Welke wagen heb jij? Post your pics!

Weer gezeik over "de gewone mens". Fuck sake man. Als auto's u niet interesseren blijf hier dan toch gewoon weg?
Als hier iemand een Ford GT wil kopen zijn mensen enthousiast, als iemand hier een Honda E koopt antwoorden mensen enthousiast. Al koopt hier morgen iemand een beater BMW van 2k zullen mensen wel reageren.

Net zoals in het horlogetopic, iemand die er 0 interesse in heeft komt kijken, ziet dat het over dure dingen gaat en begint te janken. Als je ook zo items wil, werk hard, of slim, of heb het geluk uit een rijke familie te komen die u veel geven. Als je dat allemaal niet kan/wil of iets anders loopt fout. Tja. Wees blij voor mensen die het wel kunnen.

Sidenote: Ik zit nog VER af van het budget om een 911 te kopen. Maar te zien wat sommige mannen hier bereiken motiveert me oprecht enorm om elke dag toch net iets slimmer mijn tijd te besteden., net iets meer waarde te verwezenlijken om ergens mijn prijs wat omhoog te kunnen duwen.

Kunnen we nu aub gewoon terug over auto's praten?
Oh, ik hou van beater BMW's van rond de 2k. Zalige bakken!

Aquaplaning op E314. Lichamelijke niks voor, maar auto wel Total loss verklaard.
Gelukkig wel omnium, maar daar zit een waardedaling van 1% per maand he. Dus hoe duurder de auto, hoe meer waardedaling je hebt ...
Oh shit dat is wel heftig.

Is er een duidelijke schuld(ige)? Of heb je gewoon pech gehad?
(En daarmee bedoel ik, de auto, de banden, het wegdek ;) of te snel rijden bijvoorbeeld)

Mijn A6 is nu bij de carrosserie na de leuke aanrijding van enkele weken terug. Heb een 320d touring meegekregen als vervangwagen. Leuke wagen nog wel. Al mis ik wel meteen de cockpit van de Audi, heb het gevoel dat die van BMW wat statisch is.
BMW heeft inderdaad een saaier interieur maar onze pinkers werken tenminste wel !

Het is niet omdat het een dure auto is, dat de eigenaar er automatisch ook gigantisch voorzichtig mee is.
Ik heb nog eens in zo’n supercar mogen meerijden van een kennis van mijn ouders. En bij het indraaien van een parking ergens had die een borduur mee. Nadat we geparkeerd waren en de schade bekeken hadden, had hij al meteen een afspraak bij de garage geboekt. Geen drama of iets.

Ik ken mezelf. Heb velgschade gereden op een taycan en mijn maag lag een ganse dag in de knoop :tongue:

BMW heeft inderdaad een saaier interieur maar onze pinkers werken tenminste wel !
Ik ben nog aan het zoeken naar de hendel, denk dat die er bij deze niet op zit.

Mijn Audi heeft ook werkende pinkers, met een leuke animatie zelfs, zo blijven mensen achter me in de Antwerpse spits ook entertained 😤

(En daarmee bedoel ik, de auto, de banden of te snel rijden bijvoorbeeld)
Banden waren een vervanging toe (nuja, nog 4mm profiel). De rest was gewoon Cc, 120 en rechtdoor)...

Heel vergelijkbaar met dit:

Mijn A6 is nu bij de carrosserie na de leuke aanrijding van enkele weken terug. Heb een 320d touring meegekregen als vervangwagen. Leuke wagen nog wel. Al mis ik wel meteen de cockpit van de Audi, heb het gevoel dat die van BMW wat statisch is.
Dat grote scherm? Ik vind dat ook iets minder sexy dan een traditionele cockpit. Maar het werkt wel lekker.

Ik ken mezelf. Heb velgschade gereden op een taycan en mijn maag lag een ganse dag in de knoop :tongue:
Ik ging ooit een Golf Variant R testrijden toen ik naar een nieuwe wagen zocht. Mooie (en dure) aftermarket velgen erop.

Toen ik de parking afdraaide was het eerst even een helling naar beneden plots, die vervolgens weer 2 meter naar boven ging richting de straat. En de kerel van de garage zei : "Pas op voor de borduur hier beneden!" Maar ik dacht dat hij effectief beneden bedoelde om niet tegen de grond te schuren.

Dus ik kijk even links beneden uit mijn raam om de hellingsgraad te bekijken en ik ga voor alle zekerheid schuin over het diepste punt.

En dan hoor ik een heel luide knal rechtsachter terwijl ik de straat opdraai. Ik was dus los over de borduur van 20cm die rechts uitstak gegaan.

Auto maar niet gekocht. Die hadden niet gezegd dat een van die velgen er zo slecht uit zag.

(En daarmee bedoel ik, de auto, de banden, het wegdek ;) of te snel rijden bijvoorbeeld)
Als @anders. eerlijk is met zichzelf, de schuldig is de cruise control he. In de regen met een sportwagen op CC rijden is gewoon een fout.
Shit happens zeker. Zo lang er geen stoffelijke schade is, dat is het belangrijkste.

Behalve bij de X5 die ik gisteren zag: te druk bezig met zijn sigaret vast te houden om te pinken, en geen idee wat zijn andere hand deed maar als je constant 30 - 50 cm over je vak rijdt, kan je je rijbewijs beter in een shredder steken wegens pure fictie :p

On-topic: BMW rijdt toch nog altijd beter dan Audi moet ik toegeven. Geen idee of dat vooral het resultaat is van de achterwielaandrijving (de enige RWD's waar ik de laatste 20 jaar mee gereden heb waren BMW's) maar het stuurgevoel is toch een stuk directer, ook al is Audi op dat vlak al beter dan vroeger.

Ik weet ni of ge het doorhebt ma diene mens reed ook op CC.... ;)
Plas stilstaand water = liften en no real issue dan.
Ja, dat zal er ook wel mee te maken hebben. Al vind ik het wel vreemd. De moment dat aquaplaning start, verliezen uw aandrijvende wielen grip en dat zou TC toch direct moeten opmerken en bijgevolg toch moeten ingrijpen?
Nuja, achteraf er te hard over piekeren, helpt ook niet :p

Ja, dat zal er ook wel mee te maken hebben. Al vind ik het wel vreemd. De moment dat aquaplaning start, verliezen uw aandrijvende wielen grip en dat zou TC toch direct moeten opmerken en bijgevolg toch moeten ingrijpen?
Nuja, achteraf er te hard over piekeren, helpt ook niet :p
Probleem is het water he, dat is een isolatielaag tussen het wegdek en uw banden. De moment dat de auto volledig weg glijdt is het al te laat. Zeker met ne 4wd is da lastiger corrigeren als je niet weet wat je doet. Je zou de eerste niet zijn die tegenstuurt en meteen de andere kant op katapulteert. Eigenlijk is dat corrigeren meer verwant aan FWD dan RWD if that makes sense. Korte knik en stuur weer recht ipv rustig opvangen.

Behalve bij de X5 die ik gisteren zag: te druk bezig met zijn sigaret vast te houden om te pinken, en geen idee wat zijn andere hand deed maar als je constant 30 - 50 cm over je vak rijdt, kan je je rijbewijs beter in een shredder steken wegens pure fictie :p
Ik was mijn nootjes aan het pakken die tussen mijn benen zaten.

Terug
Bovenaan