Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Enige single players games die ik speel zijn simulators.

Fishing planet / fisher online.
Gas station simulator

Maar ben altijd een online gamer geweest ook al ben ik 30, toch hou ik er wel van.
Buiten dat toxic gedoe geniet ik wel ervan. Kan nog aardig mee ook eigenlijk.
Ik heb tot mijn 25e ook 80% online gespeeld hoor,
Global Elite op Cs Go
Platinum op LoL
Semi Prof op Fifa

Toch had ik zelfs na gewonnen wedstrijden vaak het gedacht 'had ik maar een uur op het gemak een sp game gespeeld'
Met ouder worden kwam dat gevoel meer en meer zelfs. Ik ben dan nog iemand die nooit zal ragen of klagen op andere spelers, enkel op mezelf.

Mass effect legendary edition: Begonnen met de eerste maar damn de gezichten, camera en dialoog kan soms wel cringe zijn.

The Artful Escape: Gewoonweg wow! Had ik hem eerder gespeeld dan was het game of the year voor 2021 geweest. :love: Via gamepass kunnen spelen maar ga dit gewoon nogmaals op steam kopen omdat het zo goed was. :bow:

Bezig aan Far Cry 5 op PS4Pro. Je mag zeggen dat de Far Cry's herhaling zijn en steeds teren op dezelfde formule, maar fuck it zeg, het blijft toch kwaliteit en schitterend qua gameplay. Heb pas ook Days Gone gespeeld, toch vergelijkbaar qua wereld en stijl, en wanneer je dan die wereld vergelijkt met dit, dat is dag en nacht verschil. Zoveel te doen, zoveel interactie, de map die uitnodigt om te voet te gaan ipv alles te rushen. Fun tot en met.

net dat spookhuis gedaan, toch zalig die details daarin, en op het einde nog dat rood ballonnetje van It, loved it

Enige puntje van kritiek is dat de enemy's nogal chaotisch opduiken overal, vaak zijn gevechten daardoor onoverzichtelijk. Maar dat hoort ook wellicht bij de chaos die de game wil uitstralen.

Control eindelijk uit :)
Blijf bij mijn eerder standpunt: heel cool in't begin maar de wow factor neemt imo te snel af. Wapen zijn (zelfs met mods) underwhelming, weinig variatie in wapens, verhaal is niet zo boeiend en niet zo geweldig gebracht. Uiteindelijk kwam het vooral neer op objecten gooien naar eender wie in beeld kwam en bijgevolg ook alle punten van uw talent tree daar in dumpen.

Nog eens door mijn "ooit gestartte maar niet uitgespeelde games" aan't gaan en South Park: Fractured But Whole terug opgepikt.
Geen idee waarom ik die links heb laten liggen. Stick of Truth vond ik geweldig en FBW lijkt gewoon op datzelfde elan verder te gaan. Aangenaam tijdverdrijf, niet meer, niet minder.

Control eindelijk uit :)
Blijf bij mijn eerder standpunt: heel cool in't begin maar de wow factor neemt imo te snel af. Wapen zijn (zelfs met mods) underwhelming, weinig variatie in wapens, verhaal is niet zo boeiend en niet zo geweldig gebracht. Uiteindelijk kwam het vooral neer op objecten gooien naar eender wie in beeld kwam en bijgevolg ook alle punten van uw talent tree daar in dumpen.

Nog eens door mijn "ooit gestartte maar niet uitgespeelde games" aan't gaan en South Park: Fractured But Whole terug opgepikt.
Geen idee waarom ik die links heb laten liggen. Stick of Truth vond ik geweldig en FBW lijkt gewoon op datzelfde elan verder te gaan. Aangenaam tijdverdrijf, niet meer, niet minder.
South Park games :love:

Ik moet zeggen: TFBW had alles om beter te zijn dan Stick of Truth, maar ik denk toch dat ik meer genoten heb van Stick of Truth. Misschien omdat het toen nieuw was, en misschien spreekt de fantasy setting mij meer aan (alhoewel ik wel voor beide ben). In ieder geval wel een heel tof spel!

SoT & TBW zijn voor mij twee fantastische games. Ik hou ook wel van South Park.

De combat in TFBW is wel vele malen beter vind ik persoonlijk en de DLC's zijn minstens even goed als de base game. SoT is op het moeilijkste niveau nog steeds heel makkelijk en eenmaal uitgespeeld is er nog weinig te doen.

Beide spellen 3 keer uitgespeeld, er is ook sprake van een 3e game. Alleen ben ik niet zeker wat ze hier gaan uitvinden. Covid is natuurlijk een kanshebber maar iets zoals de fantasy (GoT & LotR) en superhelden (Marvel & DC) is moeilijk te vinden.

