Welke wagen heb jij? Post your pics!

Deels wel ja. Er is niemand die een 318 en een 340 even goed gaat vinden.
Ik heb zelf ook een 3-reeks uit die generatie gehad, en een nieuwe Model 3 is gewoon de betere auto dan de instapmotorisaties van die 3 reeks.

Het tegendeel beweren is gewoon puur uit "ideologie" omdat Tesla haten cool zou moeten zijn...
"Beter" heeft niets te zien met pk's, maar met kwaliteit en betrouwbaarheid. Een model 3 haalt het niveau niet van een 316, ook al trekt hij wat rapper op.

Jij vond je Superb ook een goeie wagen hé Sander. Dat is wat mij betreft één van de slechtste auto’s ooit, zowel qua rijervaring als qua look&feel. Dus wat jij als “beter” categoriseert is zeker anders dan wat ik daaronder versta. Niks met ideologie te maken
True, maar de Superb is (imo) een goeie wagen omdat hij extreem comfortabel is. Een Model 3 en BMW 3 zijn allebei gericht om sportief te zijn. En een BMW 3 lukt daar beter in (en is mooier afgewerkt) dan een Model 3 met ongeveer dezelfde motorisatie (lees: moest het een 340 zijn, dan zou ik ook de 3 houden). Maar nu gaat het waarschijnlijk over een 318 of 320, mogelijks nog een diesel ook. Dat is gewoon niet te vergelijken.
Een vergelijking in acceleratie, een 320 haalt een 7.2s naar 100. Een Model 3 LR AWD doet dat in 4.4s. En het onderstel van een Model 3 is zeker niet zo slecht als vaak beweerd wordt.

De remmen, die kunnen beter, maar qua rijgedrag is dat voor de rest gewoon een goeie auto.

En ik ben helemaal geen Tesla fanboy ofzo, maar een oude instap 3-reeks vergelijken met een Model 3.
ivm kwaliteit:
attachment.php

Dat zijn allebie 3-reeksen uit dezelfde generatie he. Die bovenste zit vol harde plastics.

Ik heb vandaag een testrit gedaan met een Panamera e hybrid. Vorige week een paar dagen een Taycan 4S. Toch wel een hele wereld van verschil qua afwerking. Voelt aan alsof je van een BMW 1 serie naar een 5 serie gaat.

Volgende week een panamera 4S e hybrid bestellen!

Ik heb vandaag een testrit gedaan met een Panamera e hybrid. Vorige week een paar dagen een Taycan 4S. Toch wel een hele wereld van verschil qua afwerking. Voelt aan alsof je van een BMW 1 serie naar een 5 serie gaat.

Nice! Nu nog beslissen hoeveel auto's ge aan opties wilt uitgeven :D

"Beter" heeft niets te zien met pk's, maar met kwaliteit en betrouwbaarheid. Een model 3 haalt het niveau niet van een 316, ook al trekt hij wat rapper op.
Akkoord, niks tegen Tesla maar zeggen dat een model 3 beter is als een 3 serie, die sinds jaar en dag geroemd wordt voor zijn rijeigenschappen, is toch lichtjes van de pot gerukt.

Serieus zit daar zo'n groot verschil op?
Waardeverlies is wel gigantisch op zo'n Taycan, en zeker in vergelijking met de rest van het Porsche gamma.
Benieuwd of de Macan EV beter zal doen.

Deels wel ja. Er is niemand die een 318 en een 340 even goed gaat vinden.
Ik heb zelf ook een 3-reeks uit die generatie gehad, en een nieuwe Model 3 is gewoon de betere auto dan de instapmotorisaties van die 3 reeks.

Het tegendeel beweren is gewoon puur uit "ideologie" omdat Tesla haten cool zou moeten zijn...
Ik ben zeker geen Tesla hater, niemand kan ontkennen dat Tesla een eye-opener en pioneer van de elektrificatie is geweest in de automobielindustrie. Over het algemeen vind ik de wagens er zowel vanbinnen als vanbuiten ook best OK uitzien. Maar ik kan me moeilijk voorstellen dat de kwaliteit van dit Amerikaanse merk op lange termijn kan wedijveren met de gevestige waarden uit Europa en Azië.
Het is een extreem voorbeeld, maar die Cyber Truck bijvoorbeeld toont wel aan dat Tesla niet vies is om bepaalde corners te cutten, als het maar hip en innovatief lijkt. Ik heb heel wat collega's die een Tesla Model S gereden hebben en die was tegen einde lease periode echt wel gaar. Als particulier zou ik er alleszins mijn handen ver vanaf houden als je 10 tot 12 jaar met je wagen wil rijden.

Ik ben zeker geen Tesla hater, niemand kan ontkennen dat Tesla een eye-opener en pioneer van de elektrificatie is geweest in de automobielindustrie. Over het algemeen vind ik de wagens er zowel vanbinnen als vanbuiten ook best OK uitzien. Maar ik kan me moeilijk voorstellen dat de kwaliteit van dit Amerikaanse merk op lange termijn kan wedijveren met de gevestige waarden uit Europa en Azië.
Het is een extreem voorbeeld, maar die Cyber Truck bijvoorbeeld toont wel aan dat Tesla niet vies is om bepaalde corners te cutten, als het maar hip en innovatief lijkt. Ik heb heel wat collega's die een Tesla Model S gereden hebben en die was tegen einde lease periode echt wel gaar. Als particulier zou ik er alleszins mijn handen ver vanaf houden als je 10 tot 12 jaar met je wagen wil rijden.
Met de Chinese en Duitse Tesla’s zie ik eigenlijk weinig problemen om daar 10j mee te rijden.

Tegenwoordig kampen heel wat nieuwe wagens met talloze storingen en technische mankementen, al heb je zoiets al particulier zelf in de hand als je een wagen koopt. Bepaalde technologie op wagens heeft zich nog niet voldoende bewezen.

Mijn vrouw rijdt met een Volkswagen ID.4 die staat op de zaak. Denk dat dat de wagen in 6 maanden tijd al 8 keer in de garage heeft gestaan en momenteel staat hij daar nog, ze weten gewoon niet wat het probleem is. Niet enkel Tesla kampt met zo'n problemen.

Er zit dan ook 30K verschil, hoewel elektrische wagens wat duurder zijn, ligt het misschien ook daar aan?

Er zit dan ook 30K verschil, hoewel elektrische wagens wat duurder zijn, ligt het misschien ook daar aan?
Waarschijnlijk. Ik dacht in het verleden altijd dat een Taycan gewoon vergelijkbaar is met een Panamera, maar dat lijkt mij niet het geval te zijn.

N-nee? Ik zag 24g uitstoot, ben ik hier weer te vroeg aan het juichen?

(Ik moest sowieso nog langs de boekhouder)

Vooral aftrekbaarheid is de miserie he. Volgend jaar nog 75%, in 2026 nog 50, in 2027 nog 25 en 2028 niets meer.

Op dergelijke bedragen zijn dat wel stevig wat verworpen uitgaven 😬

Vooral aftrekbaarheid is de miserie he. Volgend jaar nog 75%, in 2026 nog 50, in 2027 nog 25 en 2028 niets meer.

Ahja dat.. ik weet het.

Maar het gaat idd een fuck it momentje worden, ik wil nog geen EV

En gezien het onderhoud ook bij Porsche moet gebeuren (al zal dat niet heel vaak zijn), en bijhorende bandenformaat, en ... Loopt dat ook allemaal wel op.
En het vraagteken rond VAA, al is die CO2 wel gewoon echt heel laag, dus ik denk dat dat nog wel oke is.

Terug
Bovenaan