Welke wagen heb jij? Post your pics!

Ik vind vooral dat bij Teslas het grootste gat zit in waar mensen denken dat ze mee rijden, en waar ze daadwerkelijk mee rijden.

Ik blijf het INSANE vinden hoe vaak ik hoor "Maar amai, die heeft wel een Tesla", terwijl in mijn voorbeeld kijken diezelfde personen totaal niet op naar een Audi A6 die dan wel 2x zo duur is (op sticker).
exact! Met Polestar heb ik dat gevoel ook... Dat zijn eigenlijk relatief "goedkope" EV's, maar collega's van mij denken echt dat dat onbetaalbare shizzle is.

Hoogstwaarschijnlijk niet. Toch al reviews gezien van de Q6 waar ze aangeven dat die de Q8 e-tron min of meer obsolete maakt, dus dan heb ik er wel moeite mee om voor een Q8 te gaan.
(S)Q6 en A6 e-tron Avant zouden een optie kunnen zijn, maar daar moet ik echt eerst nog eens het interieur van zien.

Hoogstwaarschijnlijk niet. Toch al reviews gezien van de Q6 waar ze aangeven dat die de Q8 e-tron min of meer obsolete maakt, dus dan heb ik er wel moeite mee om voor een Q8 te gaan.
(S)Q6 en A6 e-tron Avant zouden een optie kunnen zijn, maar daar moet ik echt eerst nog eens het interieur van zien.
Op technologisch vlak klopt dat, maar de Q8 is wel nog steeds de luxueuzere auto. Ik zou nog altijd hands down voor de Q8 gaan.
En qua exterieur vind ik de Q6 nog niet echt zo mooi.

Ik vind vooral dat bij Teslas het grootste gat zit in waar mensen denken dat ze mee rijden, en waar ze daadwerkelijk mee rijden.

Ik blijf het INSANE vinden hoe vaak ik hoor "Maar amai, die heeft wel een Tesla", terwijl in mijn voorbeeld kijken diezelfde personen totaal niet op naar een Audi A6 die dan wel 2x zo duur is (op sticker).
Dat is idd frappant hoe vaak ik dat wel niet hoor. Al mag je niet vergeten dat de tesla in het begin nog een heel stukje duurder was en je voor dat budget echt al heel dikke brandstofwagens kon kopen. Die perceptie blijft lang hangen. Zelfs werkgevers die weigerden Teslas te geven aan werknemers daarom naar het schijnt.

Op technologisch vlak klopt dat, maar de Q8 is wel nog steeds de luxueuzere auto. Ik zou nog altijd hands down voor de Q8 gaan.
En qua exterieur vind ik de Q6 nog niet echt zo mooi.

Wel, daarom wil ik de Q6/A6 ook eerst IRL ervaren voor ik er iets van zeg. Maar als die Q6 vanbinnen duidelijk minder is dan de Q8 e-tron (die imo ook alweer iets minder is dan de gewone Q8) dan zal het eerder resulteren in geen aankoop bij Audi meer, ipv dat ik voor de Q8 e-tron zou gaan.

Mijn gewenste config voor de Q8 gaat al snel richting 120K, na korting is dat ook nog 6 cijfertjes. En ik wil dat soort geld nog wel uitgeven, maar dan niet als ik weet dat ik met iets rondrij dat in de basis al verouderd en voorbijgestreefd is. Daar krijg ik mij mentaal echt niet over :)

edit: maar goed, de vraag is waar dan wel kopen, want de i5 gaat het ook niet worden. Ik kan hem echt niet mooi vinden. :/

Dat is idd frappant hoe vaak ik dat wel niet hoor. Al mag je niet vergeten dat de tesla in het begin nog een heel stukje duurder was en je voor dat budget echt al heel dikke brandstofwagens kon kopen. Die perceptie blijft lang hangen. Zelfs werkgevers die weigerden Teslas te geven aan werknemers daarom naar het schijnt.

Klopt he, ooit had je bij Tesla enkel de Model S en was je minstens (ik gooi er even met mijn klak naar) 80K kwijt eraan. Dat in een periode waarin je voor 50K (na korting) best wel al een mooie A6 had.

Laatst bewerkt:
Akkoord, en de model s en x daar snap ik het nog. Maar het voelt voor mij dan gelijk totaal impressed zijn door een mercedes a-klasse omdat je van het bestaan van de s-klasse weet.

Ach ja, goede marketing van Tesla uit, en die mensen zijn blij met hun wagen, en de buurvrouw denk dan Roger een goede promo heeft gekregen want hij heeft "ne Tesla". Iedereen gelukkig.

Ik ben ze kotsbeu gezien en zou er na een testrit zelf nooit eentje willen hebben.

Goh goed gedaan denk ik dan.
Dat is toch iets dat elk merk zou willen?

Recent heeft een kennis hier een Land Rover Range Rover aangeschaft - looks zeggen me weinig maar dat interieur en zitcomfort- heeft zo fancy zetels :love2:

Toch wel indrukwekkend, ook ten aanzien van o.a. GLE/Q7/X5

Recent heeft een kennis hier een Land Rover Range Rover aangeschaft - looks zeggen me weinig maar dat interieur en zitcomfort- heeft zo fancy zetels :love2:

Toch wel indrukwekkend, ook ten aanzien van o.a. GLE/Q7/X5

Range Rover zit daar dan ook wel een niveautje boven. Toch eerder GLS niveau denk ik?
Range Rover Sport eerder te vergelijken met X5 en consoorten.

