Welke wagen heb jij? Post your pics!

Dat gevoel heb ik nu toch eens allerminst hoor. Heb echt wel de indruk dat de winterbanden beter het water afvoeren dan die pilot sport 4S. En dat is al een goede zomerband. Bij nat weer.

Vanaf 9,8 graden remt de zomerband dus sneller dan de winterband (ik dacht eerlijk gezegd dat het bij 6 graden ook nog was).
Nu... Dat zegt eigenlijk niks over aquaplaning, want dat heeft niks met grip op asfalt te maken.
Daar vind ik dit:
Waar dus wordt aangehaald dat waterafvoer bij zomerbanden beter is.

Dat gevoel heb ik nu toch eens allerminst hoor. Heb echt wel de indruk dat de winterbanden beter het water afvoeren dan die pilot sport 4S. En dat is al een goede zomerband. Bij nat weer.

Dat gevoel heb ik dus ook, betere waterafvoer bij winterbanden, toch bij nat herfst- of winterweer - nog nooit met winterbanden tijdens de zomer gereden en ik ben dat ook niet van plan :)

Winterbanden zijn weldegelijk beter bij aquaplanning.
Zie deze tests:

Bij de Straight Aqua test zie je dat winterbanden een hogere float speed hebben.

Winterbanden zijn weldegelijk beter bij aquaplanning.
Zie deze tests:

Bij de Straight Aqua test zie je dat winterbanden een hogere float speed hebben.
Uiteindelijk is het verschil tussen zomer en winterbanden gebaseerd op de rubber natuurlijk? Dus zal het van het profiel afhangen zeker?

Ik zou ook denken dat ze bij winterbanden een profiel gebruiken dat meer water afvoert, maar eigenlijk nooit echt bewijs van gezien. De ene lijkt te zeggen van wel, de andere van niet...
Anyway, zelfs met winterbanden uw rijgedrag niet aanpassen is niet echt slim.

Defender verkocht (zit al op boot naar California) en zo een paardencamionette gekocht.
Een defender is zoals een sletje,je weet dat het je veel geld gaat kosten aan onderhoud, u in de steek zal laten en dat het maar voor even is maar toch kijk je terug et een glimlach. 😗

Uiteindelijk is het verschil tussen zomer en winterbanden gebaseerd op de rubber natuurlijk? Dus zal het van het profiel afhangen zeker?

Ik zou ook denken dat ze bij winterbanden een profiel gebruiken dat meer water afvoert, maar eigenlijk nooit echt bewijs van gezien. De ene lijkt te zeggen van wel, de andere van niet...
Anyway, zelfs met winterbanden uw rijgedrag niet aanpassen is niet echt slim.
En wat ook dikwijls meespeelt, de zomerset is bij velen een bredere set banden.

Toen ik vroeger af en toe ging driften op weeze, dan stak ik achteraan altijd mijn wintervelgen.
Dat was op een nat gespoten terrein en met mijn zomervelgen had ik duidelijk meer grip.
Maar het verschil in bandenmaat was ook vrij aanzienlijk

Gisteren na jouw post naar huis gereden op de Audi navigatie. Dat ding wou me meteen langs een weg sturen die niet meer bestaat 😅 (charles de costerlaan)
Mijn Porsche gaf het op met mij gisteren. Ik mis drie keer de afslag door camions die hinderen enzovoort.

Porsche gps vrouwenstem: "volg de lijnen"
Mijn vrouw: "huh?"
Ik: "die is al zo duidelijk als u"
Gps: "route beëindigd."

Mijn vrouw zuchtend naar mij al hare gsm aan het pakken.

Mijn Porsche gaf het op met mij gisteren. Ik mis drie keer de afslag door camions die hinderen enzovoort.

Porsche gps vrouwenstem: "volg de lijnen"
Mijn vrouw: "huh?"
Ik: "die is al zo duidelijk als u"
Gps: "route beëindigd."

Mijn vrouw zuchtend naar mij al hare gsm aan het pakken.
Voor dat geld mag je toch wel verwachten dat je navi toch een beetje deftig werkt.

Zit je daar gelijk als in het stenentijdperk met een smartphone op dashboard geplakt om toch maar op uw bestemming te komen.
Leuk zo een Porsche!

Voor dat geld mag je toch wel verwachten dat je navi toch een beetje deftig werkt.

Zit je daar gelijk als in het stenentijdperk met een smartphone op dashboard geplakt om toch maar op uw bestemming te komen.
Leuk zo een Porsche!
Het is dan ook een model van 13 jaar oud he.
Dat is de periode dat een C-klasse er zo uit zag:
71080543.jpg

@anders. Juist een Boxster gaan testrijden

https://www.garagedossogne.be/boxtser-718-gts

Kweet niet goed wat ik ervan moet denken. Auto is te capabel, te goed ofzo? Je moet doorstampen om iets van beleving te hebben :unsure:
Wel een zalige garage eigenlijk. Vriendelijke ontvangst, lijkt een familiebedrijf. Wat anders dan dat stijve gedoe in een officiële garage. Daarvoor alleen al zou ik daar een Porsche kopen :p

Kweet niet goed wat ik ervan moet denken. Auto is te capabel, te goed ofzo? Je moet doorstampen om iets van beleving te hebben :unsure:
Wel een zalige garage eigenlijk. Vriendelijke ontvangst, lijkt een familiebedrijf. Wat anders dan dat stijve gedoe in een officiële garage. Daarvoor alleen al zou ik daar een Porsche kopen :p
DO IT!

Downgraden Scifo? Houdt weinig steek met uw filosofie van ''alst te duur is, kank er geen plezier van hebben''.

Wil je beleving puur? Koop dan ne caterham.

Downgraden Scifo? Houdt weinig steek met uw filosofie van ''alst te duur is, kank er geen plezier van hebben''.

Wil je beleving puur? Koop dan ne caterham.
Ik probeer van die filosofie af te stappen :unsure: Volgend jaar terug kilometers malen.

Ik ben met de Elise naar daar gereden om een 1 op 1 vergelijk te doen. Dat manueel schakelen blijft toch een plezier dat ik niet wil missen. En niets zo leuk als bochten "aanvallen" zoals een op- of afrit/boerenweggetjes in een gokart.

Ik dacht dat door een upgrade in comfort te doen, dit zwaarder zou doorwegen maar ben niet overtuigd.

Ik gan terug iets leuker als daily moeten zoeken om naar de bakker te gaan. First world problems enzo :unsure: :p

ps:Ik zou doodgraag terug een mx5 willen, is een 3de wagen te zot?

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan