Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Ik heb gisteren Shadow Man remastered uitgespeeld op PS4, wat een schitterend spel. Toen het origineel uitkwam was ik overweldigd, en zat ik al redelijk snel helemaal vast, in een tijdperk dat ik geen internet had. Nu voor het eerst uitgespeeld, en ondanks dat het op een aantal vlakken echt erg verouderd is, is dit voor mij toch een dikke 9/10. Het verhaal, de sfeer en de soundtrack zijn geweldig, zulke spellen maken ze niet meer. Is eigenlijk ook een van de allereerste 3D metroidvania's.
Nightdive Studios hun werk is... *chef's kiss*

Ik kijk uit naar hun System Shock remake!

Persona 5 royal. 2 jaar nadat ik het gekocht had op launch. Ik had de eerste 3 uur indertijd gespeeld, maar kon mezelf niet door-pushen omdat ik zo familair was met het verhaal/characters/gameplay... Eindelijk doorgepushed en toch blij dat ik het gedaan heb.

Zoveel nieuwe mechanics, nieuwe dungeon, characters... Dat einde gaf me toch wel "de feels man"

Maruki is een slechterik die toch even bleef hangen in men gedachten. Niet de typische god of bad guy die neerbuigend met eenv evil laugh alles dood wilt of de wereld wilt herschapen.

Zelfs op de laatste avond voor "de big fight" komt hij heel chill bij u aankloppen en zegt hij zo "komaan bro, let's not fight <3 Join me pretty please?

Doet me toch echt hopen dat we P3/P4 een release zien krijgen op ps4. Deze soundtrack is een bop, maar P4's poppy soundtrack en die "urban-soundtrack" van p3 hoor ik nog liever.

En verrassend genoeg een "makkelijke" platinum. Heel blij dat ge niet alle confidants moet maxen, elk boek lezen en van die prul. Kunt ge lekker spelen met af en toe een extra save voor dingen die ge vergeten zijt.

FM is de meest verslavende spelreeks ooit. Ik durf zelfs niet te berekenen hoeveel uren ik er al aan heb gespendeerd. Tot ergernis van mijn vrouw soms.
Voor heel veel beste ooit. Mijn inclusief. De kick om met kleine ploegen op een faire manier naar de top te stoten is onbeschrijfelijk. Ook al bezig sinds 2000. Eerst CM ervoor. Zelf enorm veel talent leren ontdekken dat dan jaren later ook in het echt doorstoot naar topploegen. Tip van deze serie : Nicolas Siri, Uruguay.

Mij gisteren door Guardians of the Galaxy geworsteld (op PS5). Ik zeg hier geworsteld niet omdat ik er echt een hekel aan had, maar het spel lijkt soms langer te willen aanslepen dan interessant is. De gameplay is basicly Mass Effect lite zonder veel extra diepgang. It's not bad but it's not great either. Het heeft dan wel de looks en de storyline die in zijn voordeel spelen.

Tldnr: It's ok

Triangle Strategy nieuwe demo chapter 1-3 :love:

Hebben net zoals bij Bravely Default 2 duidelijk rekening gehouden met de suggestie en input van de fans!

Release 04/03, kan niet wachten!

Bestaat er geen afzonderlijke thread voor in het forum?

Triangle Strategy nieuwe demo chapter 1-3
Ik vond Octopath Traveler fantastisch, maar ben voor de 1 of andere reden snel uitgeblust geraakt. Is dit meer van hetzelfde (met een uitgebreidere combat) of kan je het niet vergelijken? (Ik weet dat ik perfect de demo kan spelen, maar wil het toch even op voorhand weten 😉)
Je kan er altijd 1 maken :).

Ik vond Octopath Traveler fantastisch, maar ben voor de 1 of andere reden snel uitgeblust geraakt. Is dit meer van hetzelfde (met een uitgebreidere combat) of kan je het niet vergelijken? (Ik weet dat ik perfect de demo kan spelen, maar wil het toch even op voorhand weten 😉)

Je kan er altijd 1 maken :).
Octopath is voor mij een moderne klassieker :love:
Vond dat een enorm plezant combat systeem
En de OST zal ik mij binnen 20 jaar nog herinneren.

Qua verhaal is het meer te vergelijken met een Fire Emblem spel. Political machinations, GOT style deaths,...

