Welke verzekeringen raad jij aan?

• Onderwerp starter Onderwerp starter JPV
  • Startdatum Startdatum

Welke verzekeringen heb je zelf?

• Totaal aantal stemmers
    236
Ben eens aan het kijken voor brandverzekering met inboedel. Zitten daar grote verschillen in tussen maatschappijen of is het de moeite niet om daar veel tijd in te steken?

Ben eens aan het kijken voor brandverzekering met inboedel. Zitten daar grote verschillen in tussen maatschappijen of is het de moeite niet om daar veel tijd in te steken?
Best naar je eigen verzekeringsmakelaar gaan en daar raad vragen, in sé hebben alle verzekeringsmaatschappijen hun eigen specialletjes maar is het uiteindelijk 1 pot nat...

Toch wel opvallende dat quasi iedereen hier een hospitalisatieverzekering, brandverzekering en familiale verzekering heeft. En 70% een schuldsaldo, dus ruim meer dan 70% huiseigenaar.

Vooral hospitalisatieverzekering is bij veel ouderen (die ik ken) niet standaard. Ze "gokken" gewoon dat ze het niet vaak nodig hebben en de uitgespaarde kosten dus wel dekken tot het moment het wél nodig is.
Mensen van mijn leeftijd uit mijn kringen hebben het wel allemaal.

ik zou het raar vinden indien een volwassen persoon geen HV of BV of FV heeft. Lijkt mij standaard.
Het is minder standaard dan je denkt. Werkenden hebben meestal een hospitalisatieverzekering, maar wie arm is veel minder. En ouderen natuurlijk, vroeger was dit niet de gewoonte en het kost natuurlijk wel wat als je begint op hogere leeftijd.

Vooral van familiale was ik verbaasd, omdat heel wat mensen het nut van een familiale niet altijd snappen

Het is minder standaard dan je denkt. Werkenden hebben meestal een hospitalisatieverzekering, maar wie arm is veel minder. En ouderen natuurlijk, vroeger was dit niet de gewoonte en het kost natuurlijk wel wat als je begint op hogere leeftijd.

Vooral van familiale was ik verbaasd, omdat heel wat mensen het nut van een familiale niet altijd snappen
We krijgen ook minimaal 1x per week een telefoon van een (meestal oudere) klant die zegt dat hij/zij de familiale verzekering niet meer hoeft omdat ze toch geen kinderen of huisdieren hebben... Meestal lukt het dan om deftig uit te leggen waarvoor dat dient en zijn ze voor die 60/70 EUR wel overtuigd dat het nut heeft, als ze er écht op staan om dat niet langer verder te zetten, dan zetten we de uitleg nog eens op mail/brief (indien geen mail gebruikt wordt) met een opzeggingsdocument dat ze ons ondertekend kunnen terugbezorgen zodat we de opzegging verzorgen.

Maar dat is dus zeer zelden dat de klant zegt "zeg het toch maar op".

Ouderen hebben het toch statistisch gezien juist nodig?

Het kost in België ook amper iets. Ge moet zot zijn om het niet te hebben.
Klopt, ik zeg ook niet dat het logisch is, al zou je ook kunnen verschieten wat wél standaard voorzien is "door vadertje staat". Oudere / meer koppige mensen zien het vaak als "verloren geld" waarbij ze denken dit niet direct nodig te hebben. Als je niet op een eenpersoonskamer hoeft te liggen, vallen die honoraria / supplementen weg en wordt een groot deel toch terugbetaald.
Hoe ouder je wordt, hoe duurder het ook wel wordt. Schoonvader van 67 jaar betaalt nu 87 euro per maand voor hospitalisatieverzekering.

bij mijn ziekenhuis opname paar jaar terug, bij inchecken ‘s morgens, zo goed als eerste vraag:
“Heeft u een hospitalisatieverzekering”: ja
“Welke maatschappij?”:

Vraag me af welk nut het heeft dit te vragen.

bij mijn ziekenhuis opname paar jaar terug, bij inchecken ‘s morgens, zo goed als eerste vraag:
“Welke maatschappij?”:

Ik denk dat iedere maatschappij een ander nummer heeft en dat hij/zij dit nummer moet koppelen in je dossier... standaard vraag lijkt me

Klopt, ik zeg ook niet dat het logisch is, al zou je ook kunnen verschieten wat wél standaard voorzien is "door vadertje staat". Oudere / meer koppige mensen zien het vaak als "verloren geld" waarbij ze denken dit niet direct nodig te hebben. Als je niet op een eenpersoonskamer hoeft te liggen, vallen die honoraria / supplementen weg en wordt een groot deel toch terugbetaald.
Hoe ouder je wordt, hoe duurder het ook wel wordt. Schoonvader van 67 jaar betaalt nu 87 euro per maand voor hospitalisatieverzekering.

Ja dat is ook het gedacht wat ik heb.
Als ge ziet wat ge zo al standaard terugbetaald krijgt... Heb ook altijd de indruk gehad dat ge gewoon voor wat extra luxe betaalt.

Is er bij velen ook geen vrees voor een geneeskunde met twee snelheden?
Met hospitalisatieverzekering kan de arts wat meer aanrekenen/verdienen en dus beter zijn/haar best doen?

Zal wel niet kloppen natuurlijk, maar toch.

Is er bij velen ook geen vrees voor een geneeskunde met twee snelheden?
Met hospitalisatieverzekering kan de arts wat meer aanrekenen/verdienen en dus beter zijn/haar best doen?

Zal wel niet kloppen natuurlijk, maar toch.

Uhm, een hospitalisatieverzekering heeft daar toch geen enkele invloed op?
Zolang je niet op een eenpersoonskamer ligt is dat toch voor iedereen hetzelfde, ongeacht of die een hospitalisatieverzekering heeft of niet?

“Welke maatschappij?”:

Het nut is dat sommige maatschappijen rechtstreeks betalen aan het ziekenhuis en anderen terugbetalen aan de patiënt.
Als jouw maatschappij rechtstreeks betaalt, kunnen ze de facturen dan ook meteen naar daar sturen.

Is er een bepaalde verzekering die je kunt aanraden bij aankoop van een smartphone?
De beste verzekering voor een gsm is er een die niet bestaat.

Maw: neem geen verzekering voor iets dat maar enkele honderden euro's kost.

De prijs die je betaalt zal sowieso hoger zijn dan wat je er normaal gezien kan uithalen, tenzij je de vallende ziekte hebt.

Best naar je eigen verzekeringsmakelaar gaan en daar raad vragen, in sé hebben alle verzekeringsmaatschappijen hun eigen specialletjes maar is het uiteindelijk 1 pot nat...
Mijn inboedelverzekering (AG) is op een paar jaar tijd met 30% gestegen, geen idee of dit overal zo is, maar toch ook aan het kijken of dit niet goedkoper kan.

Mijn inboedelverzekering (AG) is op een paar jaar tijd met 30% gestegen, geen idee of dit overal zo is, maar toch ook aan het kijken of dit niet goedkoper kan.
Tjah, hoeveel was inflatie de afgelopen 3 jaar?

Op 3 jaar tijd is de ABEX-index van 878 naar 1048 gestegen oftewel een kleine 20%. Daar bovenop heeft de verzekeraar gemiddeld nog 2-3% per jaar bijgedaan (wat overigens alle verzekeraars jaarlijks doen), de uitleg daarachter is de vaak meer voorkomende schadegevallen, denk aan de overstromingen in de Ardennen van 2021 wat op zich al ongeveer 3 miljard euro aan schadevergoedingen betekende...

Maar inderdaad, doe je niets mis mee om alles eens onder de loep te nemen. Moest je dat zien zitten wil ik gerust een marktstudie voor je organiseren, stuur dan gerust een PB.

Bestaat er een verzekering die wanneer je schade (ongeacht of het nu materieel of fysiek is) ondervindt door de schuld van iemand anders, maar dat die niet verzekerd of insolvent of dergelijke blijkt te zijn, dat die je dan bijstaat?

Terug
Bovenaan