Welke universiteit?

Welke universiteit zou je kiezen en waarom?

• Totaal aantal stemmers
    35
  • Opiniepeiling gesloten .
Een nichtje uit Roemenie zou volgend jaar in Nederland willen studeren. Ze maakt nu haar bachelor architectuur af, en zou nu haar master(?) architectuur doen, in het engels. Ze heeft de keuze tussen Rotterdam, Eindhoven of Aalborg. Wat lijkt jullie de beste keuze?
Stel dat vraag in een Nederlandse forum en geen Vlaamse. Hier is er bijna niemand dat een deftig antwoord gaat geven.

Maar hij heeft wel een punt. Waarom stel je deze vraag? Normaliter kies je eerst een studierichting en dan een locatie. Wat als jouw studierichting op die locatie niet gegeven wordt?
Dit is ondertussen al het 3de topic met een onnozele vraagstelling.

Een nichtje uit Roemenie zou volgend jaar in Nederland willen studeren. Ze maakt nu haar bachelor architectuur af, en zou nu haar master(?) architectuur doen, in het engels. Ze heeft de keuze tussen Rotterdam, Eindhoven of Aalborg. Wat lijkt jullie de beste keuze?
Aalborg is toch Denemarken, niet Nederland?

Aalborg is toch Denemarken, niet Nederland?
Ja klopt, maar als je van Roemenie komt, maakt dat niet zoveel uit.

Aalborg is de enige van de 3 waar ik nooit geweest ben. Misschien anderen hier wel, kwou gewoon al eens polsen wat die mensen zouden kiezen puur qua stad.

De scholen zelf eens binnengaan zal toch moeilijk zijn met covid. Richtingen, inhoud enz kan ze wel online vinden, ze wou wat advies hoe die steden aanvoelen, zoals ik specifieerde in mijn 2e vraag. Maar past oep ze, Carrion vond het een onnozel vraag 🙄
Dus alle meningen zijn welkom, maar kga ni aandringen 😊

Hou in Nederland rekening met de huisvestingscrisis. Bovendien worden internationale studenten daar in de meeste koten geweigerd. https://www.ad.nl/wonen/buitenlands...derlanders-laat-toch-een-kamer-vrij~a273810a/

Nederland heeft last van het feit dat het een van de weinige landen binnen de eu is waar je voor bijna niets in het Engels kan studeren. In het VK ben je een veelvoud van de Nederlandse kosten kwijt. Maar idd een kamer vor een buitenlander (lees niet nederlandssprekend persoon) is zeer moeilijk. Nederlandse studenten (links en rechts) willen je niet in hun woongroepen.

Ja klopt, maar als je van Roemenie komt, maakt dat niet zoveel uit.

Aalborg is de enige van de 3 waar ik nooit geweest ben. Misschien anderen hier wel, kwou gewoon al eens polsen wat die mensen zouden kiezen puur qua stad.
Eindhoven zou ik nooit doen. Een nare suffe kille provinciestad.
Rotterdam, alleen als je tegen de grimmigheid van de grote stad kunt. Deze stad voelt niet goed op veel plekken in de nacht. Het is bepaald niet het sprookjesachtige van Amsterdam.
Aalborg is een tofffe studentenstad. Handzaam, veilig en de meeste Denen willen graag Engels met je spreken.

Terug
Bovenaan