Welke wagen heb jij? Post your pics!

Even wat gas terugnemen zou zeker geen verkeerde keuze zijn.
En dat kan je op meerdere manieren interpreteren.

Je komt hier ze met de zotste verhalen hoe BR prutsers zijn en je naar Flevoland knotst om uw tune op punt te krijgen.
Hoe je allerlei aanpassingen aan uw waggie hebt gedaan. Leuk maar oprecht is de vraag dan wat je eraan hebt op dat type wagen.

Hoe je zeer hoge snelheden hebt gereden, maar je niet wilt zeggen waar. Maar enkele minuten later dan zegt dat het in Duitsland was.
Vreemd op zijn minst.

Hoe schijnbaar je tractiecontrole kan laten werken in 6de, terwijl je niet redline trekt. Vreemd als je zelfs maar enige notie hebt van hoe de vermogencurve werkt en hoe een versnellingsbak werkt.

Je bevestigt alvast wel de algemene perceptie dat Honda fanaten uit een speciaal hout zijn gesneden, om het zacht uit te drukken.
Het was hier goed begonnen en ineens ben ik overduidelijk zoals je lucratief neerschrijft het onderwerp waarop vooral jij en je makker zich op richten.
Ik geef mijn fouten toe,jij blaast ze waarvoor dank nog wat op.
Heb ik aan u enige verantwoording af te leggen trouwens? Gewoon een eerlijke vraag.
Als ik u zeg dat dingen gegaan zijn en zijn zoals ze zijn,waarom moet ik mij dan verantwoorden,tenslotte aan u?
Ik geef toe je bent geen domme kloot,maar waarom spreekt gij tegen mij alsof ik dat wel ben?

1) een type r is een goed ontworpen (maar lelijke) auto
2) die trekt niet in TC in 6e. Dat is iets dat enkel drag racers doen tijdens een burnout. Niet tijdens het rijden.
3) je hebt een heel verkeerd beeld van het publiek hier

Heb ook al 195 gereden in de walen met mijn Golf 7, 2.0tdi en dan?

Laat de mensen vertellen wat ze willen.
Met tijd en ruimte rijdt iedereen hoe snel hij wil.

Ik vind nu ook wel dat er opeens onnodig gebashed wordt op pattattenboer trouwens, is nergens voor nodig.

Het topic gaat over de wagen die je hebt. Als iemand dan zijn wagen post, die hij duidelijk graag ziet en veel centen in heeft gestoken.. ga er dan niet onnozel over zitten doen hè jongens. Ge maakt het hier zo een beetje ambetant voor de niet habitué’s van dit forum…

En ik heb 325pk op de voorwielen in de golf en dat is prima (als het droog is)

En ik heb op den autobahn ook al de 300 aangetikt. (Niet met de gti, uiteraard)

1) een type r is een goed ontworpen (maar lelijke) auto
2) die trekt niet in TC in 6e. Dat is iets dat enkel drag racers doen tijdens een burnout. Niet tijdens het rijden.
3) je hebt een heel verkeerd beeld van het publiek hier
Ksteek mene uitleg er nimeer in...ken meerdere Fk8 en fk2 rijders waar de TC ingrijpt...laat het gewoon

Ik vind nu ook wel dat er opeens onnodig gebashed wordt op pattattenboer trouwens, is nergens voor nodig.

Het topic gaat over de wagen die je hebt. Als iemand dan zijn wagen post, die hij duidelijk graag ziet en veel centen in heeft gestoken.. ga er dan niet onnozel over zitten doen hè jongens. Ge maakt het hier zo een beetje ambetant voor de niet habitué’s van dit forum…

En ik heb 325pk op de voorwielen in de golf en dat is prima (als het droog is)

En ik heb op den autobahn ook al de 300 aangetikt. (Niet met de gti, uiteraard)
300 op fwd? Lukt dat nog qua grip? Lijkt me enorm veel.

Gti is 250 pk fwd?

Golf r is de enige 4wd zeker.

Gti is 250 pk fwd?

In alle eerlijkheid is de type R fwd 320 pk en ja ik ga mezelf weer bestoefen een heel slim differentieel.
320 pk was bij mij ook crazy ma de eerste focus RS had ook 305 ok fwd en reed fantastisch.
Eerlijkheidshalve ..ik ben tever gegaan...maar 320 was echt fantastisch
GTI TCR bvb is ook al 295 pk ofzo denk ik,en rijdt geweldig

Allee tis trouwens een code om ze echt uit te schakelen....ma opzoeken op YouTube moet nog net lukken denk ik...das een compliment

In 3e geen traction control meer, en dat is bij volle acceleratie
In 6e aan 3000 RPM zit rij je 120. Dan zit je op nog geen 160pk en maar net boven 300Nm koppel...

In 6e aan 3000 RPM zit rij je 120. Dan zit je op nog geen 160pk en maar net boven 300Nm koppel...
Volle acceleratie bij een ander type trouwens...dus ik lieg...ja mannen ik lieg,iets wat ik nooit doe...en ik herhaal...ik vind dat een minpunt,geen pluspunt.
Vergeet ook niet dat mijn wagen meer als 100 pk meer heeft,op Belgische wegen rijdt en 160 nm koppel meer heeft.

Gti is 250 pk fwd?

Stage 1 staat die. Normaal heeft die 245.

Zoals ik zei, als het droog is op een fijne baan en fatsoenlijke banden gaat dat.

+ als ik op wat leuke wegen ga rijden, dan zit je niet hele tijd 0-100 te doen, maar dan ben je al op snelheid en dan is het echt wel fijn om veel vermogen te hebben als je uit de bochten komt etc. Dan is dat prima te doen.

Alst u gewoon content maakt hé gast.. allee tis allemaal Ni waar en ik rij met n Lada dat gij Ni kunt betalen WSS...nu goe...ambetanterik?

Stage 1 staat die. Normaal heeft die 245.

Zoals ik zei, als het droog is op een fijne baan en fatsoenlijke banden gaat dat.

+ als ik op wat leuke wegen ga rijden, dan zit je niet hele tijd 0-100 te doen, maar dan ben je al op snelheid en dan is het echt wel fijn om veel vermogen te hebben als je uit de bochten komt etc. Dan is dat prima te doen.
Golf r is idd 4wd...in GTI hebt ge ja verschillende modellen waarvan de TCR het topmodel is...maar dan zou ik wat extra geven voor de golf R.
Clubsport is echt zeer Nice...zeker snel genoeg en met een stage 1 bvb ja plus 300 pk
Fwd systeem is ook prima ze...daar moet je niet voor afschrikken die cardans enz kunnen dat geweld echt wel aan

Laatst bewerkt:
Maar zelfs dan, de V8 van Mercedes staat ook bekend als topmotor, en die gaat maar tot 7000 RPM in de AMG GT.

Pas op, Honda maakt over het algemeen goeie motoren he, maar het feit dat ze een hoge red line hebben voegt eigenlijk weinig toe.

Wa zegt gij toch allemaal.

Motoren die hoger in toeren gaan zijn doorgaans lichter omdat ze lichtere pistons hebben, minder roterende massa en dus betere gasrespons, vermogen is lineair dus doorgaans meer pk per liter mogelijk, ...
Nadeel is vaak de balans vinden tussen slijtage, betrouwbaarheid en ze komen ook doorgaans met aanzienlijk hoger verbruik.

Desondanks, kijk maar naar de K20 van Honda, onverwoestbaar. Je kan er veel van zeggen maar het is onmiskenbaar dat dat, waarschijnlijk met voorsprong, de beste 4-pitter is ooit gebouwd.

Je bevestigt alvast wel de algemene perceptie dat Honda fanaten uit een speciaal hout zijn gesneden, om het zacht uit te drukken.

