Welke wagen heb jij? Post your pics!

Update over de stamvader van deze thread: de Astra, 19 jaar oud nu, is weer eens door de jaarlijkse keuring geraakt.
Was normaal al vervangen geweest maar toen kwam Covid, moest ik gaan thuiswerken en rijdt de vrouw dus al een jaar met de mijne naar school waardoor die Astra meer stilstaat dan rijdt. Begin nu stilaan te denken om hem toch nog 2j te proberen houden.

Voorlopig nog quasi geen kosten aan gehad.
Ik zou gaan voor O-platen, nog maar 6 keer door de keuring geraken :woohoo:

Ik zou gaan voor O-platen, nog maar 6 keer door de keuring geraken :woohoo:

Dat gaat het niet meer worden :)
Het is nu niet bepaald een collector's item... Daarnaast wil de vrouw echt wel eens iets anders (en terecht). Dus de absolute datum dat hij in het gezin blijft is tot wanneer de A6 uit de zaak gaat en (waarschijnlijk) wordt doorgeschoven naar privé.

Dat wordt dus voorjaar 2023 ten laatste.

Het is nu niet bepaald een collector's item... Daarnaast wil de vrouw echt wel eens iets anders (en terecht). Dus de absolute datum dat hij in het gezin blijft is tot wanneer de A6 uit de zaak gaat en (waarschijnlijk) wordt doorgeschoven naar privé.

Rijdt met een A6, overweegt een Etron GT.
Laat de vrouw met een bejaarde Astra rijden.

Emancipatie blijft toch een dingetje

Heh, zelfde gedachtengang hier. De 14-jaar oude Qashqai is ook net door de keuring geraakt. Die blijft ook in het gezin totdat de (diesel) 5 uit de zaak gaat en (waarschijnlijk) wordt doorgeschoven naar privé.
Duseuh ... laat weten als ge eruit zijt wat & wanneer het fiscaal interessantst is ... dan kan ik exact hetzelfde doen :unsure:.

Rijdt met een A6, overweegt een Etron GT.
Laat de vrouw met een bejaarde Astra rijden.

Emancipatie blijft toch een dingetje

Hela, denk dat die ondertussen al meer met de A6 gaan werken is dan ikzelf!
Tja, die Astra is gewoon retegoedkoop rondrijden, daarom dat we die zo lang bijgehouden hebben (+ covid nu) :)

Heh, zelfde gedachtengang hier. De 14-jaar oude Qashqai is ook net door de keuring geraakt. Die blijft ook in het gezin totdat de (diesel) 5 uit de zaak gaat en (waarschijnlijk) wordt doorgeschoven naar privé.
Duseuh ... laat weten als ge eruit zijt wat & wanneer het fiscaal interessantst is ... dan kan ik exact hetzelfde doen :unsure:.

Zal er wat van afhangen hoe goed de testrit met de GT meevalt denk ik, + wanneer die A6 e-tron mogelijk komt, + of ik mogelijk nog 1 keer een klassieke wagen wil (en dan bestel ik me tegen april 2023 mogelijk nog wel eens een A7 TFSIe ofzo).

Maar dat wordt hier stilaan bedrijfswagendiscussie zo :D - verder verslag zal daar nog wel komen ;)

Mijn leasebak (zit in zijn laatste jaar), want een eigen auto is gewoon weggegooid geld... :biglaugh:

40151908875_4965441bb4_c.jpg

Ik dacht 25j kan je O-platen gebruiken, maar vanaf 30j jaarlijkse keuring?
Heb het ook moeten opzoeken voor 100% zeker te zijn maar :

Afhankelijk van de leeftijd moet een oldtimer jaarlijks, tweejaarlijks of vijfjaarlijks aan een keuring onderworpen worden:
  • Voertuigen met een leeftijd vanaf 25 tot 30 jaar moeten jaarlijks naar de keuring.
  • Voertuigen met een leeftijd vanaf 30 t.e.m. 50 jaar moeten tweejaarlijks naar de keuring.
  • Voertuigen met een leeftijd ouder dan 50 jaar moeten vijfjaarlijks naar de keuring.

is dat wel groot genoeg?
Krijg je daar heel uw uitzet wel in? Om over uw kinderen in hun ergonomische gyroscopische autostoelen nog maar te zwijgen!?

