Welke wagen heb jij? Post your pics!

Ik rij zelf met een 320e touring en wil hier toch ook mijn ervaring mee geven:
- Zelfs met de extra kilos blijft dit voor mij een zeer aangename wagen om mee te rijden. Altijd comfortabel en sportief als het kan.
- Je verliest inderdaad kofferruimte, maar het is enkel in de hoogte (en niet zoals bij Benz, de helft van de kofferruimte). Met een Touring heb ik nog nooit een tekort aan kofferruimte gehad (en reizen met 4 met de auto is geen uitzondering).
- Het klopt dat je inderdaad op een andere manier moet anticiperen bij bijvoorbeeld een inhaalmanoeuvre komende van een heel lage snelheid. Maar even de hendel naar links trekken, en het is zo gebeurd. Eenmaal op snelheid echter, verloopt een inhaalmanoeuvre wel heel vlot. Tenslotte heb je 209 pk ter beschikking, ten opzichte van EV's lijkt dat weinig, maar dit is meer dan voldoende voor ons Vlaams verkeer.
- 11l heb ik nog nooit gehaald - 7l/100km is bij mij het gemiddelde - ik kan dus tot 500km rijden op 1 tank, en niet de 300 waarvan jij spreekt.
- 30-40km is inderdaad te weinig, maar dat hangt af van uw verbruikersprofiel. Ik heb vorig jaar ongeveer 25000km gereden en bijna exact de helft daarvan heb ik elektrisch gereden. Maar ik beken wel dat ik hiervoor het perfecte profiel heb: veel korte afstanden, veel thuis werken en een laadkabel die klaar hangt op mijn oprit (waardoor ik dus elke dag laad - soms zelfs meermaals).
- Het is inderdaad complexer en duurder en logisch gezien meer kans op (duurdere) defecten. Maar 4 jaar terug en met de huidige fiscale regelgeving was dit voor mij de beste keuze. Maar los daarvan gaat deze stelling op voor elke PHEV.
Ik kreeg de buggy van mijn zoontje niet in de koffer van die 320e. En die 250kg extra voel je goed als je de brandstof versie gereden hebt.
Ik geloof dat ik tijdens mij testrit zelfs aan 13l zat eens de batterij leeg was. Maar ik was hem wel stevig aan de tand aan het voelen. Maar zelfs in sportmodus lag mijn verbruik al vrij hoog toen de batterij nog bij sprong.

Hier iemand die een maand op brandstof heeft gereden zonder te laden. Die haalt gemiddeld 11l/100km en 27% van zijn afstand is toch op batterij voor regenerative braking:

Ik heb destijds nog wat andere reviews opgezocht en die zaten ook in die buurt.

Ik kreeg de buggy van mijn zoontje niet in de koffer van die 320e. En die 250kg extra voel je goed als je de brandstof versie gereden hebt.
Ik geloof dat ik tijdens mij testrit zelfs aan 13l zat eens de batterij leeg was. Maar ik was hem wel stevig aan de tand aan het voelen. Maar zelfs in sportmodus lag mijn verbruik al vrij hoog toen de batterij nog bij sprong.

Hier iemand die een maand op brandstof heeft gereden zonder te laden. Die haalt gemiddeld 11l/100km en 27% van zijn afstand is toch op batterij voor regenerative braking:

Ik heb destijds nog wat andere reviews opgezocht en die zaten ook in die buurt.
Na een tankbeurt geeft bij mij de boordcomputer sowieso tussen de 450-en 500km rijbereik (op brandstof). Indien ik effectief veel snelwegverkeer doe, dan haal ik die 500km makkelijk.

Ik rij zelf met een 330e en een verbruik van 11l/100km voor ietwat serieuze afstanden (>20km) heb ik nog nooit gezien. Regelmatig 7-8l/100km bij normaal autostrade verkeer.

Vorig jaar in Duitsland 300km afgelegd op 2h in sport stand, wat wilt zeggen dat de batterij wel gebruikt wordt, maar altijd op 25% wordt gehouden. Ik had toen een gemiddeld verbruik van 10l/100km, en 0kWh/100km.

Die BBS wielen zijn prachtig.
Ik vind ze ook prachtig. Stijlvol en klassiek.

bmw-g21-3-series-touring-with-19-22-bbs-ci-r-satin-platinum-wheels-5_orig.jpeg

Ik denk dat BBS de wielen ook maakte/Gemaakt heeft voor Bmw althans in het verleden.
Ik zou voor die gaan, dan nog een goede set banden erop en klaar lol

Ik denk dat BBS de wielen ook maakte/Gemaakt heeft voor Bmw althans in het verleden.
Ik zou voor die gaan, dan nog een goede set banden erop en klaar lol
Dat zou goed mogelijk zijn. BBS heeft in het verleden wel meer OEM velgen gemaakt voor auto fabrikanten.
De velgen zouden in de maten 8,5x19 ET27 vooraan & 9x19 ET37 achteraan met banden 225/40/19 vooraan & 255/35/19 achteraan en waarschijnlijk de nieuwe Pirelli P Zero 5 omdat die momenteel zeer goed uit tests komen (beter dan de PS4S).

