Welke verzekeringen raad jij aan?

• Onderwerp starter Onderwerp starter JPV
  • Startdatum Startdatum

Welke verzekeringen heb je zelf?

• Totaal aantal stemmers
    236
Van Axa naar KBC overgestapt voor mijn autoverzekering en begin al spijt te krijgen. KBC is blijkbaar vergeten hun eigen opzeggingsbrief te versturen waardoor ik momenteel dubbel verzekerd ben. Ze gingen het recht zetten, maar ik hoor er niks van. Als zelfs dit al niet lukt hou ik mijn hart al vast voor wanneer ik ze eens echt nodig heb...
Een bank die knoeit met verzekeringen, is helaas schering en inslag...

Van Axa naar KBC overgestapt voor mijn autoverzekering en begin al spijt te krijgen. KBC is blijkbaar vergeten hun eigen opzeggingsbrief te versturen waardoor ik momenteel dubbel verzekerd ben. Ze gingen het recht zetten, maar ik hoor er niks van. Als zelfs dit al niet lukt hou ik mijn hart al vast voor wanneer ik ze eens echt nodig heb...
Neem aub een goede makelaar. Je gaat geruster zijn als je ze nodig hebt.

Wat is daar bij Touring/Yuzzu gaande?
Ik ben daar al 8j probleemloos verzekerd, maar die zijn verleden jaar overgenomen door Axa en alles is kapot daar.Ik heb daar een autoverzekering lopen, maar rijd nu minder kilometers.Heb deze dan aangepast via hun site en dan kwamen die ineens af met een hele dure verzekering en dit doen ze schijnt heel veel aan hun revieuws te lezen.
Nu krijg ik mijn factuur ineens niet meer en heb al 2x gemailed naar hun maar geen reactie.
Dan dacht ik naar hun shop in Hasselt te gaan, maar die doen nooit open lol
Dit is een verzekeringsmaatschappij, maar eigenlijk een echte scammer geworden sinds ze van Axa zijn.

Wat is daar bij Touring/Yuzzu gaande?
Ik ben daar al 8j probleemloos verzekerd, maar die zijn verleden jaar overgenomen door Axa en alles is kapot daar.Ik heb daar een autoverzekering lopen, maar rijd nu minder kilometers.Heb deze dan aangepast via hun site en dan kwamen die ineens af met een hele dure verzekering en dit doen ze schijnt heel veel aan hun revieuws te lezen.
Nu krijg ik mijn factuur ineens niet meer en heb al 2x gemailed naar hun maar geen reactie.
Dan dacht ik naar hun shop in Hasselt te gaan, maar die doen nooit open lol
Dit is een verzekeringsmaatschappij, maar eigenlijk een echte scammer geworden sinds ze van Axa zijn.
Ook hier, neem een makelaar aub. Als je ze niet kan bereiken voor de factuur, laat staan als je iets serieus aan de hand hebt.

8 jaar probleemloos verzekerd, heb je in die 8 jaar een schadegeval gehad? Want 8 jaar premies ontvangen is niet erg moeilijk hoor.

Ik bedoelde dat alle communicatie perfect was en de verzekeringspapieren werden direct opgestuurd.
Heb nooit geen ongevallen gedaan of van hun andere diensten gebruik moeten maken.
Neem een goeie makelaar zegt u, maar wie is een goeie lol
Ethias deugde niet en axa ook niet.
Wat is een goeie verzekeringsmaatschappij Alianz? Ik heb een simulatie gedaan 2x maar hun website blijft aangeven alles is niet ingevuld haha
En alles is perfect ingevuld, er kan ineens niets meer in dit land.

