Welke parfum draag je?

Is dan ook een clean fragrance, dat je in veel omstandigheden kan dragen (in zomer draag ik het ook). Is niet de parfum die hoofden doet daaien, maar gewoon solide goed is...

Ik ga er misschien toch eentje kopen, de herfst staat rond de hoek. En op ici paris xl is het aan 201,86 euro, en heb nog een 5 euro bon liggen... Adviesprijs is 250 dusja

Kan ik in de zomer lichtjes de parfum aanbrengen en dan deze in de winter...

At risk dat dat in een ander topic hoort: zijn er hier nog aftershave gebruikers, of is dat voor ouwe zakken die nog met het mes aan de slag gaan? 🙃

Hier afwisselen tussen:
- Floris Santal voor de frissere/koudere momenten
- Taylor of Old Bond Street Jermyn Street voor de warmere momenten, maar deze fungeert ook gewoon als de algemeen gebruikte.

Hier blijkbaar nog een bon van Senteur d'Ailleurs liggen die op moet, dus maar eens wat samples besteld. You never know if anything good can complement the collection.

Ineens staat hij terug aan 252 euro bij ici paris xl, ik ga er niet om malen, 50 tal eurootjes minder betaald... Woensdag hier in principe...

Toegekomen, manman, dit is een goeike. Ik heb eerst in de lucht gespoten en dan in de druppeltjes die zweefden gestapt, meteen een woodsy BDC vibe. Dan aan de polsen aangebracht, beetje creamy en citrussy, en dan 2 sprays.

Dit gaat mijn favo worden voor de herfst en winter :love:

Echt wel een heel andere take dan de 'parfum' die ik al had...

Jammer dus van de prijs, maar wel de moeite... Straks de dry down eens checken.

Chanel doesn't disappoint. Oh en had nog de 3 in 1 moisturizer gekocht ook, die doet hier dienst als after shave, diegene die ik had, in een lange tube verkopen ze niet meer, dus nu in een glazen flesje... En ook nog een deo stick. BDC love it

Hier blijkbaar nog een bon van Senteur d'Ailleurs liggen die op moet, dus maar eens wat samples besteld. You never know if anything good can complement the collection.

Intussen toegekomen en ze allemaal eens kunnen samplen.
For reference, mijn go to's hier zijn (nog steeds): TF Neroli Portofino voor warmer weer (all round, zowel pro als casual, minder date/event driven), TF Soleil Blanc (warm & casual), TF Tobacco Vanille (Cold & event of date driven), Fucking Fabulous (date night only :-D) en Xerjoff Naxos (cold all round maar net zoals NP minder date/event driven).

Samples tried:
  • Penhaligon Blenheim Bouquet: by large & far eentje om voor mij ver weg van te blijven; citrus-opener is leuk, maar switch nadien sterk naar peperige/rokerige ondertoon.
  • By Kilian Back to Black: stond al een tijdje op de "to try" lijst, en stelt niet teleur. Opulent en feestelijk, kruidig, vanille, amandel. Zeker niet iets om dagdagelijks aan te doen voor pro settings, maar wellicht ideaal voor koudere avonden & festivities. Veel kans dat die aangekocht wordt.
  • Amouage Reflection Man: hier al wel enkele keren zien passeren, en dus maar eens geprobeerd. Leuk karakter, elegant, zeker niet saai maar leuke complexiteit, lijkt wel ietwat "te" zoet terwijl ik die op basis van de beschrijvingen ietwat kruidiger had verwacht. Nog wat verder proberen dus.
  • Creed Absolu Aventus: zelf heel neutraal tov de gewone Aventus hier (die is lekker fris, doet wat ie moet doen, zeker voor pro settings, maar focust wat mij betreft iets te uniek op dat frisse), maar toch eens de Absolu geprobeerd: kruidiger, warmer en assertiever dan de gewone Aventus toch wel. Het frisse van de gewone Aventus is enkele gradaties naar beneden bijgesteld, ten voordeel van wat meer aardse, smokey karakter. Me like! Nog enkele keren proberen deze week, maar veel kans dat die er ook bij komt.

Iemand al parfum besteld bij deloox.nl ? Ze hebben met BlackFriday redelijk wat kortingen, normaal ga ik bij Easycosmetics altijd maar nu zijn ze bij deloox.nl toch wel een stuk goedkoper.