Ela, ik ben ook wel Honda fan.... oh wait... I see your point

Laatst bewerkt:
Kunnen we aub allemaal nog door dezelfde deur?
MSS heb ik wat teveel uitgepakt met mijn wagen maar elke random wagen kost zoveel als de mijne.
Ik heb niet gelogen,jammer als dat moeilijk te geloven is .
Enige antwoord is experience it.. en aan de rest ik heb nooit jamais of never iemand in gevaar gebracht buiten mezelf
Ik geef eerlijk toe dat ik met de motor wel onverantwoord rijdt,en dat daarom ook simpelweg niet meer doe.
Ik ben echt een menslievend persoon maar ik kan ook ambetant worden uiteraard.
Het spijt me enigszins aan diegene die me niet kunnen uitstaan.
Maar dan moet je naar uzelf zien.
Sorry voor de last en alle zever,ja ik onthoud me bij deze ook v dit forum.

Laatst bewerkt:
Meer dan 300pk op een FWD is overkill. Toch es besproken geweest in een hot hatch video dat ik gezien heb :unsure:

Ik kan het me eigenlijk ook wel voorstellen.
Overkill als het nat ligt, als het droog is valt dat goed mee. Auto's evolueren ook hé, het is geen getunede 90'ies hot hatch met +300pk.
Je komt hier met de zotste verhalen hoe BR prutsers zijn en je naar Flevoland knotst om uw tune op punt te krijgen.
Hoe je allerlei aanpassingen aan uw waggie hebt gedaan. Leuk maar oprecht is de vraag dan wat je eraan hebt op dat type wagen.

Hoe schijnbaar je tractiecontrole kan laten werken in 6de, terwijl je niet redline trekt. Vreemd als je zelfs maar enige notie hebt van hoe de vermogencurve werkt en hoe een versnellingsbak werkt.

Van Drie is nog een echte tuner, niet zoals de meeste die enkel maar plug & play bolt-ons kunnen steken en tuningfiles uploaden en zelf een beetje beginnen aanpassen. Ja, er zijn er zo nog maar meestal zijn dat niet de "grote namen".

Sorry, maar de Ibiza Cupra (1.8T20V met 360pk) waar ik indertijd af en toe mee reed die spinde ook los door hoor op de autostrade als het wat vochtig lag en daar hoefde je zelfs geen hoge toeren voor te maken.

Dank u. Zo zijn er nog zekerheden in 't leven!
Wa zegt gij toch allemaal.

Motoren die hoger in toeren gaan zijn doorgaans lichter omdat ze lichtere pistons hebben, minder roterende massa en dus betere gasrespons, vermogen is lineair dus doorgaans meer pk per liter mogelijk, ...
Nadeel is vaak de balans vinden tussen slijtage, betrouwbaarheid en ze komen ook doorgaans met aanzienlijk hoger verbruik.

Desondanks, kijk maar naar de K20 van Honda, onverwoestbaar. Je kan er veel van zeggen maar het is onmiskenbaar dat dat, waarschijnlijk met voorsprong, de beste 4-pitter is ooit gebouwd.
Inderdaad! De meeste high performance atmosferische motoren maken trouwens +8000rpm en meer.

Enkele voorbeelden :

De GMA T.50 @ 12100rpm zelfs o_O

De Type R motoren van Honda zijn gewoon een knap staaltje techniek, de K20, F20C, B16B,...

Overkill als het nat ligt, als het droog is valt dat goed mee. Auto's evolueren ook hé, het is geen getunede 90'ies hot hatch met +300pk.

Ja was me ook al aant bedenken dat dat een Ford Focus RS was die idd op zijn limiet zat. :D (wellicht iets van 10j geleden dat aanvoelt alsof ik het gisteren bekeken heb)

*reminds me dat ik nog nooit een wagen bestuurd heb met meer dan 240pk *hoe kan ik nu stoplicht sprints winnen - cries :’(

Terug
Bovenaan