Ik bedoelde dat alle communicatie perfect was en de verzekeringspapieren werden direct opgestuurd.
Heb nooit geen ongevallen gedaan of van hun andere diensten gebruik moeten maken.
Neem een goeie makelaar zegt u, maar wie is een goeie lol
Ethias deugde niet en axa ook niet.
Wat is een goeie verzekeringsmaatschappij Alianz? Ik heb een simulatie gedaan 2x maar hun website blijft aangeven alles is niet ingevuld haha
En alles is perfect ingevuld, er kan ineens niets meer in dit land.
Google misschien op verzekeringsmakelaar in uw buurt en bekijk de scores...

Die scores kunnen ze zelf geven lol
Het zijn allemaal goei, tot je ze nodig hebt.
Heb al iets gevonden, het is toch allemaal 1 grote pot nat.

Die scores kunnen ze zelf geven lol
Het zijn allemaal goei, tot je ze nodig hebt.
Heb al iets gevonden, het is toch allemaal 1 grote pot nat.
Als je bij een makelaar gaat, speelt de achterliggende maatschappij niet zo'n rol. Een goeie makelaar onderscheidt zich door zijn communicatie met de klant en dan achterliggend de dingen gedaan te krijgen bij de maatschappij. Qua pure dekking zit er vaak niet gek veel verschil tussen maatschappijen.

Niks mis met alles zelf doen, maar dan moet je soms ook de bluts met de buil pakken. Je kan moeilijk van jezelf verwachten dat je van alles op de hoogte bent van zo'n soort zaken. Dus dan rijden ze als eens met je kar terwijl je -mits meer kennis/feeling - potentieel meer uit de brand had kunnen slepen.

Partner had een hospitalisatie verzekering bij haar werkgever. Ze is daar intussen gestopt en wenst die verzekering privé over te nemen.
We zijn 2 maanden, 3 telefoontjes en 4 mails verder: nog steeds geen offerte gekregen.
Benieuwd hoe het dan zit als ze nu iets zou voorhebben.

Ps- reden waarom het perse zo moet gebeuren ipv een offerte bij een andere partij te vragen: ze heeft een medische aandoening en zou anders uitgesloten worden 😉. Nu moet ze geen vragenlijst invullen..of kan ze alleszins niet geweigerd worden.

Partner had een hospitalisatie verzekering bij haar werkgever. Ze is daar intussen gestopt en wenst die verzekering privé over te nemen.
We zijn 2 maanden, 3 telefoontjes en 4 mails verder: nog steeds geen offerte gekregen.
Benieuwd hoe het dan zit als ze nu iets zou voorhebben.

Ps- reden waarom het perse zo moet gebeuren ipv een offerte bij een andere partij te vragen: ze heeft een medische aandoening en zou anders uitgesloten worden 😉. Nu moet ze geen vragenlijst invullen..of kan ze alleszins niet geweigerd worden.
Vervelende situatie. Als ze werknemer was bij een privéinstelling en daar gedurende 2 jaar onafgebroker verzekerd was, valt ze onder de wet Verwilghen. belangrijke factor is daarbij inderdaad zoals je aanhaalt; geen nieuwe medische vragenlijst bij individuele verderzetting. Om die continuïteit te garanderen, moet de verzekeraar de aanvraag tot verderzetting binnen de 30 dagen na stopzetting werknemer ontvangen.

Ik merk dat er daar vaak tegen gezondigd wordt en heel vaak door de HR-afdeling van het bedrijf. De werkgever heeft immers de verplichting de werknemer binnen de 30 dagen op de hoogte te brengen van die mogelijkheid tot verderzetting. Na ontvangst daarvan, heb je als werknemer dan opnieuw 30 dagen om de verzekeraar op de hoogte te brengen om de polis over te nemen.
Heeft de werkgever het nagelaten binnen die 30 dagen de werknemer op de hoogte te stellen, dan wordt de deadline verschoven naar 105 dagen om het op individuele basis over te nemen.

Die verzekeraars zijn allemaal hetzelfde.
Familie lid had werkongeval 20j geleden, heeft nog altijd geen cent gezien lol
Ik ga me bij een bank verzekeren.

