Welke wagen heb jij? Post your pics!

Als het weer beter is zou ik zeer graag Francorchamps is doen.
Nürburgring is gewoon te ver en een inhaalfestijn...en Zolder vind ik een vies circuit...wagen is thans volledig voorzien ervoor,staan gekend om hun overhitting maar turbo en uitlaat is volledig heatshield behandeld.
Nurburgring is echt wel oké hoor. Heb het al regelmatig met de auto en motor gedaan. Valt beter mee dan de meeste denken.

Maar het zou inderdaad zonde zijn om zo een wagen niet eens op het circuit te zetten!

Als het weer beter is zou ik zeer graag Francorchamps is doen.
Nürburgring is gewoon te ver en een inhaalfestijn...en Zolder vind ik een vies circuit...wagen is thans volledig voorzien ervoor,staan gekend om hun overhitting maar turbo en uitlaat is volledig heatshield behandeld.
Waarom is Zolder een vies circuit?

Is gewoon een veel meer belastend circuit dan Spa. Geen echte cooldown stukken. Remmen zien enorm af, pittige curbs (sommige pak je echt beter niet als het je daily driver is) etc maar mits wat guidance zeker doenbaar. Weinig mensen die ook echt limiet limiet rijden op circuitdagen in general dus met verstand rijden en je slijtage valt echt goed mee :)

De Ring enkel op echte trackdays, nooit touristenfahrt. Vind dat eigenlijk echt onverantwoord.

Nurburgring is echt wel oké hoor. Heb het al regelmatig met de auto en motor gedaan. Valt beter mee dan de meeste denken.

Maar het zou inderdaad zonde zijn om zo een wagen niet eens op het circuit te zetten!
Mijn garagist verklaart mij ook zot,trust me.
Enige wat ik jammer vind aan de Ring is dat je net op het snelle stuk moet afbreken,ergens wel begrijpelijk.

Waarom is Zolder een vies circuit?

Is gewoon een veel meer belastend circuit dan Spa. Geen echte cooldown stukken. Remmen zien enorm af, pittige curbs (sommige pak je echt beter niet als het je daily driver is) etc maar mits wat guidance zeker doenbaar. Weinig mensen die ook echt limiet limiet rijden op circuitdagen in general dus met verstand rijden en je slijtage valt echt goed mee :)

De Ring enkel op echte trackdays, nooit touristenfahrt. Vind dat eigenlijk echt onverantwoord.
Ben al vaak op Zolder geweest als spectant...ik weet niet hoe de regels daar zijn maar heb verdomme al veel crashes gezien daar

Ben al vaak op Zolder geweest als spectant...ik weet niet hoe de regels daar zijn maar heb verdomme al veel crashes gezien daar

Crashes gebeuren er overal wel hoor. Is te zien wat de oorzaak is natuurlijk. Technisch, driver error, aanrijding, ...
Eigenlijk is enkel Bianci opletten geblazen, als je niet weet wat je doet en hem daar verliest dan is het vaak het decor in :)

Gewoon geen overmoed en je eigen ervaring niet voorbij willen streven en je kan daar perfect een goede circuitdag doorbrengen. Ik rij persoonlijk enorm graag op Zolder. Best wel technisch circuit en je moet daar met je verstand rijden want is zowel voor de piloot als de wagen zeer belastend.

Crashes gebeuren er overal wel hoor. Is te zien wat de oorzaak is natuurlijk. Technisch, driver error, aanrijding, ...
Eigenlijk is enkel Bianci opletten geblazen, als je niet weet wat je doet en hem daar verliest dan is het vaak het decor in :)

Gewoon geen overmoed en je eigen ervaring niet voorbij willen streven en je kan daar perfect een goede circuitdag doorbrengen. Ik rij persoonlijk enorm graag op Zolder. Best wel technisch circuit en je moet daar met je verstand rijden want is zowel voor de piloot als de wagen zeer belastend.
In de zomer is een poging doen dan 😉👍

Ok associeer Zolder altijd met de dood v Gilles Villeneuve.
Daarom dat ik doelde op vies circuit.
En overal zijn er doden gevallen.
Maar op Spa heb ik al mogen rijden(met de motor) en ik vond dat geweldig.
Is trouwens ook een vrouw om het leven gekomen toen.