Ik moet zeggen: TFBW had alles om beter te zijn dan Stick of Truth, maar ik denk toch dat ik meer genoten heb van Stick of Truth. Misschien omdat het toen nieuw was, en misschien spreekt de fantasy setting mij meer aan (alhoewel ik wel voor beide ben). In ieder geval wel een heel tof spel!
De fantasy setting vind ik zelf ook nog net iets leuker. Nu ik FBW wat meer heb gespeeld en terug wat info over SOT gezocht: de combact is wel zwaar veranderd. In FBW hebt ge die grid waarop ge zit en moet ge veel meer rekening houden met positioning.
De combat in TFBW is wel vele malen beter vind ik persoonlijk en de DLC's zijn minstens even goed als de base game. SoT is op het moeilijkste niveau nog steeds heel makkelijk en eenmaal uitgespeeld is er nog weinig te doen.
Beide toen back to back gespeeld/beginnen spelen en ik denk dat dat de reden was waarom ik heb FBW heb laten liggen: de overgang van combat systeem lag me niet. Nu vind ik die wel leuk, veel tactischer.

Death’s Door (Switch)

De game had leuke gameplay, leuke art-style, degelijke combat, zeer aangename muziek en origineel verhaal en toch vind ik het maar een "OK" game. Geen idee waarom... Heb het uitgespeeld incl de extra boss maar heb geen intentie om het secret ending te unlocken.

Xenoblade Chronicles: Definitive Edition (Switch)

Ben nu zo een 20 uur bezig. Leuk verhaal, leuke setting, goede combat, epic soundtrack :thumb:

Final Fantasy 7 Remake (ps5)
Staat al heel lang op 't virtuele schap. Ik heb nooit iets met FF gehad, maar de afgelopen jaren heb ik wel wat meer games genre JRPG gespeeld, en die zijn me steeds bevallen. Dus deze kan me misschien ook verrassen, al heb ik de originele nooit gespeeld.

Guardians of the Galaxy op ps5.

Mooi spel, maar tegenwoordig ben ik niet meer voor die extreme story driven games. Het voelde meer aan als een film waar je tussen de scenes een klein stukje moet vechten of platformen.. Hetzelfde gevoel als bij de FF7 remake. Ik vond de laatste chapters wel een pak beter worden, mss omdat het meer gameplay werd.

Solide 7,5/10.

De Monark-demo die pas op PSN uit is. Gemaakt door ex-SMT devs, dus ik was wel enthousiast

Vrij teleurgesteld eerlijk. Sommige verhaal-aspecten en het hele Ego-ding zien er interessant uit, maar de omgevingen en characters zien er zo generisch uit. De hele game ziet er uit als een ps2/ps3-game... Als je stijl hebt gelijk de persona of SMT-games dan vind k het niet zo erg, maar dat is er ook al niet. Gameplay/battles zien er uit als een slap afkooksel van trails of cold steel.

Niet elke JRPG moet het budget hebben van een FF, DQ of Tales. Deftige artstyle/visuals kan ook met een krapper budget gedaan worden.

Ik zal maar hopen dat SMT5 een pc-release krijgt dit jaar. Ik zou een gat in de lucht springen als Atlus eindelijk Persona 3 port naar PS4/PS5/PC... Of eventueel P4 Golden naar ps4/ps5, dan doe ik nog eens een platinum run :D

Maandje gamepass en goed verslingerd aan Crackdown 3.
Echt geen AAA/uitzonderlijk fantastische game. En het is lang niet wat ze ooit projecteerden als volledig verwoestbare wereld met de cloud tech etc. Maar voor mijn monkeybrain dat toch wel een serieus zwak heeft voor alles wat maar een beetje platformer is(buiten puzzle platformers) is deze cheesy open world game wel enorm leuk om elke avond een uurtje met te ontstressen. Simpel orbs zoeken en de stad herroveren op de zachtste moeilijkheidsgraad terwijl Terry Crews er af en toe een "Yo momma" uit spuugt en ik een baddie van een gebouw pummel. Fantastisch.

Voor te stressen nog steeds Hunt Showdown en als roguelite van het moment Dead Cells.

Vrijdag AC Valhalla eindelijk uitgespeeld nadat ik in november een nieuwe playthrough gestart was. Toen het spel uitkwam er ook al een 60u ingestoken en ben nu volgens ubi connect in totaal op 180u gestrand. 🤦🏻‍♀️

liep ferm achter. Metroid Dread eindelijk kunnen spelen. Was de eerste Metroid die ik ooit heb gespeeld. In het begin was het wat haat/liefde, maar na de 2de playthrough. echt "into" it, beste Switch game imo.

Ghost of Tsushima met de iki island expansion op PS5 uitgespeeld.
Topgame!
Lang geleden dat ik nog zo'n goed spel gespeeld heb.

Nu begonnen aan FF7 remake op PS5.

Ben gestart met Football manager 22, ik heb nog nooit zolang gegamed op een game :eek:
Wel wat zoeken wat alles doet en hoe tactics te maken en spelers te zoeken.
Ook zo game dat je rustig naar iets kan kijken en spelen.

Terug
Bovenaan