Welke wagen heb jij? Post your pics!

Ik heb dat al verschillende keren zelf gedaan, zowel Duitsland als Nederland. Houdt echt twee keer niks in en is mij geen 1495+BTW waard.
Ik betaal enkel voor de transitplaten en laat de verkoper dat regelen via een volmacht (daar zijn standaardformulieren voor).
Douane kun je van achter je pc regelen via myminfin en is de dag erna al in orde.
Enige dat je nog zelf moet regelen is de keuring in België.

Heb een Golf R variant gekocht! Sinds gisteren in het land en man van import brengt vandaag alles in orde qua keuring, douane etc. Dus hopelijk volgende week mee op de baan. :tongue:

Heb nog geen goede foto van de mijne maar 't is eigenlijk exact dezelfde als deze:

vw-golf-r-variant-02.jpg

Rij er nu dikke week mee rond. Zalige wagen maar touch-knoppen zijn vaak echt ruk. Om de ACC bij te stellen bv moet je ‘zacht’ drukken voor +1km/u en ‘hard’ voor +10km/u. In de praktijk is dat gewoon een loterij. “Wordt het 1 of wordt het 10?”

Software is ook hooguit ok. Ze wilden een fancy UI terwijl gebruiksgemak precies niet de prioriteit was. Onlangs toevallig met Golf van tien jaar oud gereden en daar leek mij dat beter geregeld te zijn.

Vandaag in ontvangst mogen nemen, nog steeds zeer blij met de aankoop :)

Ondertussen een weekje met de auto aan het rijden, dus misschien tijd voor een eerste (weliswaar korte en nog wat voorbarige) review met een paar positieve en minder positieve punten.

Meevallers:
  • Komende van een 318 1.5 met 136 pk is deze 1.5 mild hybrid met 170 pk toch een serieuze stap vooruit. Natuurlijk nog niet te vergelijken met de instant kracht van een EV, maar dat hoeft voor mij ook niet.
  • De sportzetels zitten echt top en de zitpositie met het stuur en dashboard is voor mij gewoon 10/10.
  • Ondanks dat het FWD is, kan ik me nog altijd goed amuseren op de lokale veldwegjes.
  • Ik blijf hem gewoon vet vinden wanneer hij ergens geparkeerd staat en ik ernaartoe wandel.
  • Het infotainment is super scherp en reageert heel snel. Tot nu toe nog geen enkel probleem mee gehad.

Tegenvallers:
  • De respons bij het gas geven mocht soms net iets sneller. Af en toe duurt het een halve seconde te lang voor hij terugschakelt.
  • FWD valt op zich wel mee, maar bij stevig optrekken voel je toch wat torque steer.
  • Iets heel banaals: omdat het een coupé is zakken de ramen telkens een beetje wanneer je de deur opent. Daardoor lijkt er onderaan het raam altijd een vuile streep te zitten
  • Geen fysieke knoppen meer voor het infotainment is echt een ramp. Spotify en Waze via het touchscreen bedienen vind ik gewoon irritant (en je zit meteen met allemaal vingerafdrukken).
  • Alles voelt wel stevig aan en er is geen gerammel of storende geluiden, maar als je wat beter kijkt stelt de materiaalkeuze op sommige plekken toch wat teleur. Al is dat tegenwoordig bij veel wagens zo.

Ik hoop dat het idd meevalt. Zou in de toekomst wel meer random tripkes willen maken verder van huis. Zo van gewoon vertrekken en we zien wel.
Ik heb zo een tripje op een naked bike gedaan. 3400km in 5 dagen. Als het mij op de motor lukt zal het u in de mx5 zeker lukken. Enjoy! Prachtige wegen daar.

• De respons bij het gas geven mocht soms net iets sneller. Af en toe duurt het een halve seconde te lang voor hij terugschakelt.
Kan je geen rijprofielen zelf instellen? Bij mijn 3 gebruik ik altijd het Sport Dynamic profiel, stuur en motor in Comfort en versnellingsbak in Sport, zo reageert de bak sneller en rijd hij ook niet telkens aan 1000rpm.
  • Geen fysieke knoppen meer voor het infotainment is echt een ramp. Spotify en Waze via het touchscreen bedienen vind ik gewoon irritant (en je zit meteen met allemaal vingerafdrukken).
Heb je geen Voice Assistent? Waze bedien ik grotendeels met mijn stem, Spotify ook af en toe maar die durft soms wel eens iets anders te doen dan ik gevraagd had. Verder zelfs verwarming aanpassen, zetelverwarming aanzetten,...doe ik grotendeels met stem commando's.