Ik vind Zolder net een relatief "simpel" circuit om een eerste trackday op te doen. Dat stuk bergaf is wat voos omdat je daar met het zwaartepunt van uw auto moet spelen. Bianci op een trackday is ook te doen he. Bij droog weer en zonder al te veel verkeer, blijf je daar gewoon op uw lijn normaal (in race of bij slecht weer, dat is iets anders).

In elk geval 100x liever eens Zolder dan Nurburgring. Zeker qua risico.

Ik vind Zolder net een relatief "simpel" circuit om een eerste trackday op te doen. Dat stuk bergaf is wat voos omdat je daar met het zwaartepunt van uw auto moet spelen. Bianci op een trackday is ook te doen he. Bij droog weer en zonder al te veel verkeer, blijf je daar gewoon op uw lijn normaal (in race of bij slecht weer, dat is iets anders).

Ja tenzij uw naam Stan v Samang is lijkt me dat ook wel de moeite.
Op de Ring zal ik nooit gaan ik zie teveel shit op YouTube v gasten die te laat remmen en op uw auto knallen enz. Nee dank u.

Bianci is het issue da veel te vroeg ingestuurd wordt doorgaans. Met een middenmotor of rear engine wilt ge daar ook niet meer liften en als er daar ene voor u de barriere invliegt en terug de baan op bolt is het lastig dodgen (ik spreek uit ervaring haha)

In de regen 100 percent de meest gevaarlijke bocht van Zolder. Aan exit curb blijft daar ook altijd water staan. T1 is ook spekglad maar zoveel runoff dat er weinig kan gebeuren.

maar een simpel plasje trotseren aan 120 km/u is wel moeilijk? :shutup:

maar een simpel plasje trotseren aan 120 km/u is wel moeilijk? :shutup:

SHOTS FIRED.

Op circuit heeft hij dat wel niet snel voor, koersautos hebben geen cruise control :biglaugh:

Heb ook wel zo een mooi momentje gehad in de rain practice tijdens de 24u dat ik hem ver in de bandenmuur gestoken heb die ze perse naast de apex in de chicane wouden zetten (anders cutten al die porsches door er gewoon los over te rijden)

Chance dat ik veel Forza op Xbox gespeeld heb :tongue:

Laatst bewerkt:
Goh, ja en nee. Ik haalde daar met mijn A6 (370pk) nog 210km/h. Snel genoeg rijden zal nog wel lukken hoor!
Uw A6 zal begrensd ook wel 250 gehaald hebben...verschil is dat de Honda niet begrensd is standaard al 274 doet en ik zou echt graag is weten hoe snel ze werkelijk is..ik schat een dikke 290 nu.
Tis een zeer leuke wagen en het is zot hoe traction control in 6de nog ingrijpt soms.
Persoonlijk heb ik er 284 mee gereden en in ga niet zeggen waar of wanneer.
Was wel veilig dat wel. Ja ik ben wild v Honda motoren etc...de Integra k20c1 blokken 9000 toeren. Allee komaan das ongezien

Laatst bewerkt:
Uw A6 zal begrensd ook wel 250 gehaald hebben...verschil is dat de Honda niet begrensd is standaard al 274 doet en ik zou echt graag is weten hoe snel ze werkelijk is..ik schat een dikke 290 nu.
Tis een zeer leuke wagen en het is zot hoe traction control in 6de nog ingrijpt soms.
Persoonlijk heb ik er 284 mee gereden en in ga niet zeggen waar of wanneer.
Was wel veilig dat wel. Ja ik ben wild v Honda motoren etc...de Integra k20c1 blokken 9000 toeren. Allee komaan das ongezien
Als uw TC ingrijpt in 6e, dan is vooral al de rest van uw auto rommel...

Ik snap bij Honda-fans wel echt de focus op RPM niet. Dat zegt namelijk helemaal niks...

Terug
Bovenaan