Welke wagen heb jij? Post your pics!

R Variant ben ik nog niet tegengekomen in BE. Leuke keuze!

Me neither. En ik doe véél kilometers. Ik ben daar wel wat gevoelig aan, ‘exclusiviteit’. Groot woord voor een Golf uiteraard maar ik vind het leuk om met een wagen te rijden waarvan je er geen 10 op een dag ziet rijden.

Eerste indruk van de wagen is ook positief - is even mooi als op de foto (had dit model dus ook nog nooit in het echt gezien). Interieur is ook ok, al snap ik niet waarom sommige fabrikanten tegenwoordig ALLES touch willen maken. Ik vind fysieke knoppen leuker maar kijk… Smaakdingetje.

Nochtans zit er hier opt forum ene met dezelfde spec 😆

Maar proficiat met de aankoop en veilige kilometers gewenst. Ik wil eigenlijk ook ne snelle daily :unsure:

Interieur is ook ok, al snap ik niet waarom sommige fabrikanten tegenwoordig ALLES touch willen maken. Ik vind fysieke knoppen leuker maar kijk… Smaakdingetje.
Totaal niet ergonomisch ook, heeft weinig met smaak te maken. De fabrikanten kiezen dat omdat het voor hen lekker goedkoop is.

Heb een Golf R variant gekocht! Sinds gisteren in het land en man van import brengt vandaag alles in orde qua keuring, douane etc. Dus hopelijk volgende week mee op de baan. :tongue:

Heb nog geen goede foto van de mijne maar 't is eigenlijk exact dezelfde als deze:

vw-golf-r-variant-02.jpg
Prachtige wagen trouwens en kleur, in de buurt staat vaak een een hatchback Golf R in dezelfde kleur, altijd leuk om naar te kijken.

Nochtans zit er hier opt forum ene met dezelfde spec 😆

Maar proficiat met de aankoop en veilige kilometers gewenst. Ik wil eigenlijk ook ne snelle daily :unsure:

Ik zou precies liever een tragere daily hebben. Al die snelle wagens, heb je nu is oprecht geen reet meer aan eigenlijk.

Ik mis mijn Elise :)

Gelukkig heeft de GT3 .2 nu een shorter ratio dan de .1 versie. Nu kan ik 2 keer ipv 1 keer schakelen voor ik het gevang in vlieg.

Ik zou precies liever een tragere daily hebben. Al die snelle wagens, heb je nu is oprecht geen reet meer aan eigenlijk.

Ik mis mijn Elise :)

Gelukkig heeft de GT3 .2 nu een shorter ratio dan de .1 versie. Nu kan ik 2 keer ipv 1 keer schakelen voor ik het gevang in vlieg.
Het is wel effectief zo. Ik denk dat ik met de 911 140 in 2e haal. Dat wil dan in praktijk zeggen dat je eigenlijk bijna nooit in toeren kan doortrekken.

Het is wel effectief zo. Ik denk dat ik met de 911 140 in 2e haal. Dat wil dan in praktijk zeggen dat je eigenlijk bijna nooit in toeren kan doortrekken.
Voor u te ‘amuseren’ op de weg is eigenlijk enkel men oude alfa nog plezant. Daar haal je nog fun uit zonder met obscene snelheden overal rond te vliegen.

Bij mij overheerst dat gevoel ook wat de laatste jaren. Bij de moderne wagens ligt het gebruiksgemak zodanig hoog dat je in de praktijk al vrij snel op de limiet van hooliganisme zit. Nog eens een nieuwe M overweeg ik soms en dan denk ik na en moet het niet meer :p komt er op neer dat ik dan enkel voor het geluid die wagen zou kopen. En dan worden het (te) dure decibels.

Als ik nu een keuze moet maken zou het een defender V8 zijn. Ik doe graag eens onverharde wegen, verder vraagt die wagen niet perse om die pedaal ten einde te stampen, en met zen milltek lijn erop is dat ook dik ok.

Dat was mijn gedacht bij de 2e keer dat ik van stilstand naar de autostrade reed met een Tesla M3P (bij de eerste keer was ik nog aan het bekomen van mijn hersenmassa die tegen de achterkant van mijn hoofd plakte).
In no time zit je aan illegale snelheden en kan je amper genieten van de versnelling.
En iets trager optrekken is niet hetzelfde als pedal to the metal stampen.

Ik moet idd wel toegeven dat ik me serieus amuseer met dit "underpowered" speelgoedje. Kzit ook altijd te kloten op smalle boerenbaantjes waar dit eigenlijk serieus tot zijn recht komt. In juni wel roadtrip gepland richting Zwitserland (Grimselpas, Furkapas) en Italie (Dolomieten). Ben benieuwd hoe de ervaring zal zijn. Comfort zal iets minder zijn -.- En hopelijk kan mijn 184pk wat mee in de bergen :p

Hier in België hebde idd niet veel vermogen nodig om plezier te creëren. Leuk sturende auto is belangrijker dan pk's

Mx5_Averbode.jpg

Laatst bewerkt:
Zijn er eigenlijk zo'n leuke auto's die geen fortuin kosten, cabrio en 4 zitplaatsen hebben?
Porsche staat op mijn lijstje, maar die kost dan wel weer een serieuze duit.

Ik moet idd wel toegeven dat ik me serieus amuseer met dit "underpowered" speelgoedje. Kzit ook altijd te kloten op smalle boerenbaantjes waar dit eigenlijk serieus tot zijn recht komt. In juni wel roadtrip gepland richting Zwitserland (Grimselpas, Furkapas) en Italie (Dolomieten). Ben benieuwd hoe de ervaring zal zijn. Comfort zal iets minder zijn -.- En hopelijk kan mijn 184pk wat mee in de bergen :p

Hier in België hebde idd niet veel vermogen nodig om plezier te creëren. Leuk sturende auto is belangrijker dan pk's

Mx5_Averbode.jpg
Comfort comfort… ben in juni ergens afgelopen jaar met de exige naar Tirol geknald met een paar mensen van het forum hier.

Comfort is overrated. Zo een mx5 is hyper comfy. Zetelverwarming, niet beenhard, radio, airco,… wat wil je meer :)

Comfort is overrated. Zo een mx5 is hyper comfy. Zetelverwarming, niet beenhard, radio, airco,… wat wil je meer :)

Ik hoop dat het idd meevalt. Zou in de toekomst wel meer random tripkes willen maken verder van huis. Zo van gewoon vertrekken en we zien wel.

Zijn er eigenlijk zo'n leuke auto's die geen fortuin kosten, cabrio en 4 zitplaatsen hebben?
Porsche staat op mijn lijstje, maar die kost dan wel weer een serieuze duit.
Weinig he
M4 of 440i of 240i
Maserati Gran Cabrio
911
En daar stopt het zowat van sportieve, 4-zits cabrio's.

Heb een Golf R variant gekocht! Sinds gisteren in het land en man van import brengt vandaag alles in orde qua keuring, douane etc. Dus hopelijk volgende week mee op de baan. :tongue:

Heb nog geen goede foto van de mijne maar 't is eigenlijk exact dezelfde als deze:

vw-golf-r-variant-02.jpg

Was het prijsverschil groot ivm Belgie?

Terug
Bovenaan