Rij er nu dikke week mee rond. Zalige wagen maar touch-knoppen zijn vaak echt ruk. Om de ACC bij te stellen bv moet je ‘zacht’ drukken voor +1km/u en ‘hard’ voor +10km/u. In de praktijk is dat gewoon een loterij. “Wordt het 1 of wordt het 10?”

Software is ook hooguit ok. Ze wilden een fancy UI terwijl gebruiksgemak precies niet de prioriteit was. Onlangs toevallig met Golf van tien jaar oud gereden en daar leek mij dat beter geregeld te zijn.
Foto's van de binnenkant? Bouwjaar?

Rij zelf met een golf 7 van 2014 dieselstoof.

Ik wou al langer een jeep voor “erbij” en dan begin je wat te dromen.

Sinds daarstraks trotse eigenaar van een pikzwarte Mercedes G met full amg pack. V6 diesel. (Lekker lichte vracht).

De wederhelft maakt niets uit auto’s en vind deze toch ook bangelijk.

Ik wou al langer een jeep voor “erbij” en dan begin je wat te dromen.

Sinds daarstraks trotse eigenaar van een pikzwarte Mercedes G met full amg pack. V6 diesel. (Lekker lichte vracht).

De wederhelft maakt niets uit auto’s en vind deze toch ook bangelijk.
Pics!!!

Speciale dag gehad gisteren. Poging tot diefstal van de Range Rover hier op de oprit.
30 minuten mee bezig geweest, in de wagen geraakt maar hem niet gestart gekregen.

Gat gezaagd in de koffer voor met klemmen de canbus kabels te kunnen koppelen aan een computer. Dan met transponder kloner geprobeerd voor te starten. Voos :) Weer al dat gezeik voor garage etc.

Whats-App-Image-2026-02-10-at-16-00-02.jpg

Dit soort zaken is vaak op bestelling dus de kans dat die terugkomen is zeer reëel.
Toch is informeren om van die elektrische palen te plaatsen dat ze er niet mee van de oprit geraken.

Op dat vlak blijven Range Rovers toch echt absolute shitboxen. 10 jaar geleden al zo makkelijk te stelen, duidelijk nog niets veranderd daar. Schandalig voor zo een duur ding.
Er staat zojuist een artikel op het nieuwsblad waarbij juist dezelfde werkwijze als bij u gebruikt werd:
https://www.nieuwsblad.be/binnenlan...ghtech-poging-tot-autodiefstal/144980188.html

Hier in de vriendenkringook 2 van deze gevallen. Politie zei gewoon: "populaire auto voor diefstal op bestelling" Ze weten exact waar de tracker zit en halen die eruit. Op 20 minuten gefixed

Foto van bij de vorige eigenaar. Kleur is obsidian black. (Wat echt prachtig uitkomt).

Zo trots als een klein kind. Dit is echt een zware Suv.

Als enige auto zou ik dit wel niet willen. De bmw break is ideaal voor langere ritten in luxe, deze heeft ook wel luxe, maar minder comfort.
Heb er ook nog andere velgen bij met een groffere band op. Leuk voor winter en offroad.

(Geen inschrijvingstaks, en 150€ biv lichte vracht.)

Nu ooit nog zo’n snelle uit Stuttgart. En dan is mijn collectie compleet.

Laatst bewerkt:
Foto van bij de vorige eigenaar. Kleur is obsidian black. (Wat echt prachtig uitkomt).

Zo trots als een klein kind. Dit is echt een zware Suv.

Als enige auto zou ik dit wel niet willen. De bmw break is ideaal voor langere ritten in luxe, deze heeft ook wel luxe, maar minder comfort.
Heb er ook nog andere velgen bij met een groffere band op. Leuk voor winter en offroad.

(Geen inschrijvingstaks, en 150€ biv lichte vracht.)

Nu ooit nog zo’n snelle uit Stuttgart. En dan is mijn collectie compleet.

Ah een pussy wagon

Wel niet chromed out

Terug
Bovenaan