Welke verzekeringen raad jij aan?

• Onderwerp starter Onderwerp starter JPV
  • Startdatum Startdatum

Welke verzekeringen heb je zelf?

• Totaal aantal stemmers
    236
Blijkbaar is er algemeen nog weinig vertrouwen in DAS en doet het de ronde dat ze randje faillisement staan?

In ieder geval, 't is Euromex geworden :)
Dat is wel een zeer zwaar gerucht... Mijn persoonlijke mening (puur gokwerk) is dat ze hun portefeuille proper aant maken zijn om te verpatsen. Vandaar het zware snijwerk in de polissen met vaak niet zo zware schadelast, alsook hun forse premieverhogingen. Ze wisten perfect op voorhand dat er gemakkelijk 30% of meer van het Cliënteel gingen lopen, de klanten die niet gaan lopen en de buiten proportie premieverhogingen slikken, is goed voor hen.

Perfect om over 2-3 jaar in de etalage te staan als superpropere portefeuille met hoge incasso en lage schadelast (ahja, iedereen met een schadegeval werd eruit gebonjourd). En ideaal om te verkopen aan de hoogste opbieder. DAS is van nature uit niet gewoon om met "makelaars" te werken in bvb. Duitsland en dat zou in België iets zijn waar ze wat vanaf willen. Gezien de Belgische markt daarin niet gemakkelijk zal veranderen, zie ik het dus gebeuren dat DAS er dan de stekker uittrekt in België.

DENK ik hé...

Met al die aanrijdingen en chauffeurs onder invloed tegenwoordig maak ik mij nogal zorgen. Je kan de krant niet openslaan of je ziet weer "jongeren" die onder invloed met een dure auto een totale ravage aanrichten, of fietsers die van de weg worden gemaaid door gsmende bestuurders.

In januari is mijn kind door een boomer aangereden, die vluchtmisdrijf pleegde, maar achteraf thuis werd aangetroffen. We zijn 4 maand later en ik ontving nog geen euro. Altijd, ja maar dit, ja maar dat, bli bla verzekering, bliblabla. Het gaat om Baloise. Die zaak komt nu voor de politierechtbank. Geen idee wat dat met mijn schade te maken heeft,

Goed, dit gaat nu maar om een klein bedrag en mijn zoon had niks ergs, dus kan ik het ergens nog plaatsen.

Volgende geval was de aanrijding die ik zelf meemaakte, hier dan uiteindelijk voor naar de politie geweest , sleept ook al 3 maand aan, gaat uiteindelijk maar om een kapot fietsjasje, van pakweg 140 euro.

Het 3e geval, mijn bestelwagen tref ik aan met een ingedeukte achterdeur. Kan maar van hier op oprit zijn, of parking Colruyt. Colruyt wou de beelden niet geven, weer naar politie. Politie doet uiteraard niks. Wagen is omnium, maar natuurlijk weer die dure Franchise.

Allemaal schade en er beweegt niks. Je moet alles zelf uitzoeken. Het enige wat de makelaar doet: ik vraag het nog eens na bij de maatschappij. Dit zijn nu maar kleine bedragen, maar wat als het volgende gebeurt:

Aanrijding met arbeidsongeschiktheid: dan verwacht ik natuurlijk dat ik van einde van de maand hetzelfde loon ontvang dan wanneer ik zou gaan werken en niet dat ik daar maanden tot jaren op moet wachten. Dat is het minste wat ze kunnen doen.

Auto die in gevel knalt en een bestuurder die onverzekerd is of vluchtmisdrijf pleegt, dan verwacht ik dat die schade de week zelf nog hersteld wordt en dat het geld direct op mijn rekening staat.

Bij Baloise loopt het toch allemaal stroef, dus misschien toch eens van maatschappij veranderen.

slightly off topic, maar toch ook een belangrijke:

Een kennis van me is met zijn zatte botten in een beek beland. gevolg: zijn smartwatch heeft blijkbaar de ambulance automatisch opgetrommeld (want die werd nat, en zou dan volgens zijn zeggen in alarm getreden hebben).

De politie is er bij gekomen, hij heeft moeten blazen en uiteraard positief:
Rijbewijs ingetrokken, ondanks dat hij dus met de fiets was.

Aangezien hij geen eigen auto (meer) heeft, had hij dus ook geen B.A. auto + rechtsbijstand.

bijgevolg geen juridische bijstand om naar rechtbank te gaan.

mijn vraag hierbij: stel dat je wél een B.A. auto + rechtsbijstand hebt, zou uw rechsbijstand daarvan u dan (gratis) kunnen vertegenwoordigen? want ja, het ongeval is eigenlijk met de fiets gebeurd. dus valt dit dan onder uw B.A. auto + rechtsbijstand?

en 2e vraag: kan je hiervoor verzekerd zijn? Zoja hoe? B.A. fiets + rechtsbijstand?
Tja ik heb daar nog nooit van gehoord, lijkt me ook totaal niet ingeburgerd te zijn zoiets.

wel een erg belangrijk iets, want als je geen advocaat hebt, en zelf alleen naar rechtbank gaat ben je een vogel voor de kat hoor.
hij moet zijn rij examens allemaal opnieuw doen + psychologische testen etc en ook 3 maand rijverbod.
Hij gaat nu in beroep gaan, en wél een advocaat onder de arm nemen. uiteraard per uur te betalen.

Rechtsbijstand voor de BV bestaat ook hé :) Als je een simpele RB wilt voor je gezin zal dit je bij Euromex 92 EUR kosten op jaarbasis zonder voertuigen, hierin zitten natuurlijk wel geen bouwconflicten (maar dat lijkt me dan in je huidige DAS ook niet te zitten als je een formule hebt voor brand/hospi/familiale RB af te dekken zonder meer).

Tip, voor zover je dit niet hebt, sluit een Euromex-polis af op je vennootschap waarin desnoods een basisdekking zit voor de vennootschap(pen), steek daar de voertuigen in en steek daar ook de privédekking in, desnoods de "Privéleven contracten". Krijg je nog 30% korting op doordat je combineert met je vennootschapsdekking en het zit in je BV. (en reken dit dan natuurlijk door op je privé ;);))
Thx, merci voor alle info.
Eind dit jaar doen we nog eens een check-up met onze makelaar. DAS privé verval ergens in maart als ik het goed voorheb.

Voor de BV heb ik momenteel enkel omnium autoverzekering (incl. rechtsbijstand), BA (incl. rechtsbijstand) en ongevallenverz. bij AG (Modulis Easy)
Plus GI en VAPZ bij Vivium

Zal hem inderdaad eens vragen een aparte rechtsbijstand voor de BV te simuleren, dan heb ik een idee van de kostprijs en of het de moeite is.

Terug
Bovenaan