Range Rover zit daar dan ook wel een niveautje boven. Toch eerder GLS niveau denk ik?
Range Rover Sport eerder te vergelijken met X5 en consoorten.
De huidige range rover sport is bijna volledig gelijk te trekken met de grote range rover qua interieur luxe.

De huidige range rover sport is bijna volledig gelijk te trekken met de grote range rover qua interieur luxe.
Klopt, ik rij zelf met de huidige generatie sport, mijn pa met de grote range rover. Voor mij is het echt zoeken naar de +60k die hij betaald heeft tegenover mij. OK zijn wagen heeft nog meer bekleding met vol leder, actieve stabilisatoren om overhellen tegen te gaan, dikkere tapijten, luxe zetels achteraan..

Klopt, ik rij zelf met de huidige generatie sport, mijn pa met de grote range rover. Voor mij is het echt zoeken naar de +60k die hij betaald heeft tegenover mij. OK zijn wagen heeft nog meer bekleding met vol leder, actieve stabilisatoren om overhellen tegen te gaan, dikkere tapijten, luxe zetels achteraan..
En de gewone is ook gewoon beter voor off-road. Niemand gebruikt het, maar het kan wel.

Goh goed gedaan denk ik dan.
Dat is toch iets dat elk merk zou willen?
100% , daarom zeg ik ook in de post voor die van jou "Goede marketing van Tesla".

Dit dus, je hebt uiteindelijk hetzelfde met Porsche he, voor de meeste mensen is een Cayman en Macan ook hetzelfde als een 911, ookal kosten die de helft.
Goh, andere situatie toch? Een Porsche is nog steeds bij elk model wel een premium wagen. Een Model3 niet perse.

Goh, andere situatie toch? Een Porsche is nog steeds bij elk model wel een premium wagen. Een Model3 niet perse.
Maar toch zijn er serieuze verschillen tussen de "instapmodellen" en de modellen waar ze hun naam mee gemaakt hebben.
Idem voor een hoop andere merken hoor:
"Toyota's zijn niet kapot te krijgen"
"VW geeft veel waar voor je geld"
"BMW's rijden sportief"
Er zijn van bijna elk merk vooroordelen die gebasseerd zijn op een (paar) specifieke model(len), en vaak al lang niet meer toepasbaar op het volledige gamma.
Soms positief (De voorbeelden hierboven, en dus ook Tesla), soms negatief (Dacia is goeikope rommel. Franse auto's vallen uit elkaar, Italiaanse auto's staan altijd in panne)...

Dat zou idd wel eens kunnen - een mens zou haast vergeten dat er een GLS bestaat - zie je quasi niet rijden.
Say what? Ik zie die zowat elke dag hoor.

62f0bc307c7b1.jpg

Ik heb 20” 669M orbit grey velgen onder de BMW. Volgens de omschrijving zijn die forged.

Nu zagen ze bij het vervangen van een parkeersensor dat een achterste velg gebarsten is aan de binnenkant. Nieuwe velg (gelukkig Engelse omnium) €1800

Ik dacht net dat forged velgen véél duurzamer waren.. dit is letterlijk de eerste keer ooit dat ik een gebarsten velg heb. Ik doe ook totaal niet gek met die wagen buiten af en toe eens wat harder optrekken.

Heb nu toch al wat veel gezever met die kar gehad voor nog maar 3j te zijn:

- kafas camera vervangen
- parkeersensoren vervangen
- module grootlicht assistent vervangen
- slot passagiersdeur vervangen
- en dan nu gebarsten velg uit het niks..

Ik heb 20” 669M orbit grey velgen onder de BMW. Volgens de omschrijving zijn die forged.

Nu zagen ze bij het vervangen van een parkeersensor dat een achterste velg gebarsten is aan de binnenkant. Nieuwe velg (gelukkig Engelse omnium) €1800

Ik dacht net dat forged velgen véél duurzamer waren.. dit is letterlijk de eerste keer ooit dat ik een gebarsten velg heb. Ik doe ook totaal niet gek met die wagen buiten af en toe eens wat harder optrekken.

Heb nu toch al wat veel gezever met die kar gehad voor nog maar 3j te zijn:

- kafas camera vervangen
- parkeersensoren vervangen
- module grootlicht assistent vervangen
- slot passagiersdeur vervangen
- en dan nu gebarsten velg uit het niks..
Gesmede velgen zijn volgens mij "sterker", maar dat wil ook zeggen dat ze sneller barsten (tov vervormen bij andere velgen).
Inderdaad wel best veel issues...

Gesmede velgen zijn volgens mij "sterker", maar dat wil ook zeggen dat ze sneller barsten (tov vervormen bij andere velgen).
Inderdaad wel best veel issues...
Stond nu ook wel op het punt om eens te gaan horen naar die nieuwe rs e tron GT, wederom een goed excuus 😅

Terug
Bovenaan