondertussen 26 uur ver in Shadow of War. Een game waar ik maximuum 10 uur speelplezier van verwacht had maar niets is minder waar.
Sommige zaken doet het gewoon zo immens goed.

+ Combat na 26u nog steeds indrukwekkend
+ Nemesis systeem is één van de beste uitvindingen van de laatste jaren
+ Orcs zien er magnifiek uit, elk met hun eigen sterktes en zwaktes
+ Gear is goed uitgewerkt, anders dan meeste RPGs
+ Fortress fights zijn geweldig
+ Boss fights

- Clunky movement tussen gevechten door, rollen in plaats van springen als je dicht tegen de rand staat, volgen van NPCs tijdens quests is frustrerend, te weinig ruimte voor free movement die AC wel heeft. Constant muren opklimmen terwijl dit niet de bedoeling is, enz...
- Mappen zien er gelijkaardig uit, weinig verschillen.

Ben op dit moment lvl 37 en heb iets meer dan 60% van de game gespeeld, max lvl is 80 maar daar raak ik hoogstwaarschijnlijk niet. De main quest zal zeker afgewerkt worden maar daarna stopt het voor mij. Ik hoop nog een 14tal uur te spelen.

Terug
Bovenaan