Welke wagen heb jij? Post your pics!

Ik zal niet doorgaans zijn, ik kijk wel degelijk naar beide modellen en voel mij toch ook wel een beetje een autoliefhebber.

Circuits boeien mij dan weer geen hol.

En Nijntje, no offense maar je schrijfstijl geeft nu eenmaal soms het gevoel van ‘mijn waarheid is dé waarheid’. Ik vermoed dat je daarom soms wat weerstand krijgt hier. Niks idioot aan deze discussie hoor.
Zo kan het dus ook, genuanceerd.

En ja tuurlijk zijn er mensen die shoppen binnen prijsklasse en niet noodzakelijk segment.
Ben er wel van overtuigd dat een aanzienlijke meerderheid van de typische M-klant, die specifiek een snelle saloon wil, niet snel naar een EV variant gaat kijken :) Hence 'doorgaans'. Het zijn in mijn ogen nog steeds zeer verschillende auto's.

Een M5 is ideaal als daily, je iets snel maar toch relatief discreet wil en je graag is de hooligan wil uithangen.
Dat lijkt me niet het profiel van iemand die een E-tron gaat kopen.

Dus doorgaans, denk ik dat ik daar redelijk gelijk heb maar er zijn inderdaad mensen die shoppen en zeggen: ik heb budget X, wat kan ik er voor krijgen, terwijl er ook mensen zijn die het benaderen als 'ik wil dit type van auto met budget x, wat kan ik daarvoor vinden'.

En ja tuurlijk zijn er mensen die shoppen binnen prijsklasse en niet noodzakelijk segment.
Ben er wel van overtuigd dat een aanzienlijke meerderheid van de typische M-klant, die specifiek een snelle saloon wil, niet snel naar een EV variant gaat kijken :) Hence 'doorgaans'. Het zijn in mijn ogen nog steeds zeer verschillende auto's.

Een M5 is ideaal als daily, je iets snel maar toch relatief discreet wil en je graag is de hooligan wil uithangen.

Dus doorgaans, denk ik dat ik daar redelijk gelijk heb maar er zijn inderdaad mensen die shoppen en zeggen: ik heb budget X, wat kan ik er voor krijgen, terwijl er ook mensen zijn die het benaderen als 'ik wil dit type van auto met budget x, wat kan ik daarvoor vinden'.
Volledig akkoord met je post :)

Face it. M5 kopers zijn gewoon ex-XM klanten die hun fout hebben ingezien...

Face it. M5 kopers zijn gewoon ex-XM klanten die hun fout hebben ingezien...
Buiten het feit dat die imho echt 40k te duur is, slechte auto is dat niet.
Design is questionable. Soms denk ik ja cava en soms spuuglelijk. Hangt veel vd kleur af hoe die de lijnen doen uitkomen.

Snap bv wel ni da zo nen XM dan minder populair is dan bv ne G63. Qua voetballer presence kan em tellen en tis sowieso nen betere auto wel.

Ben er wel van overtuigd dat een aanzienlijke meerderheid van de typische M-klant, die specifiek een snelle saloon wil, niet snel naar een EV variant gaat kijken :)
De nieuwe M5 valt ook volledig uit de boot als echte "m", ben eens benieuwd wat daar van gaat komen.

Ik snap je punt wel ergens, maar ik ben (op budget na dan) bijvoorbeeld wel iemand die zowel naar RS e-tron zou kijken alsook een M5.
Ergens ben je zelf die persoon ook hé, je hebt zowel een hybride RRS als daily, maar dan ook een Lotus. Echt de 2 uiterste zou ik zeggen.

Jij zocht waarschijnlijk wel naar "ik ga een track auto kopen, optie a, b en c". Maar toch.

In before "Ik wil van de RRS af"

Oh hij houdt van die wagen hoor. Echt. :unsure:
Denk dat ik 30km met de auto gereden had en ik was al in onze whatsgroep aant sturen: this is really boring. Eniac will confirm this haha.

RRS was praktische keuze. Trekhaak voor circuit, achterbank voor dochter, fiscaal interessant voor de zaak. Had veel liever Panamera gehad dan maar met nieuw model dat eraan kwam zag ik dat niet zitten. Ik heb nooit de range gekocht omdat ik die wou, heb die gekocht omdat dat voor mij de meest logische keuze was op dat ogenblik. Plus men vrouw zaagt al jaren voor een range because dreamcar.

Had ik men goesting gedaan was het eerder dan een M3 touring geworden als daily maar gelijk nu: ben al de hele week weer met de Lotus naar kantoor aan het rijden, vrouw gebruikt de range of hij staat thuis 🤣

Ge wilt ni weten hoe vaak men vrouw op tilt gaat van mij als we ergens naartoe gaan met de Range en het toffe baantjes zijn. “Da zou plezant zijn met de lotus of den alfa”
Om dan altijd te krijgen: gade nu stoppen met zagen over die autos haha

Laatst bewerkt:
Denk dat ik 30km met de auto gereden had en ik was al in onze whatsgroep aant sturen: this is really boring. Eniac will confirm this haha.

RRS was praktische keuze. Trekhaak voor circuit, achterbank voor dochter, fiscaal interessant voor de zaak. Had veel liever Panamera gehad dan maar met nieuw model dat eraan kwam zag ik dat niet zitten. Ik heb nooit de range gekocht omdat ik die wou, heb die gekocht omdat dat voor mij de meest logische keuze was op dat ogenblik. Plus men vrouw zaagt al jaren voor een range because dreamcar.

Had ik men goesting gedaan was het eerder dan een M3 touring geworden als daily maar gelijk nu: ben al de hele week weer met de Lotus naar kantoor aan het rijden, vrouw gebruikt de range of hij staat thuis 🤣

Ge wilt ni weten hoe vaak men vrouw op tilt gaat van mij als we ergens naartoe gaan met de Range en het toffe baantjes zijn. “Da zou plezant zijn met de lotus of den alfa”
Om dan altijd te krijgen: gade nu stoppen met zagen over die autos haha
Oké fair point haha, maar jij leunt dan ook wel naar een extreme voorkeur qua auto's denk ik.

Ach, ik denk dat het ondertussen wel duidelijk is dat er autoliefhebbers zijn op alle vlakken. En als we bv Joe Rogan pakken (waarschijn deels biased) maar die heeft een liefde voor prachtig opgemaakte ruwe oldtimer American Muscle, en die is heel tevreden van zijn Model S.

To each their own.

Oké fair point haha, maar jij leunt dan ook wel naar een extreme voorkeur qua auto's denk ik.

Ach, ik denk dat het ondertussen wel duidelijk is dat er autoliefhebbers zijn op alle vlakken. En als we bv Joe Rogan pakken (waarschijn deels biased) maar die heeft een liefde voor prachtig opgemaakte ruwe oldtimer American Muscle, en die is heel tevreden van zijn Model S.

To each their own.
Goh niet noodzakelijk extreem. Als het gaat over fun ritjes, dan ben ik wel vaak zeer puristisch. Als je echt een auto koopt voor in het weekend is te gaan knallen in de baantjes, moet dat natuurlijk doen waar het goed moet in zijn: sturen. Dan kijk ik niet naar zetelverwarming of de ledverlichting van het interieur. Couldn't care less. Sturen en pedalen.

Ik zie ook wel het nut van een praktische daily, zeker als je bv kinderen hebt maar ik zal bv nooit excited worden over een SUV.
Degene die ik wel zou gekocht hebben is een Defender, direct met die adventure pack erop met dikke snorkel, kan je nog is het zwijn gaan uithangen in de modder maar die hadden op moment van schrijven geen goede hybrid. (nog steeds niet denk ik?)

Ik blijf erbij dat comfort opofferen in de zin van bv makkelijke instap of wat hardere vering, maar zo een klein nadeel is tov de voordelen aan smiles die veel van die meer puristische auto's bieden. Moderne Porsches en M's, qua stuurgevoel zit daar toch echt niet zoveel meer in als vroeger.
Ben altijd de eerste geweest om te zeggen: rij maar is met de lotus, dan ga je het snappen. Wil je daar mee naar de Colruyt? Neen.
Wat zo een wagen wel doet is herinneren aan de essentie van wat autorijden is. Exact voelen wat er onder het rubber gebeurt, terwijl dat bij moderne autos vrijwel altijd gemaskeerd is door tientallen sensoren en computertjes.

Als ik is een tijdje gewoon met de daily gereden heb en dan terug in bv de Lotus stap, kan het niet laten om dan te glimlachen als de gas er is opgaat of er wat leuke bochtjes komen. Is iets dat ik moeilijk bij de meeste moderne auto's kan reproduceren. De meest recente moderne auto waar ik mee gereden heb die me echt extreem verrast heeft, is de nieuwe Type R Civic. Vond ik echt geweldig. GR86 is ook zoiets. Bij BMW M3's, is voor mij de laatste echte goeie gen dan weer de E46. Daarna werd het altijd gematigder. Enige dat ze doen is er altijd meer PKs in stoempen :)

Heb dit al is gepost maar dit vat de essentie van mijn visie wel echt goed samen: https://www.topgear.com/car-news/opinion/opinion-why-lotuses-ruin-you-other-cars

The truly addictive part of a Lotus isn’t how it feels to drive. It’s what happens when you get out of it and into roughly anything else.
Unless you’re getting out of one Lotus and into another, chances are that in car number two, everything will feel... wrong. And it’s an unnerving feeling to realise that, in most modern cars, you’re connected to the driving experience in about the same way that Mike Tyson and Neil Degrasse Tyson are connected.

Snap bv wel ni da zo nen XM dan minder populair is dan bv ne G63. Qua voetballer presence kan em tellen en tis sowieso nen betere auto wel.

Dat jij als aelfverklaarde autoliefhebber durft zeggen dat een g klasse geen icoon is snap ik dan ook niet.
En dat een g63 en ixm zelfde doelpubliek zijn aanzie ik toch ook anders.

Dat jij als aelfverklaarde autoliefhebber durft zeggen dat een g klasse geen icoon is snap ik dan ook niet.
En dat een g63 en ixm zelfde doelpubliek zijn aanzie ik toch ook anders.
Een icoon? Dat zeker. Ik zou het eerder berucht dan beroemd noemen.
Al is met een G-klasse gereden? Bij gebrek aan een beter woord: overpriced shitbox. :tongue:

Is toch gewoon een poserbak. Niks voor mij, ik ben geen voetballer en speel niet in de NBA.

En iXM? De XM is daar die hybrid met 700pk en V8? Vergelijkbare prijsklasse, luxe SUV die stoer imago wil hebben.
Mist wel de prestige van een G-klasse, daar geef ik je helemaal gelijk in. Al vind ik de prestige die gepaard gaat met een G-klasse nu doorgaans niet bepaald een positieve vorm van prestige gezien de gemiddelde oetlul die daar mee rondrijdt om te pochen :)

Laatst bewerkt:
Idd een G wagon heeft voor mij net een heel negatieve connotatie als ik zo eentje zie rijden. Rijke twats zonder smaak!

De nieuwe defender is precies ook zo een welvarendheidssymbool voor de zelfstandigen geworden als ik zo rond mij kijk :unsure:

Idd een G wagon heeft voor mij net een heel negatieve connotatie als ik zo eentje zie rijden. Rijke twats zonder smaak!

De nieuwe defender is precies ook zo een welvarendheidssymbool voor de zelfstandigen geworden als ik zo rond mij kijk :unsure:
Ja je ziet die inderdaad opvallend veel rijden. In a way I get it. In tegenstelling tot de oude defender is deze weldegelijk aangenaam om te gebruiken op de openbare weg en vooral snelweg.

Blijf dat een hele stoere bak vinden :)

Ja je ziet die inderdaad opvallend veel rijden. In a way I get it. In tegenstelling tot de oude defender is deze weldegelijk aangenaam om te gebruiken op de openbare weg en vooral snelweg.

Blijf dat een hele stoere bak vinden :)
Jep ik vind hem ook knap hoor. Wel erg duur.

Een kameraad heeft er eentje in dat donker groen met zwarte accenten, mooie wagen.

Ale tijd voor nog is wat fotokes :)

Vandaag de i5 gaan ophalen. Heel content van!

Wel knap dat je niet beoordeelt op het uiterlijk.
Azo een lelijk spel. :unsure:
Ale, elk zijn smaak he.

Edit: volgens mij ligt het aan het kleur, die zwarte delen komen voor mij verschrikkelijk over, moest die auto een donker kleur hebben, zou het al schelen imo.

Laatst bewerkt:
Op zich geen slechte keuze he, maar hebben ze daar nu serieus een bumper in pianolak aan gehangen? Dat krijgt krassen van er eens naar te blazen?
Weet nu ni of het pianolak is maar het blinkt inderdaad serieus :) Zal de toekomst uitwijzen hoe proper dat zal blijven.

Seg mannekes wees eens wat minder hard als iemand zijn nieuwe bak toont, een mens zou schrik krijgen om foto’s te posten :p

Ik persoonlijk vind de i5 een schoon poep hebben.

Edit: de foto’s opnieuw bekeken. Ik dacht het donker gedeelte van de achterkant de lichtinval op de foto was.. maar het is een zwarte bumper. Wel een speciale keuze dat :p

Terug
Bovenaan