Het zal wel maar voor rond mei zijn dat ik ze zou bestellen, dus ik moet nog even geduld hebben 😋
Op de originele velgen ga ik dan voor volgende winter winterbanden leggen, waarschijnlijk de Bridgestone Blizzak LM005.

Dat zou goed mogelijk zijn. BBS heeft in het verleden wel meer OEM velgen gemaakt voor auto fabrikanten.
De velgen zouden in de maten 8,5x19 ET27 vooraan & 9x19 ET37 achteraan met banden 225/40/19 vooraan & 255/35/19 achteraan en waarschijnlijk de nieuwe Pirelli P Zero 5 omdat die momenteel zeer goed uit tests komen (beter dan de PS4S).

Het zal wel maar voor rond mei zijn dat ik ze zou bestellen, dus ik moet nog even geduld hebben 😋
Op de originele velgen ga ik dan voor volgende winter winterbanden leggen, waarschijnlijk de Bridgestone Blizzak LM005.
Ik vind het wel altijd zonde als ik op een BMW van die BBS of Z velgen zie liggen :)
Het is niet dat ik ze niet mooi vind, maar in mijn hoofd klopt het gewoon niet als ik dan die niet BMW badge op de velgen zie.

Ik ben natuurlijk een complete leek, dus als iemand mij hier nu zegt dat je gewoon die cap kan vervangen door iets neutraal is dat probleem in mijn hoofd al opgelost.

Opnieuw dit is mijn eigen mening, 0 judgement naar mensen die het anders zien natuurlijk!

Ik vind het wel altijd zonde als ik op een BMW van die BBS of Z velgen zie liggen :)
Het is niet dat ik ze niet mooi vind, maar in mijn hoofd klopt het gewoon niet als ik dan die niet BMW badge op de velgen zie.

Ik ben natuurlijk een complete leek, dus als iemand mij hier nu zegt dat je gewoon die cap kan vervangen door iets neutraal is dat probleem in mijn hoofd al opgelost.

Opnieuw dit is mijn eigen mening, 0 judgement naar mensen die het anders zien natuurlijk!
Tuurlijk kan je daar gewoon BMW kapjes opsteken als je dat wilt.
Ik vind BBS net 1 van de minst patserig overkomen.

Ik had die Pirelli banden ff opgezocht, ook in natte weersomstandigheden goede banden.
Das wel goed want in het verleden was dat niet altijd zo. Ik houd wel van Pirelli banden, zien er goed uit en hele goede grip.

Laatst bewerkt:
Ik had die Pirelli banden ff opgezocht, ook in natte weersomstandigheden goede banden.
Das wel goed want in het verleden was dat niet altijd zo. Ik houd wel van Pirelli banden, zien er goed uit en hele goede grip.
Momenteel zijn deze 1 van de toppers in hun segment!

Speciale dag gehad gisteren. Poging tot diefstal van de Range Rover hier op de oprit.
30 minuten mee bezig geweest, in de wagen geraakt maar hem niet gestart gekregen.

Gat gezaagd in de koffer voor met klemmen de canbus kabels te kunnen koppelen aan een computer. Dan met transponder kloner geprobeerd voor te starten. Voos :) Weer al dat gezeik voor garage etc.

Whats-App-Image-2026-02-10-at-16-00-02.jpg

Dit soort zaken is vaak op bestelling dus de kans dat die terugkomen is zeer reëel.
Toch is informeren om van die elektrische palen te plaatsen dat ze er niet mee van de oprit geraken.

Op dat vlak blijven Range Rovers toch echt absolute shitboxen. 10 jaar geleden al zo makkelijk te stelen, duidelijk nog niets veranderd daar. Schandalig voor zo een duur ding.

cava toch nog? 30min bezig, en niet mee kunnen wegrijden?

Auto met GPS tracker, meldkamer en alarm dat niet eens afgaat?
Ik had mijn GT3 op de trailer gezet met sleutel erin en de auto was al in full lockdown gegaan. Meldkamer me gebeld ''meneer uw auto is gestolen''. Neen ik denk het niet, ik ben er naar aan het kijken. :laugh:

Terug
Bovenaan