Gameplay is meer zoals een Final Fantasy Tactics en in het verhaal keuzes maken die de rest van het spelverloop bepalen (divergent paths)

Morgen eens een thread maken :-)

Triangle Strategy nieuwe demo chapter 1-3 :love:

Hebben net zoals bij Bravely Default 2 duidelijk rekening gehouden met de suggestie en input van de fans!

Release 04/03, kan niet wachten!

BD2 vond ik echt de max van een spel. Valt deze hier ietwat mee te vergelijken?

Hmm, misschien dan nog eens een kans geven. Zou het dan wel eens op de kop moeten kunnen tikken, want lang geleden verkocht.
Hier na mijn playthrough zo dom geweest om te ruilen voor een ander spel omdat ik dacht dat mijn vrouw het toch niet zou willen spelen na mij.

Nu wil zowel mijn vrouw als ik het spel opnieuw spelen :p

BD2 vond ik echt de max van een spel. Valt deze hier ietwat mee te vergelijken?

Eigenlijk totaal niet te vergelijken. BD2 is meer een klassieke turn-based JRPG zoals Dragon Quest terwijl Triangle Strategy echt wel een tactische RPG is.

Dus single turn-based combats versus turn-based op een grote map.

San Andreas: goeie oldie,
maar zit vast in 1 level.

wel spijtig dat ik nu de rest van de game aan mij voorbij moet laten.

al talloze keren opnieuw geprobeerd, zelfs de cursor sensitiveness lager ingesteld om beter die moving targets te kunnen mikken, maar helaas.

deze missie is het.

San Andreas: goeie oldie,
maar zit vast in 1 level.

wel spijtig dat ik nu de rest van de game aan mij voorbij moet laten.

al talloze keren opnieuw geprobeerd, zelfs de cursor sensitiveness lager ingesteld om beter die moving targets te kunnen mikken, maar helaas.

deze missie is het.
7n9vs1q7.jpg

Samen met de The Red Baron missie een verschrikkelijk stuk van het spel.

Tearaway ps4 uitgespeeld. Wat een goed spel eigenlijk. Snap niet dat die maar 7/10 krijgt. Een dikke 9 van mij. Van begin tot einde boeiend en origineel

Days gone helemaal uit. Wat een fijne game. Vond het verhaal zeer goed, knappe wereld. Als je wat afwisseling aanhield werd het weinig repetitief, behalve dat je af en toe echt eens op loottocht moest gaan voor gunpowder/cans... en die hordes waren wel de max. Naar het einde toe is er wel niet zoveel uitdaging meer aan eens je de bigger guns hebt.
Erg spijtig dat Sony geen 2e meer wil maken, dat snap ik nu eens echt niet.... Ik haat open eindes!

Wat de volgende game wordt moet ik eens over nadenken.

Hier bezig met Forza Horizon 5 (kun je zo een spel eigenlijk ooit volledig uitspelen?). Sinds nieuwjaar er meer intensief aan begonnen en de gameplay en GFX blijven om te smullen.

Bezig met mijn eerste run in Elex. Een typische Piranha Bytes game (met goeie en slechte zaken) zoals oa Gothic met een zeer gelijkaardige opbouw van het verhaal en game.

Gisteren Ratchet & Cank: A Rift Apart uitgespeeld :D Wel een toppertje.
Maar heb een aantal dingen gemist voor de trophies. Geen zin om dat nog es te doen :/

Als kind verzot geweest op de Streets of Rage games,

dus vandaag es Streets of Rage 4 binnen gehaald.

de nostalgie duurde welgeteld 15 minuten. het is dus constant hetzelfde, boksen of schoppen.

ja als 8 jarig kind had je niet meer nodig natuurlijk, maar nu verwacht ik toch net iets meer van m'n games..

ik vrees dat deze game z'n tijdperk gemist heeft

Als kind verzot geweest op de Streets of Rage games,

dus vandaag es Streets of Rage 4 binnen gehaald.

de nostalgie duurde welgeteld 15 minuten. het is dus constant hetzelfde, boksen of schoppen.

ja als 8 jarig kind had je niet meer nodig natuurlijk, maar nu verwacht ik toch net iets meer van m'n games..

ik vrees dat deze game z'n tijdperk gemist heeft
Als kind 1 & 2 ook zot gespeeld.

Ik vond de 4 dan weer meesterlijk geslaagd.
De 4 is echt wel goed uitgevoerd maar je verwacht hier een ander soort spel dan wat het is: een classic beat 'em up

Benieuwd naar de nieuwe Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge eind dit jaar

Terug
Bovenaan