Wij hebben straks afspraak met onze makelaar om onze rechtsbijstand te wijzigen, zitten momenteel bij DAS maar die voeren nu een ferme prijsstijging door, en hoor van links en rechts dat de service ook ondermaats geworden is..

Wat is momenteel het beste alternatief hiervoor?

Wij hebben straks afspraak met onze makelaar om onze rechtsbijstand te wijzigen, zitten momenteel bij DAS maar die voeren nu een ferme prijsstijging door, en hoor van links en rechts dat de service ook ondermaats geworden is..

Euromex of als je de Privéleven Extra had, Providis.

Wij zijn bij DAS gebleven, en gedowngraded naar DAS Classic (€9.75/m).
We hebben al die dekkingen eens bekeken, en eigenlijk hadden we die niet meer nodig.

Is er hier iemand die bij Baloise/Van Breda werkt?
Partner is sinds 1/02 uit dienst gegaan en wenste haar hospitalisatie over te nemen. Pas eind maart kreeg ze een offerte en heeft ze toegezegd. We zijn mid mei en nog geen polis ontvangen.

We hebben al die dekkingen eens bekeken, en eigenlijk hadden we die niet meer nodig.
Pff , ik vind hun nieuwe gamma maar niks. Vooral streven naar minnelijke schikking maar dat is een lege doos als tegenpartij niet meewil.
Euromex of AXA legal Village bieden nog uitgebreide waarborgen aan. Arag vermoed ik ook maar niet zo'n ervaring mee.

Pff , ik vind hun nieuwe gamma maar niks. Vooral streven naar minnelijke schikking maar dat is een lege doos als tegenpartij niet meewil.
Euromex of AXA legal Village bieden nog uitgebreide waarborgen aan. Arag vermoed ik ook maar niet zo'n ervaring mee.
Wij hebben nog een dossier lopen aan de oude voorwaarden (ivm onze nieuwbouw). Als dat afgerond is, zal ik terug eens rondkijken. Als Euromex dan ook ongeveer €10/m is met betere voorwaarden, moeten we idd switchen.

Eigenlijk is die DAS formule die we nu hebben enkel als afdekking voor rechtsbijstand van brand, hospi & familiale verzekering. Want we zijn alle 2 zelfstandige, dus meeste risico en verzekeringen zitten in de BV bij andere verzekeraars.

Wij hebben nog een dossier lopen aan de oude voorwaarden (ivm onze nieuwbouw). Als dat afgerond is, zal ik terug eens rondkijken. Als Euromex dan ook ongeveer €10/m is met betere voorwaarden, moeten we idd switchen.

Eigenlijk is die DAS formule die we nu hebben enkel als afdekking voor rechtsbijstand van brand, hospi & familiale verzekering. Want we zijn alle 2 zelfstandige, dus meeste risico en verzekeringen zitten in de BV bij andere verzekeraars.
Rechtsbijstand voor de BV bestaat ook hé :) Als je een simpele RB wilt voor je gezin zal dit je bij Euromex 92 EUR kosten op jaarbasis zonder voertuigen, hierin zitten natuurlijk wel geen bouwconflicten (maar dat lijkt me dan in je huidige DAS ook niet te zitten als je een formule hebt voor brand/hospi/familiale RB af te dekken zonder meer).

Tip, voor zover je dit niet hebt, sluit een Euromex-polis af op je vennootschap waarin desnoods een basisdekking zit voor de vennootschap(pen), steek daar de voertuigen in en steek daar ook de privédekking in, desnoods de "Privéleven contracten". Krijg je nog 30% korting op doordat je combineert met je vennootschapsdekking en het zit in je BV. (en reken dit dan natuurlijk door op je privé ;);))

Blijkbaar is er algemeen nog weinig vertrouwen in DAS en doet het de ronde dat ze randje faillisement staan?

In ieder geval, 't is Euromex geworden :)

Terug
Bovenaan