Is legit, al bestel ik daar niet meer, had een bestelling op het oog en kon mijn account, gezien lang niet gebruikt, niet recoveren en ze deden moeilijk. Nu als ze als webshop moeilijk doen is het bye bye voor mij. Als nieuwe klant zal dat wel geen probleem zijn vermoed ik

Rasasi Hawas For Him. Had ik al even op het oog en ze verkopen die nu in den Delhaize met spaarzegels.

Frisse geur die wel blijft hangen.

Iemand al parfum besteld bij deloox.nl ? Ze hebben met BlackFriday redelijk wat kortingen, normaal ga ik bij Easycosmetics altijd maar nu zijn ze bij deloox.nl toch wel een stuk goedkoper.
Bedankt voor de verwittiging dat ze al grote kortingen hebben.

Ralph's Club EDP aan de collectie toegevoegd als wintergeurtje - 40% korting. :feelsgood:

375x500.68282.2x.avif

Ik heb de EDP genomen. Geurprofiel lijkt op elkaar maar de parfum is wat zwaarder.

EDP is subtieler wat mijn voorkeur heeft.
Ondertss de parfum besteld, zou moeten een goede winter fragrance zijn, ben benieuwd, weder een blind buy, maar lees altijd goed de reviews na en op youtube...

Ik heb besteld bij notino, was 30% korting daar

En ik krijg er nog een toiletzak/reiszak van polo bovenop... Was wel 4,50 verzending ofzo, maar ik heb voor mijn vader zijn parfum mee besteld, dus dat viel wel mee

Is mij toch iets too risky, blind buys. Zelfs al zijn de reviews nog zo goed, combo met je eigen voorkeur maar ook de wisselwerking met je eigen huid, doet toch veel. Toch al veel dingen gehad die volgens de omschrijving en reviews "top" zouden zijn, maar waarvan ik bij een sample dan toch zoiets had van "hell no". Nadeel bij bestellen samples is dan wel als er meerdere good hits inzitten als laatst, dat je dan wel begint in te slaan :biglaugh::hurrr:

Is mij toch iets too risky, blind buys. Zelfs al zijn de reviews nog zo goed, combo met je eigen voorkeur maar ook de wisselwerking met je eigen huid, doet toch veel. Toch al veel dingen gehad die volgens de omschrijving en reviews "top" zouden zijn, maar waarvan ik bij een sample dan toch zoiets had van "hell no". Nadeel bij bestellen samples is dan wel als er meerdere good hits inzitten als laatst, dat je dan wel begint in te slaan :biglaugh::hurrr:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet echt tegenvallers heb gehad met dit te doen, ik lees niet 1 review maar echt veel. Eerlijk gezegd heb ik bij staaltjes van parfums meer tegenslag gehad (niet die complementary staaltjes) maar staaltjes die ik gekocht had. Zo vond ik creed (aventus) echt niet mijn ding, en had er meerdere soorten staaltjes van besteld. Maar dat zijn al meer high end Parfums. En doorgaans weet je wel of een 'huis' u ligt of niet.

@Coolguy

Thx voor deze mega tip. Super goed parfum, clean en ook goed voor op kantoor, straalt rust uit.

En bij notino kreeg ik er deze travel bag bij (vanaf 90 euro aankopen, maar was origineel boven de 100 euro voor een 100ml, ze hebben daar dus geen rekening gehouden met de korting, heb in de 73 euro betaald)

ejxnfFoa6N-ba4b-single.jpg

Foto online gevonden van een gebruikt exemplaar. Maar is de ideale grootte voor 1 nachtje overnachten. Super goeie kwaliteit ook, zo geen typisch promo gadget.

Hoe komt het dat ik nog niks had gehoord van deze fragrance. Dit zal echt wel veel worden gebruikt, al moet ik wel wat roteren, met de halve parfumerie winkel die ik heb staan :p

Dit is echt daily materiaal wel, hier kun je bijna niet tegen zijn, ruikt echt super.

And another blind buy with success, lol. Er zal een dag komen dat ik zwaar teleurgesteld zal zijn, maar dus niet vandaag!

Terug
Bovenaan