Zot, zo'n coupeeke is daar niet geschikt voor. Daarom moet de A6 Avant in het gezin blijven he, voor als de kinderen mee moeten rijden.

Die info is wel niet helemaal correct meer. In 2021 is het 29 jaar en ouder en vanaf volgend jaar moeten alle oldtimers minstens 30 jaar zijn.
Wil je genieten van het forfaitair tarief.
Vanaf volgend jaar dus Dodge Viper, Ferrari 456, Jaguar XJ220, McLaren F1 en (de enige realistische :p) TVR chimaera op de oldtimerlijst!

Weekendwagen,daily is een vw Golf.
Gaat te koop trouwens,slechts 23.000 km v 2017.
Eerlijkgezegd te kostelijk en is het me allemaal niet meer waard.
Nismo uitvoering met nu ongeveer 480 pk( origineel 344 pk)
Nog steeds atmosferisch en als de originele catalysators worden gestoken perfect controlevrij.(is wel een pain in the ass om aan te geraken geef ik toe)
Niet echt veel aan gedaan buiten hoger compress pistons,een custom mapping en een berekende uitlaatlijn.
Ik had deze al is op 9 lives gepost dusja,ik ben die gast.
Extreem leuk maar het interesseert me echt niks meer,2200 euro jaarlijkse rijtax wil ik ook niet meer betalen sinds ik andere priotiteiten heb.
Mag gaan voor 30.000 en mits opleg heb ik nog een carbonnen capeau en koffer twv 8000 euro die ik nooit heb laten spuiten.
De luchtfilters zijn ook niet meer zoals op foto,os een gesloten Stillen systeem met oliekoeling.
Origineel lopen die te heet,nu niks v problemen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb me enkele maanden geleden een range rover sport (model 2015) gekocht.

Dient als 'werkauto' en 2e wagen en voor gerief etc te halen.

Lichte vracht gezet (taks).
Heb daar alle luxe in die ik wou. (ruimte, automaat, leder, verwarming,..)
En al bij al vrij goede off-road capaciteiten. Is eigenlijk een discovery met een andere kas op.
Moet wel nog een trekhaak op. hoort er gewoon op :p

Was eerst wat aan het twijfelen tussen een X5 van dat jaar, maar dat is al bij al een luxewagen op hoge pootjes, terwijl deze toch wel wat meer 4x4 is.

Tegen volgende herfst setje offroad wielen/banden en wat verhogen en dan ga ik daar wel eens een paar offroad ritjes mee doen.

Nog steeds atmosferisch en als de originele catalysators worden gestoken perfect controlevrij.(is wel een pain in the ass om aan te geraken geef ik toe)
Niet echt veel aan gedaan buiten hoger compress pistons,een custom mapping en een berekende uitlaatlijn.
Extreem leuk maar het interesseert me echt niks meer,2200 euro jaarlijkse rijtax wil ik ook niet meer betalen sinds ik andere priotiteiten heb.
Mag gaan voor 30.000 en mits opleg heb ik nog een carbonnen capeau en koffer twv 8000 euro die ik nooit heb laten spuiten.
De luchtfilters zijn ook niet meer zoals op foto,os een gesloten Stillen systeem met oliekoeling.
Dus, atmo blok van 344pk naar 480 pk, en oliegekoelde luchtfilters?
13075356633.jpg

Luchtfilters die te heet lopen? Speciaal.

Waarschijnlijk de motorruimte die te heet wordt en daardoor de lucht te veel opwarmt alvorens die via die filters in het plenum geraakt? Daarvoor dienen die cold air intakes met die scoops en afgesloten ducting ook? Hoe een oliekoeler dat oplost weet ik ook niet? Water-air intercoolers zijn me bekend op geblazen motoren, maar oil-air niet.

Terug
Bovenaan