Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Xenoblade Chronicles op Switch. Kreeg heel veel goede reviews en aangezien ik graag JRPG's speel niet getwijfeld. Verhaal is heel goed maar de gameplay begon mij ferm tegen te steken na een twintigtal uur. Het vechtsysteem is constant hetzelfde, niet actievol zoals in Tales maar ook niet turn based zoals Dragon Quest, maar gewoon telkens dezelfde arts die je moet upgraden zonder nieuwe te unlocken en ze 1 per 1 selecteren tijdens een gevecht terwijl je wacht tot de cooldown gedaan is. Dan maar op easy verder gespeeld omdat ik wel wou weten hoe het verhaal afliep. Nu nog de extra story doen!
Ik heb net hetzelfde gevoel bij het spelen ervan. Heb het na een uur of 25 even opzij gelegd omdat ik de gevechten echt beu was, zo eentonig.

12 minutes is echt goe!

Psychonauts 2 binnenkort ook eens aan beginnen. Was aan den eerste begonnen net ervoor, maar die begon wat tegen te steken ongeveer halfweg.
Ik vond 12 minutes wat repetitief, maar dat is de bedoeling natuurlijk met dat spel 😀

P2 is wel goed, eerste nooit gespeeld.
Werden daar ook zoveel tussenfilmkes in afgespeeld?

Ik vond 12 minutes wat repetitief, maar dat is de bedoeling natuurlijk met dat spel 😀

P2 is wel goed, eerste nooit gespeeld.
Werden daar ook zoveel tussenfilmkes in afgespeeld?
Ja is wat de bedoeling inderdaad, is wel meer aanwezig als je even vast zit, al je alles vlot vind of relatief vlot valt dat best goed mee vond ik.
En ja de eerst had ook vaak filmpjes en coversaties.

Update Blasphemous: Is echt een spel dat ik moeilijk vind echt leuk te vinden.
De wereld is prachtig gemaakt , "dat pixel art tho!" maar echt die gameplay voelt zo primitief.

De moeilijkheid komt in dit spel gewoon van uit het gevecht met de controls en timing die vaak zo wisselvallig is.
Had hier persoonlijk veel meer van verwacht en weet zelf niet of ik hem ga uit spelen op deze manier.

@bunkerbudy Blasphemous is echt wel een fantastische soulslike metroidvania. Eens je de timing van de combat wat door hebt, is het een plezier om te spelen. Grote samenhangende wereld, uitdagende bosses en platforming stukjes en voor mij zzer leuke gevarieerde combat met je verschillende magic en skills en nig eens 2 gratis deftige dlc's!

Aanrader wat mij betreft!

@bunkerbudy Blasphemous is echt wel een fantastische soulslike metroidvania. Eens je de timing van de combat wat door hebt, is het een plezier om te spelen. Grote samenhangende wereld, uitdagende bosses en platforming stukjes en voor mij zzer leuke gevarieerde combat met je verschillende magic en skills en nig eens 2 gratis deftige dlc's!

Aanrader wat mij betreft!
Ik heb gisteren avond laat nog mijn probleem ontdekt. Als je blocked voor een parry te doen, moet je echt pal in het gezicht staan van de aanval. Ik hou graag mijn afstand wat, cuz hitboxes... maar de hitbox op de block is ook niet 100% correct. Ook al raakt de aanval je block op het scherm, het hit niet altijd, maar jij zelf wordt dan weer wel geraakt... Gewoon een stap dichter zetten was effectief, er waren zelf 2 mobs waarvan ik dacht dat ik ze niet kon blokken, blijkbaar wel... gewoon dichter staan. Zo zaken vind ik wel jammer, als een hit wel registreerd, maar een block niet... is een flaw IMO. Los daarvan, want hier kan ik me nu naar aanpassen en zal da probleem niet meer ondervinden nu. Platforming in deze metroidvania vind ik wel wat aan de cheape kant, en als ik eens online kijk is dat precies wel een algemene mening van heel veel mensen die hem speelde. Ik vind het zeker geen slecht spel, maar het klikte met mij gewoon niet 100% nog steeds niet tbh... buiten dan de art en sfeer van het spel, die vind ik een dikke 10/10 combat en alles er rond vond ik een 6/10 maar nu ik weet waar de fout lag (al dan niet mij of het spel zijn fout) zou ik nog durven zeggen combat en platforming 7/10 ish. Dit zijn ook gewoon maar mijn observaties en ik heb toch wel al redelijk wat Souls en metroidvania ervaring ondertussen. Souls games, Sekiro etc included speel ik met 2 vingers in de neus uit en parry ( wat in DS veel strakker time window heeft) is gewoon een tweede natuur. Dus ik vind het wel moeilijk in te beelden dat de problemen die ik hier had aan mij lagen. Zeker omdat ik zie dat door gewoon dichter te staan ik de blocks 100% heb elke keer. Blasphamous time window van blocks is imens groot en valt amper te missen. Tenzij je blijkbaar te ver staat voor te blocken, maar niet te ver voor de slag op te vangen met je gezicht... dat en soms beetje rare hitboxes, en dat bedoel ik niet alleen in de negatieve zin, soms raken dingen je die je niet raken, maar soms wordt je niet geraakt terwijl je ziet dat je het net gefacetanked hebt. Die zaken + platforming kan ik het kwa gameplay toch niet aanraden als een suuuuper goeie metroid vania IMO. Dan toch liever een Salt and Sanctuary om het best aansluitende game in genre als voorbeeld te geven, of Hollow Knight...

Fantastisch was misschien wat te positief uitgedrukt maar vond hem wel zeer goed. Ik volg je kritiek wel. Voor mij klikte het opeens en heb er dan veel plezier aan beleefd. De platforming is echt wel genadeloos maar ook dat heb ik leren appreciëren. Heb frustratie gekend bij dit spel maar achteraf gezien ook van genoten. Nuja elk zijn ding he. Ik vind deze wel beter dan S&S. uiteraard niet als HK.

Ontopic: The Witness nog eens. Deze keer voor 100% gegaan, incl de obelisken dus. Wat een game... nog steeds. Eigenlijk is dit de metroidvania onder de puzzelgames. -> Wereld is vrij te verkennen maar om in de niet afgesloten gedeeltes te komen moet je kennis vergaren. (regels van de puzzels begrijpen) (~ vaardigheden krijgen in metroidvania's). Ik ken geen enkel puzzelspel met dit concept. Heel misschien Riven maar is toch nog niet hetzelfde.

Hopelijk is Jonathan Blow zijn volgende spel wat sneller klaar.

Laatst bewerkt:
Metro Exodus compleet edition. Onlangs dit spel gekocht voor PS5, ik denk dat ik nu drie kwart in het verhaal zit. Leuk spel, maar voor een Next Gen titel vind ik het spijtig dat er Bugs in het spel zitten, zoals wanneer je iemand neerschiet, zijn pet blijft zweven in de lucht of je loopt door een Container, waar dat je eigenlijk tegen de rand van de Container zou moeten aanlopen. En gisteren viel ik tussen twee planken naar beneden en had geen mogelijkheid om er uit te komen.... dus terug naar menu en herladen :-(.

Fantastisch was misschien wat te positief uitgedrukt maar vond hem wel zeer goed. Ik volg je kritiek wel. Voor mij klikte het opeens en heb er dan veel plezier aan beleefd. De platforming is echt wel genadeloos maar ook dat heb ik leren appreciëren. Heb frustratie gekend bij dit spel maar achteraf gezien ook van genoten. Nuja elk zijn ding he. Ik vind deze wel beter dan S&S. uiteraard niet als HK.
Iedereen ervaart een spel ook anders eh natuurlijk. Ik ga ook niet zeggen dat ik het haat en verschrikkelijk vind, maar wel af en toe eens frustrerend en gewoon niet altijd om de juiste redenen jammer genoeg. Ik geef ook niet af hoor, tis niet dat ik vast zit in het spel, ik ga gewoon lekker door en wie weet wat het verder nog brengt... Maar ik geef toe dat ik wel beetje teleurgesteld was hier en daar in het spel en hogere verwachtingen had.

Dit weekend gestart met Divinity Original Sin 2 :unsure:

Al een paar keer opnieuw begonnen. :unsure: Kan maar niet beslissen wat voor character ik wil spelen.
Vind de camera wel maar lastig op de ps5 maar dat ligt meer aan mij. Isometric camera speelt voor mij gewoon beter op de PC ipv het grote scherm.

Terug
Bovenaan